skip to Main Content

راه های تقویت ریدینگ

راه های تقویت ریدینگ
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

خوانن و درک مطلب شامل مهارت‌های مختلفی است که می‌تواند در تمام جنبه‌های زندگی شما نفوذ کند. داشتن توانایی‌های خواندنی قوی می‌تواند شما را قادر سازد تا همه چیزهایی را که می‌خوانید تفسیر و معنا کنید، و زمانی که به طور مداوم این مهارت‌ها را بهبود می‌بخشید، می‌توانید توانایی خود را برای برقراری ارتباط موثر از طریق نوشتن توسعه دهید.

این مهارت آنقدر بر کارهایی که انجام می‌دهیم تأثیر می‌گذارد که می‌تواند مهارتی حیاتی باشد، هم در زندگی شخصی و هم در حرفه‌تان. در این مقاله به بررسی مهارت‌های خواندن، نقش درک مطلب در توسعه مهارت‌های سوادآموزی و اقداماتی که می‌توانید برای بهبود مجموعه مهارت‌های خواندن خود بردارید، می‌پردازیم.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

مهارت‌های خواندن چیست؟

مهارت‌های خواندن، توانایی‌هایی هستند که به توانایی فرد در خواندن، درک، تفسیر و رمزگشایی زبان و متون نوشتاری مربوط می‌شود. مهارت‌های خواندن استثنایی می‌تواند برای جذب و پاسخ به ارتباطات نوشتاری مانند ایمیل‌ها، پیام‌ها، نامه‌ها و سایر پیام‌های نوشتاری بسیار مفید باشد. استفاده از مهارت های خواندن در محل کار نیز می‌تواند برای اطمینان از ارتباط نوشتاری موثر مهم باشد مهارت‌های خواندن همچنین می‌تواند شامل چندین جنبه کلیدی باشد که با هم کار می‌کنند تا مهارت‌های سواد کلی را توسعه دهند، از جمله درک، روانی، واژگان و استراتژی‌هایی که به خوانندگان کمک می‌کنند تا متون را تفسیر و معنا کنند. برای بهبود این مهارت‌ها می‌توانید از منابع مختلف مثل کلاس استفاده کنید یا به دنبال بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل بروید و نکاتی که برای تقویت ریدینگ در منزل وجود دارد را پیدا کنید.

درک مطلب چیست؟

درک مطلب توانایی درک آنچه می‌خوانید است. درک خواندن قوی به طور معمول شامل انواع مهارت‌های سواد مورد نیاز برای تفسیر و شناسایی معانی در متن است. چندین عنصر مانند تسلط، توانایی رمزگشایی واژگان ناآشنا و استفاده از سرنخ‌های متن برای شناسایی ویژگی‌های کلیدی یک متن، همگی می‌توانند مؤلفه‌های درک مطلب خواندنی مؤثر باشند.

نکات برای موفقیت در بخش درک مطلب

چگونه مهارت‌های خواندن خود را تقویت کنیم؟

راه های مختلفی وجود دارد که می‌توانید مهارت های خواندن خود را بهبود بخشید. ممکن است تندخوانی را تمرین کنید تا تسلط خود را بهبود ببخشید یا هر بار که با واژگان ناآشنا مواجه می‌شوید، یادداشت‌برداری کنید. مراحل زیر همچنین به تشریح  راه‌های تقویت ریدینگ زبان عمومی و برخی از راه های تقویت ریدینگ آیلتس  می‌پردازد.

هر روز زمانی را برای مطالعه اختصاص دهید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های خود تمرین کردن است. توسعه مهارت‌های خواندن شما در نهایت نیازمند تمرین است و می‌توانید هر روز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را برای خواندن اختصاص دهید. می‌توانید مقالات خبری، داستانی، شماره‌های مجله یا هر نوع متنی را بخوانید. یکی از اصول اساسی تقویت مهارت خواندن، ایجاد یک روند مطالعه منظم است. هر روز به مدت مشخصی وقت بگذارید تا با متون مختلف و ژانرهای متنوع آشنا شوید. این کمک می‌کند تا با واژگان متنوع آشنا شوید و به سرعت خواندن خود افزوده و بهبود مهارت داشته باشید.

راه های تقویت ریدینگ

تنظیم اهداف خواندن

شما می‌توانید اهداف خواندن را برای خود تعیین کنید تا به شما کمک کند دایره لغات گسترده‌تری ایجاد کنید، درک عمیق‌تری از متون مختلف به دست آورید و توانایی خود را در ایجاد ارتباط بین مطالبی که می‌خوانید و دیدگاه‌ها و ایده‌های خود بهبود بخشید. به عنوان مثال، ممکن است هدف خود را برای یادگیری واژگان مختلف تعیین کنید. واژگان مربوط به یک موضوع اصلی مانند مدیریت کسب و کار، فناوری یا موضوع دیگری که شما علاقه دارید. سپس، می‌توانید معانی کلمات ناآشنا را بیابید که به ساخت واژگان شما در حین خواندن کمک می‌کند. همانطور که دایره لغات خود را با کلمات و عبارات سطح بالاتر می‌سازید، می‌توانید سطح دشواری متن‌هایی را که می‌خوانید افزایش دهید.

