skip to Main Content

چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم

چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی که برای پذیرش در معتبرترین دانشگاه‌های سراسر جهان بسیار کاربردی است، آزمون آیلتس است. در حقیقت آزمون آیلتس معیاری است برای پذیرش بهترین دانشجویان در بهترین دانشگاه‌ها که افرادی زیادی در هر دوره آزمون آیلتس شرکت می‌کنند. معمولا مهم‌ترین و بهترین دانشگاه‌ها، دانشجویانی را جذب می‌کنند که بالاترین نمره‌ها را در آزمون آیلتس گرفته‌اند، اما به نظرتان چگونه می‌توان بالاترین نمره آزمون آیلتس را کسب کرد؟

برای پاسخ به این سوال نیازی نیست مسیر آموزشی سخت و پیچیده‌ای را در نظر داشته باشید، تنها کافی است با برنامه‎‌ریزی و راهکارهایی که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم، مسیر درست را در پیش بگیرید. در این مقاله از مجله اُتیچر به سوال «چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم» پاسخ خواهیم داد و ترفندهایی برای دریافت نمره عالی در آزمون آیلتس را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد دارید بهترین نمره را در این آزمون معتبر کسب کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

برنامه‌ریزی دقیق و مناسب؛ یکی از راهکارهای عالی برای دریافت نمره بالا در آیلتس

یکی از مهم‌ترین عوامل کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، برنامه‌ریزی درست و دقیق است. برنامه‌ریزی درست مسیر مشخصی را به شما ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا بهتر بتوانید برای ادامه مسیر و چالش‌های یادگیری زبان انگلیسی برنامه داشته باشید. البته باید به این نکته توجه کرد که فقط برنامه‌ریزی کافی نیست، تا زمانی که به دستورات عمل نکنید، برنامه‌ریزی مهم و کاربردی نخواهد بود. معمولا افرادی که قصد دریافت نمره عالی از آزمون آیلتس را دارند، مطالعه روزانه خود را افزایش می‌دهند.

دریافت بالاترین نمره در آزمون آیلتس

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه روزانه را تا جایی که می‌توانید بیشتر کنید. به‌عنوان مثال اگر به‌صورت روزانه ۱ تا ۲ ساعت زمان برای مطالعه دارید، هر روز این زمان را افزایش دهید تا بازدهی بهتری داشته باشید. در برنامه‌ریزی توجه داشته باشید که مسیر را باید آرام آرام طی کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. در هر بخشی که احساس ضعف می‌کنید، زمان بیشتری صرف کنید تا به نتیجه مورد نظرتان نزدیک‌تر شوید. اغلب افرادی که در آزمون آیلتس نمرات بالا و عالی کسب می‌کنند، به‌صورت متوسط بین ۴ تا ۸ ساعت مطالعه روزانه دارند؛ بنابراین برای پاسخ به سوال «چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم» در نظر داشته باشید که برنامه‌ریزی یکی از بهترین روش‌ها برای کسب نمره عالی است.

برای دریافت بالاترین نمره در آزمون آیلتس، فیلم و سریال تماشا کنید!

تماشای فیلم و سریال بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. با این حال فرض کنید، این سرگرمی را با اموزش زبان ادغام کنید. با تماشای فیلم و سریال به قصد کسب نمره عالی در آزمون آیلتس چه قدر موافق هستید؟ برای پاسخ به این سوال، جواب‌های مختلفی وجود دارد، اما باید این موضوع را عنوان کنیم، تماشای فیلم را می‌توانید در مطالعه آموزشی خود بگنجانید و به‌عنوان بخشی از تکالیف روزانه خود در نظر بگیرید.

هنگامی که فیلم و سریال تماشا کنید و ذهنتان را در معرض زبان انگلیسی به این شکل قرار دهید، قطعا نتایج بهتری در آزمون آیلتس کسب خواهید کرد. حتما اطلاع دارید که بخشی از آزمون آیلتس به لیسنینگ اختصاص دارد، با مشاهده فیلم، در این بخش از آزمون آیلتس نمره بهتری کسب خواهید کرد؛ بنابراین در پاسخ به سوال «چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم» باید عنوان کنیم، یکی از بهترین راهکارها تماشای فیلم و سریال است. در نظر داشته باشید آزمون آیلتس با سایر آزمون‌های زبان انگلیسی مانند pte تفاوت‌هایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آزمون pte مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر تحت عنوان «تفاوت آزمون آیلتس و pte» را مطالعه کنید. در این مقاله کلیه تفاوت‌های این ۲ آزمون گفته شده است.

مطالعه روزانه مجلات و اخبار رسانه‌های مختلف انگلیسی زبان

برای تقویت بخش ریدینگ در آزمون آیلتس، مطالعه آزاد به زبان انگلیسی گزینه مناسبی است. هنگامی که با اخبار مختلف انگلیسی در رسانه‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید، با کلمات محاوره‌ای، رسمی و لغات جدید آشنا خواهید شد که به شما در آزمون آیلتس بسیار کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برخی از شبکه‌های اجتماعی انگلیسی زبان را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید. در ابتدا برای مطالعه اخبار، رسانه مورد علاقه‌تان را مطالعه کنید. به‌عنوان مثال اگر به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه دارید، مطالب مربوط به این حوزه را مطالعه کنید تا ذهنتان نیز به‌خوبی با مطالب جدید همراهی کند.

