skip to Main Content

چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم

چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

زبان ایتالیایی پس از انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی در رتبه چهارم در بین محبوب‌ترین زبان‌های آموخته شده در جهان قرار دارد و دلایل یادگیری آن کم نیستند. مهم‌ترین چیز درباره یادگیری این زبان، رابطه آن با فرهنگ غنی ایتالیاست. وقتی ایتالیایی متوجه شوید و بتوانید به این زبان صحبت کنید، درهای بسیاری از فرصت‌های مختلف به روی شما باز می‌شود. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه کلاس زبان اُتیچر باشید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

۱. با یادگیری زبان ایتالیایی راحت‌تر به ایتالیا سفر یا مهاجرت کنید

چه قصد مهاجرت به ایتالیا را داشته باشید و چه بخواهید به عنوان یک مقصد گردشگری به این کشور سفر کنید، یادگیری زبان ایتالیایی توصیه می‌شود. وقتی وارد ایتالیا شوید، بلافاصله متوجه خواهید شد که چرا مردم اینقدر به این کشور علاقه‌مند هستند. ایتالیا یکی از زیباترین و از نظر فرهنگی غنی‌ترین کشورهای روی زمین است. حتی اگر کمی بتوانید با مردم محلی به ایتالیایی صحبت کرده و با فروشندگان به زبان آن‌ها صحبت کنید، تجربه دلچسب‌تری از سفرتان به این کشور خواهید داشت.

با یادگیری زبان ایتالیایی راحت‌تر به ایتالیا سفر یا مهاجرت کنید

با یادگیری ایتالیایی متوجه می‌شوید که ویترین فروشگاه‌ها چه می‌گویند، می‌توانید علائم راهنمایی و رانندگی را دنبال کنید و از آنچه نوجوانان ایتالیایی روی دیوارها نوشته‌اند (و دیگر چیزهایی که تور لیدرها ترجمه نمی‌کنند) می‌خندید. صحبت کردن به ایتالیایی تجربه گشت‌وگذار در ایتالیا را بسیار شیرین‌تر می‌کند.

۲. فیلم‌های ایتالیایی را عمیق تر تجربه و درک می‌کنید

دو دلیل اصلی اول برای یادگیری زبان ایتالیایی ارتباطی با زندگی خوب یا لا دولچه ویتا (La Dolce Vita) دارد (که عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی تمام دوران است). انبوهی از کارگردانان مشهور جهان مانند فلینی، آنتونیونی و ویسکونتی وجود دارند که زیبایی‌شناسی بصری آن‌ها بر سینمای بین‌المللی و ایتالیایی امروز تاثیر گذاشته است. داستان‌هایی که آن‌ها در فیلم‌هایشان روایت می‌کنند، فقط با زبان ایتالیایی قابل درک است.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

اگر آن کارگردانان شما را در مورد مزایای دیدن فیلم به زبان اصلی قانع نکردند، پس باید فیلم‌هایی مانند «I Cento Passi» (صد قدم) یا «La Grande Bellezza» (زیبایی بزرگ) را تماشا کنید. پس از آن حتما متوجه می‌شوید چرا ایتالیا بیش از هر کشور دیگری جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را دریافت می‌کند.

۳. می‌توانید از شنیدن موسیقی‌های ایتالیایی لذت ببرید

یادگیری زبان فرصت بی‌نظیری برای درک آهنگ‌ها و اشعار پیش روی شما قرار می‌دهد. آیا می‌دانستید که موتزارت، آهنگساز ارجمند آلمانی، بسیاری از اپرای خود را به زبان ایتالیایی نوشته است؟ با این حال مزیت یادگیری ایتالیایی درباره شنیدن موسیقی صرفا به صدها سال قبل برنمی‌گردد.

 

دلایل یادگیری زبان ایتالیایی

شما با آموختن این زبان می‌توانید از موسیقی مدرن ایتالیایی با پاواروتی یا بوچلی لذت ببرید یا اگر موزیک‌های پاپ را بیشتر می‌پسندید، پائوسینی یا منگونی گوش دهید. همچنین می‌توانید از موسیقی ایتالیایی برای یادگیری زبان استفاده کنید و از مدرس زبان ایتالیایی خود بخواهید در این زمینه موسیقی‌هایی را به شما پیشنهاد کند.

۴. با یادگیری زبان ایتالیایی دوست پیدا کنید یا عاشق شوید!

ایتالیایی‌ها از شگفت‌انگیزترین و مهربان‌ترین مردم جهان هستند. یادگیری زبان به شما این توانایی را می‌دهد که با افراد بومی روابط صمیمانه‌ای ایجاد کرده و آن را پرورش دهید. ایتالیایی یکی از زبان‌های عاشقانه محسوب می‌شود و با یادگیری آن، حتی شاید بتوانید نیمه گمشده خود را در گوشه دیگری از دنیا پیدا کنید!

