skip to Main Content

تعیین سطح زبان چگونه است؟

تعیین سطح زبان چگونه است؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از اولین‌ گام‌های هر زبان آموز شناسایی نقاط ضعف و قوت خودش است. برای شناسایی نقاط ضعف و قوت، شرکت در آزمون تعیین سطح زبان مهم‌ترین و اولین گام است.

در این مقاله قصد داریم با آزمون تعیین سطح زبان آشنا شده، مزایا و معایب آن را بررسی کنیم و در نهایت با نحوه برگزاری آزمون بیش‌تر آشنا شویم. در پایان مقاله هم یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم تا در یک آزمون تعیین سطح استاندارد به صورت رایگان شرکت کنید و مشاوره آموزشی دریافت کنید! تا انتهای این مقاله آموزش زبان انگلیسی همراه اُتیچر بمانید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

تعیین سطح زبان؛گامی مهم در مسیر یادگیری

برای شروع بیاید به این سوال پاسخ دهیم که آزمون تعیین سطح زبان چیست و چه تاثیری در مسیر یادگیری دارد؟

تعیین سطح زبان، آزمونی است که برای سنجش دانش زبانی فرد در مهارت‌های مختلف زبان، از جمله خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن، انجام می‌شود. این آزمون به شما کمک می‌کند تا سطح فعلی زبان خود را مشخص کنید و با توجه به آن، برنامه‌ریزی مناسبی برای یادگیری زبان داشته باشید.

معمولاً با مراجعه به هر آموزشگاه یا کلاس زبان در اولین گام باید یک آزمون تعیین سطح آزمایشی بدهید تا مدرس بتواند متناسب با سطح فعلی زبان شما مسیر آموزشی موثری را برای‌تان ترسیم کند.

مزایای تعیین سطح زبان چیست؟

با توجه به تاکیدی که موسسات و مدرسان زبان بر روی آزمون تعیین سطح زبان دارند بد نیست با مزایای این آزمون بیش‌تر آشنا شویم تا بتوانیم مسیر یادگیری را طی کنیم.

  • مشخص کردن نقاط قوت و ضعف: با انجام آزمون تعیین سطح، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را در مهارت‌های مختلف زبان بشناسید و بر اساس آن، برنامه‌ریزی درستی برای تقویت نقاط ضعفتان داشته باشید. شناخت این نقاط ضعف و قوت به استاد زبان هم کمک می‌کند که مسیر یادگیری را به صورت اختصاصی برای شما تعیین کند و همراه موثری در این مسیر باشد.
  • انتخاب منابع آموزشی مناسب: با مشخص شدن سطح زبانی شما، می‌توانید منابع آموزشی مناسب خود را انتخاب کنید و از اتلاف وقت و هزینه برای منابعی که برای شما مناسب نیستند، جلوگیری کنید. دقت داشته باشید که منابع آموزشی کم نیستند و اگر نقاط ضعف و قوت خودتان را نشناسید، زمان زیادی را برای پیدا کردن منبع مناسب به هدر خواهید داد.
  • انتخاب کلاس زبان مناسب: با تعیین سطح زبان، می‌توانید در کلاس زبان انگلیسی آنلاین متناسب با سطح خود شرکت کنید و از مطالب و آموزش‌های ارائه شده در کلاس به طور کامل استفاده کنید.
  • ایجاد انگیزه: تعیین سطح زبان و مشاهده پیشرفت خود در گذر زمان، می‌تواند انگیزه شما را برای ادامه یادگیری زبان افزایش دهد. دقت داشته باشید که آزمون تعیین سطح تنها یک‌بار نیست، بلکه پس از چندماه تلاش و بالابردن سطح فعلی خودتان می‌توانید مجدداً در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و از دیدن پیشرفت‌تان لذت ببرید.

انواع آزمون‌های تعیین سطح زبان؛ آنلاین، حضوری و تلفنی

آزمون‌های تعیین سطح زبان معمولاً ساختاری مشابه دارند اما به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شوند تا هر زبان‌آموز بتواند در آزمون شرکت کند.

  • آزمون‌های آنلاین: این نوع آزمون‌ها به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه در دسترس هستند و می‌توانید در هر زمان و مکانی آنها را انجام دهید. آزمون‌های آنلاین تعیین سطح معمولاً معیار خوبی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت شما نیستند؛ چراکه این آزمون‌ها برای همه طراحی شده‌اند و معمولاً مسیری از پیش تعیین شده را به شما پیشنهاد می‌دهند.
  • آزمون‌های حضوری: این نوع آزمون‌ها توسط موسسات زبان و یا مراکز آموزشی برگزار می‌شوند و معمولاً توسط اساتید مجرب تصحیح می‌شوند.از مزایای این نوع آزمون‌ها می‌توان به سنجش مهارت‌های چهارگانه زبان اشاره کرد. به عبارت بهتر مهارت های مختلف زبانی شما مورد سنجش قرار می‌گیرد اما معمولاً زمان برگزاری این آزمون طولانی‌تر از آزمون آنلاین است و برای دریافت نتیجه هم باید کمی صبور باشید.
  • آزمون تلفنی تعیین سطح: آزمون تلفنی تعیین سطح به شما کمک می‌کند که سطح زبان خود را تشخیص دهید و هیچ محدودیتی برای شرکت در آن ندارید. از طرف دیگر آزمون تلفنی تعیین سطح می‌تواند یک شناخت اولیه نسبت به سطح فعلی زبان‌تان بدهد.

اُتیچر؛ برگزاری آزمون تعیین سطح رایگان

امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال آزمون تعیین سطح زبان چگونه است، رسیده باشید. پلتفرم زبان اُتیچر امکانی را برای زبان‌آموزان فراهم کرده تا از هر کجای ایران و جهان و به صورت کاملاً رایگان در آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنند.

با شرکت در آزمون تعیین سطح زبان که به صورت تلفنی و رایگان برگزار شده، کارشناسان واحد آموزش با شما مکالمه‌ای کوتاه بین ۵ تا ۱۰ دقیقه دارند و سطح فعلی زبان و مشکلات شما در را مهارت شنیداری و گفتاری می‌سنجند و متناسب با نقاط ضعف و قوت کلاس‌ها و اساتیدی را به شما معرفی می‌کنند. اگر تمایل دارید در این آزمون شرکت کنید کافی است همین حالا به صفحه تعیین سطح زبان رایگان مراجعه کرده یا فرم زیر را تکمیل کنید. 

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search