مطالعه روزانه مجلات و اخبار رسانه‌های مختلف انگلیسی زبان برای کسب نمره بالا در آیلتس

همچنین زمان مطالعه را از ۱۰ یا ۲۰ دقیقه در روز آغاز کنید تا به زمان ۱ ساعت در روز برسید. قسمت‌هایی که به‌خوبی متوجه نمی‌شوید را در اینترنت جستجو کنید تا مفهوم آن‌ها را به‌خوبی درک کنید. شک نکنید که با چنین ترفندی، نتیجه‌ای مناسب و ایده‌ال در آزمون آیلتس کسب خواهید کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای سنجش دانش زبان انگلیسی از آزمون ماک آیلتس کمک بگیرید. اگر اطلاعات کاملی در زمینه آزمون ماک آیلتس ندارید، توصیه می‌کنیم مقاله «آزمون ماک آیلتس چیست» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌های این آزمون آزمایشی و جذاب را عنوان کرده‌ایم.

مکالمه انگلیسی با دوستان یا اعضای خانواده؛ راهکاری برای کسب نمره بالا در آیلتس

اگر همچنان با سوال «چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم» در ذهنتان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، باید عنوان کنیم که از طریق مکالمه‌ای کوتاه و کاربردی به‌صورت روزانه اسپیکینگ خود را می‌توانید تقویت کنید. با تقویت اسپیکینگ، قطعا نتیجه بهتری در آزمون معتبر آیلتس کسب خواهید کرد. برای مکالمه انگلیسی فقط کافی است، به‌صورت روزانه زمان کوتاهی را به این کار اختصاص دهید.

پیشنهاد می‌کنیم با مکالمات بسیار ساده و روزمره شروع کنید. در رابطه با شرایط آب و هوایی یا تجربه روزی که داشتید، با دوستانتان صحبت کنید. اگر دسترسی مناسبی به افراد مختلف برای مکالمه ندارید، به‌صورت تماس تلفنی با آن‌ها صحبت کنید. همچنین باز هم اگر دوستانتان زمان مناسبی برای مکالمه با شما ندارند، از ابزارهای هوش مصنوعی در تلفن‌های همراه کمک بگیرید و از آن‌ها سوال‌های مختلف بپرسید. یادداشت‌برداری روزانه را فراموش نکنید!

مکالمه انگلیسی با دوستان یا اعضای خانواده؛ راهکاری برای کسب نمره بالا در آیلتس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مطالعه و یادگیری، یادداشت‌برداری است. زمانی که خلاصه مطالب آموزشی را به قسمت‌های کوچک‌تر تبدیل کنید، بسیار راحت‌تر می‌توانید مطالب خوانده شده را به یاد آورید. از این شیوه مطالعه دانشجویان و دانش‌‌آموزان بسیاری استفاده می‌کنند. با استفاده از این روش شما با مطالعه یادداشت‌هایی که دارید، مطالب کلی در ذهنتان تداعی می‌شود و در زمان و وقت نیز صرفه‌جویی کرده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع، مهم‌ترین مطالب هر بخش را روی کاغذ یادداشت کنید و این کاغذ یا دفترچه کوچک را همواره همراهتان داشته باشید. در مترو، اتوبوس یا زمان‌های استراحت با چند دقیقه مطالعه، بخش‌های مهمی را مطالعه خواهید کرد. همچنین برای کسب رتبه بهتر توجه داشته باشید که می‌توانید از معلم خصوص نیز کمک بگیرید. با مشاوره از بهترین کلاس آنلاین آیلتس می‌توانید بهترین نمره آیلتس را کسب کنید.

کسب نمره بالا در آیلتس با اُتیچر

نمره بالا و عالی در آیلتس؛ با کمک اساتید متخصص پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله به سوال «چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم» پاسخ دادیم و اشاره‌ای به چند راهکار برای دریافت بهترین نمره آیلتس داشتیم. درحالت‌کلی هنگامی که برنامه‎ریزی درست و دقیقی داشته باشید، بهترین نتایج را به دست خواهید آورد. کلیه موضوعاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، همگی با برنامه‌ریزی دقیق و درست قابل اجرا است و شک نکنید اگر چنین روندی را برای آزمون آیلتس در پیش بگیرید، بهترین و بالاترین نمره را دریافت می‌کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

از نقش استاد و معلم در به دست آوردن نمره عالی در آزمون آیلتس نیز نباید غافل شد. پیشنهاد می‌کنیم از کمک اساتید متخصص و کاربلد اُتیچر برای دریافت بهترین نمره بهره‌مند شوید. تمامی اساتید اُتیچر، از فیلترهای بسیار ویژه‌ای عبور کرده‌اند و همه آن‌ها جزو بهترین اساتید زبان انگلیسی هستند. برای مشاهده کلاس‌های آنلاین آزمون آیلتس به صفحه اصلی اُتیچر مراجعه کنید.ش

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search