skip to Main Content

یادگیری زبان های مختلف دشوار نیست!

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فهرست بخش ها

چرا یادگیری زبان های مختلف دشوار تلقی می شود؟

دیدگاه های متفاوتی در رابطه با میزان دشواری یادگیری زبان های مختلف وجود دارند. با این حال، به باور برخی یادگیری دسته‌ای از زبان‌ها می‌تواند در مقایسه با سایرین سخت‌تر باشد و هر زبانی می تواند به عنوان زبانی دشوار برای یادگیری تلقی شود. برخی بر این باورند که عربی، چینی، فنلاندی، آلمانی،فرانسوی و ژاپنی را می‌توان در گروه دشوارترین زبان‌های دنیا قرار داد، اما باید به این موضوع توجه داشت که یادگیری زبان های مختلف با توجه به شرایط افرادی که قصد یادگیری آن را دارند، می تواند امری دشوار تلقی شود.

به طور کلی و با توجه به مطالب بالا می‌توان این طور نتیجه گرفت که دشواری یادگیری زبان های مختلف از دیدگاه افراد مختلف، متفاوت است و در حقیقت باید این موضوع را از جنبه مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

در واقع می‌توان بعضی از زبان‌ها را با سرعت بیشتری فرا گرفت و درستی این موضوع بر کسی پوشیده نیست. به‌ عنوان مثال ساکنان دانمارک مشکل قابل توجهی در فراگیری زبان‌هایی مانند سوئدی یا نروژی ندارند. با این حال، فراگیری زبان ژاپنی یا روسی می‌تواند برای این افراد بسیار دشوار باشد. این افراد برای یادگیری زبان‌های نامبرده، باید زمان بیشتری را صرف نمایند. به علت ارتباط نزدیک زبان‌های اسکاندیناوی، یادگیری نمونه‌های هم خانواده آن می‌تواند بسیار ساده‌تر از فراگیری زبان روسی باشد؛ چراکه برای یادگیری زبان روسی، زبان آموزان باید الفبای جدیدی را فراگیرند.

همان طوری که گفته شد، نزدیک بودن زبان‌های مختلف از لحاظ ساختاری به هم، می‌تواند به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان دشواری یادگیری زبان های مختلف به حساب آید، با این حال، این تنها یکی از عوامل تاثیر گذار بر این موضوع است. با اتیچر برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه باشید.

برای رزرو کلاس آنلاین زبان خودتون می توانید بر روی دکمه ی رزرو کلاس کلیک کنید

تاثیر خصوصیات فردی بر میزان دشواری یادگیری زبان های مختلف

خصوصیات فردی نقش مهمی بر میزان دشواری یادگیری زبان های مختلف دارد. به‌ عنوان مثال فراگیری عربی برای افراد انگلیسی زبان، می‌تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، اگر ذهن جستجوگری داشته باشید، به سادگی می‌توانید درک کنید که اکثر ریشه‌های کلمات موجود در زبان عربی، اشتراکات فراوانی با هم دارند. یادگیری چنین ریشه‌هایی می‌توانند نقش مهمی در فراگیری کلمات متعدد موجود در این زبان بر عهده داشته باشند. یادگیری این کلمات می توانند به زبان آموزان در به خاطر سپردن تعداد زیادی از کلمات دیگر کمک کنند. علاوه بر این، چنانچه به موسیقی علاقه داشته باشید، به وسیله ی آن، یادگیری آوای های هر زبان میتواند به مراتب برای شما آسان تر شود. به یاد داشته باشید که تاثیر موسیقی بر یادگیری زبان نیز بسیار بالا است. در حقیقت زبان‌ها مختلف از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند. زبانی که برای عده‌ای دشوار است، ممکن است برای گروهی دیگراز افراد ساده باشد. به همین علت، برای میزان دشواری یادگیری زبان های مختلف نمی توان معیار ثابتی تعیین کرد و هیچ کس نمی‌تواند به طور یقین در مورد دشواری یا سادگی یک زبان اظهار نظر کند. هر چقدر بیشتر یاد بگیرید، فراگیری مطالب جدید نیز به همان نسبت ساده‌تر خواهد شد.

هر چه جلوتر بروید یادگیری ساده‌تر خواهد شد!

پس از اینکه چند ماه یا چند سال مشغول یادگیری زبان های مختلف شدید، ممکن است همانند بسیاری از افراد حس کنید که در جا می‌زنید. در این دوره ممکن است حس کنید که دیگر به دانش زبانی شما افزوده نمی شود. این مرحله معمولاً در اواسط دوران یادگیری زبان جدید روی می‌دهد و کاملاً طبیعی است. این مرحله می تواند تأثیرات منفی بر روحیه شما بگذارد و به همین علت، ممکن است یادگیری شما با مشکلاتی روبه رو شود، به همین دلیل عده ای از زبان آموزان از ادامه یادگیری زبان منصرف می شوند.

در صورتی که شما هم به این مرحله رسیده باشید، به طور یقین توانسته‌اید تجربیات ارزشمندی را در زمینه یادگیری زبان به دست آورید. مطالعات نشان داده است که یادگیری زبان های جدید پس از اولین زبان خارجی می تواند از دشواری یادگیری زبان های مختلف بکاهد. به همین ترتیب اگر بتوانید به چهار زبان متفاوت سخن بگویید، روند فراگیری شما نسبت به سایر افراد یا کسانی که به تازگی شروع به یادگیری زبان دوم خود کرده‌اند، بسیار راحت‌تر خواهد بود. این مورد در رنکینگ زبان‌های سخت معمولاً جایی ندارد و در نظر گرفته نمی شود.

عوامل تأثیر گذار در دشواری یادگیری زبان های مختلف

یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیر گذار بر دشواری یادگیری زبان های مختلف، علاقه و انگیزه زبان آموز است. در صورتی که زبان آموز از انگیزه و اشتیاق بالایی برای یادگیری زبان های مختلف برخوردار باشد، این عامل می تواند تأثیرات بسزایی در موفقیت وی داشته باشد. به‌عنوان مثال فرد انگلیسی زبانی که علاقه زیادی به فراگیری زبان کُره ای دارد، می تواند بسیار سریع تر از فردی سوئدی که علاقه چندانی به یادگیری زبان نروژی از خود نشان نمی دهد، نتیجه بگیرد. این در حالی است که  به علت نزدیکی زبان های سوئدی و نروژی، یادگیری این زبان بسیار ساده خواهد بود.

با این حال، عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل هستند، که می توان به زندگی در کشورهای مقصد، وجود روابط عاطفی در میان دو نفر با زبان‌های مختلف یا پیدا کردن شغل در زبان مورد نظر اشاره کرد. همه این موارد می‌توانند بر میزان دشواری یادگیری زبان های مختلف تاثیر بسزایی داشته باشند. به صورت کلی، موضوع انگیزه و علاقه از مهم‌ ترین عوامل تأثیر گذار در یادگیری زبان های مختلف به حساب می آید.

می توانید با انتخاب شیوه‌های مناسب و مؤثر، انگیزه خود را برای یادگیری زبان های مختلف تا حد زیادی افزایش دهید. در این زمینه می‌توانید از رسانه‌ها، بازی‌ها، سایت های مرتبط همچون اتیچر و استادان زبان نیتیو بهره ببرید. با انجام چنین کارهایی، یادگیری زبان‌های مختلف برای شما بسیار ساده تر و جذاب تر خواهد شد.

برای رزرو کلاس آنلاین زبان خودتون می توانید بر روی دکمه ی رزرو کلاس کلیک کنید

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search