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان ایتالیایی و در عین حال دوست‌یابی هستید، برنامه Tandem را امتحان کنید. این یک برنامه تبادل زبان است که به شما کمک می‌کند به دنبال نیتیوهای ایتالیایی باشید که می‌خواهند فارسی یاد بگیرند. آن‌ها به شما کمک خواهند کرد که زبان ایتالیایی خود را بهتر کنید و شما به آن‌ها می‌کنید تا بهتر فارسی متوجه شوند.

۵. یادگیری زبان ایتالیایی مانند آب خوردن است!

بر اساس موسسه خدمات خارجی، موسسه برتر آموزش زبان دولت ایالات متحده، ایتالیایی در «رتبه‌بندی دشواری زبان» جزو زبان‌های رده ۱ محسوب می‌شود. این بدان معناست که طبق FSI، یک فرد انگلیسی زبان به طور متوسط تنها به حدود ۲۳ تا ۲۴ هفته یا ۵۷۵ تا ۶۰۰ ساعت آموزش زبان نیاز دارد تا به مهارت عمومی در ایتالیایی برسد. (اگر فکر می‌کنید طولانی است، با زبان‌های رده ۴ مانند کرواتی مقایسه کنید که به ۱۱۰۰ ساعت زمان نیاز دارد.)

ریشه بسیاری از کلمات ایتالیایی با انگلیسی مشترک بوده و هر دو زبان دارای برخی از صداها و کلمات مشابه هستند. به عنوان مثال، همزادگان زیادی بین ایتالیایی و انگلیسی وجود دارد، مانند agente (agent)، finale (final)، impossibile (impossible)، diligente (diligent) و melodia (melody). همچنین یک همبستگی قوی بین نحوه املای یک کلمه و نحوه تلفظ آن در ایتالیایی وجود دارد. حروف بی‌صدا، صداهای از دست رفته و کلماتی با املای سخت و پیچیده (مانند فرانسوی یا انگلیسی) زیاد نیست.

۶. با آموختن زبان ایتالیایی در حرفه و کسب‌وکارتان موفق‌تر شوید

اگر صاحب یک کسب و کار بودید و به دو رزومه نگاه می‌کردید، احتمالا به سمت کاندیدای دوزبانه گرایش پیدا می‌کنید؛ حتی اگر کار شامل صحبت کردن به یک زبان خارجی نباشد. دوزبانه بودن یک اثر هاله‌ای دارد و باعث می‌شود که نامزد شغلی سفرکرده‌تر، با‌تجربه‌تر و آگاه‌تر به جهان به نظر برسد.

چرا زبان ایتالیایی یاد بگیریم

در یک نظرسنجی از ۲۱۰۰ دپارتمان منابع انسانی، ۹۳ درصد از کارفرمایان اذعان کردند که کسانی که به زبان دیگری صحبت می‌کنند، نگاه بهتری دارند. اما به عنوان یک حرکت حرفه‌ای، چرا باید ایتالیایی را انتخاب کنید؟ ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ در منطقه یورو و هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان است. در نهایت، یک نظرسنجی Worldwide Business Research Digital نشان داد که شرکت‌های آمریکایی بیشتر و بیشتر به دنبال گسترش به اروپا هستند و ایتالیا در کنار آلمان و فرانسه هدف توسعه است.

۷. یادگیری ایتالیایی برای سلامت مغز شما عالی است

محققان دارتموث نشان داده‌اند که مغز افراد دوزبانه نسبت به تک زبانه‌ها ارتباطات عصبی بهتر و تقویت شده‌ای دارد. بسیاری از مردم قبلا بر این باور بودند که دانستن زبان دوم یا سوم مضر است زیرا جابجایی سریع بین زبان‌ها بیش از حد بر مغز ما فشار می‌آورد. اما همانطور که مشخص است، مغز به راحتی می‌تواند چندین زبان را بدون هیچ مشکلی مدیریت کند. در واقع یادگیری چندین زبان به عنوان «ورزش» برای مغز عمل می‌کند و مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند منجر به افزایش توانایی‌های ذهنی شود و حافظه را بهبود بخشد.

یادگیری زبان ایتالیایی با مدرس‌های مجرب اُتیچر

در این مقاله ۷ مزیت یادگیری زبان ایتالیایی را توضیح دادیم و گفتیم چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم. شما می‌توانید برای آموختن این زبان، مدرس دلخواه خود را از اتیچر انتخاب کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایتالیایی یاد بگیرید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی اتیچر به اشتراک بگذارید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search