اسکن متن‌هایی که می‌خوانید

پیش نمایش و اسکن متون می‌تواند گام دیگری در جهت بهبود مهارت‌های خواندن شما باشد. شما می‌توانید این استراتژی را با اسکن عناوین، زیرنویس‌ها، سرفصل‌ها و سایر ویژگی‌های متن اعمال کنید تا ایده‌ای از آنچه در مورد آن می‌خوانید به دست آورید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از شروع خواندن متن، ایده‌های اصلی در مورد متن ایجاد کنید.

اسکن متن هایی که میخوانید

هدف را تعیین کنید

همانطور که متون مختلف را مطالعه می‌کنید، تعیین هدف را تمرین کنید. به این فکر کنید که چرا متون مختلف نوشته شده‌اند و چه معانی یا مضامینی را می‌توان از یک متن فهمید. علاوه بر این، ممکن است هدفی را که برای آن مطالعه می‌کنید، مانند یافتن اطلاعات، پیروی از دستورالعمل‌های یک کتابچه راهنمای کاربر یا لذت بردن از یک داستان، را شناسایی کنید. دانستن هدف خود از خواندن یک متن می‌تواند به شما کمک کند تا به دنبال ایده‌های کلیدی و جزئیاتی باشید که هدف شما را پشتیبانی می‌کند.

استراتژی‌های کلیدی خواندن را به کار ببرید

همانطور که متون مختلف را می‌خوانید، می‌توانید چندین استراتژی کلیدی را برای کمک به افزایش درک خود به کار ببرید. به عنوان مثال، هنگام اسکن یک متن، ممکن است ساختار متن را اطلاعاتی، متقاعدکننده یا آموزشی تشخیص دهید. همچنین ممکن است عناصر کلیدی متون مختلف مانند موضوعات اصلی، مشکلات و راه حل‌ها یا ایده‌های مقایسه‌ای ارائه شده در آنچه می‌خوانید را تعیین کنید. استفاده از استراتژی‌هایی مانند شناسایی ویژگی‌های متن، تعیین هدف و یادداشت‌برداری می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های خواندن کمک کند.

راه های تقویت ریدینگ

هنگام مطالعه یادداشت‌برداری کنید.

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر برای بهبود مهارت‌های خواندن، یادداشت‌برداری در حین مطالعه است. به عنوان مثال، ممکن است هنگام خواندن یک رمان تخیلی یادداشت‌برداری کنید تا درک عمیق‌تری از انتخاب زبان نویسنده به دست آورید، یا ممکن است واژگان جدیدی را هنگام خواندن یک مجله علمی یادداشت کنید. یادداشت‌برداری موثر می‌تواند شما را ترغیب کند که درباره آنچه می‌خوانید سؤال بپرسید و با آن ارتباط برقرار کنید. به طور مشابه، ایجاد نمایش‌های بصری مانند نمودارها، جداول یا نمودارها می‌تواند مضامین و ایده‌ها را روشن کند و به شما در استنتاج از خواندنتان کمک کند. یادداشت‌برداری می‌تواند برای تمرین‌های درک مطلب مانند خلاصه کردن نیز بسیار مفید باشد.

استفاده از منابع تعاملی

استفاده از منابع تعاملی مانند اخبار، وبلاگ‌ها، دانلود پادکست انگلیسی سطح مبتدی و دانلود ویدئوها می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این منابع به شما این امکان را می‌دهند که به سرعت با لغات و عبارات روز آشنا شوید و همچنین با لهجه‌ها و سبک‌های مختلف زبان آشنا شوید.

گسترش دایره واژگان

اهمیت دایره واژگان در مهارت خواندن بسیار بالاست. از روش‌های فعال برای گسترش دایره واژگان مانند خواندن دیکشنری، استفاده از کتاب‌های خاص یادگیری واژگان، و استفاده از کارت‌های واژگان بهره ببرید.

راه های تقویت ریدینگ و درک مطلب

مشارکت در گروه‌های مطالعه

مشارکت در گروه‌های مطالعه و به اشتراک گذاشتن نظرات با دیگران می‌تواند تجربه‌ی جذابی باشد. این امر به شما این امکان را می‌دهد که افکار و دیدگاه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از تجربیات زبان‌آموزان دیگر بهره‌مند شوید. در این گروه‌ها می‌توانید حتی تعدادی اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان ارسال کرده و با هم درمورد معنی و واژگان جدید آن بحث کنید.

آنچه را که خوانده‌اید با جمع‌بندی به کار ببرید.

خلاصه کردن مطالبی که می‌خوانید می‌تواند مهارت‌های خواندن شما را نیز بهبود بخشد. خلاصه کردن شما را مجبور می‌کند تا جزئیات خاص و موضوعات اصلی را در مورد آنچه می‌خوانید با کلمات خود و از دیدگاه منحصر به فرد خود به خاطر بسپارید. ممکن است سعی کنید با به اشتراک گذاشتن اطلاعات با یک دوست، آنچه را که می‌خوانید به صورت شفاهی خلاصه کنید یا یک خلاصه کوتاه بنویسید تا به شما در حفظ و درک مطالبی که می‌خوانید کمک کند. همانطور که مهارت‌های خواندن خود را توسعه می‌دهید، ارتباط و توانایی کلی شما برای تعامل با دیگران و عملکرد در حرفه خود نیز می‌تواند توسعه یابد. خلاصه کردن خود مهارتی است که با تمرین و یا شرکت در کلاس زبان انگلیسی می‌توانید به دست آورید.

تقویت ریدینگ با اُتیچر

در این مقاله، به بررسی راههای مختلف تقویت مهارت خواندن پرداختیم. مهارت خواندن یکی از اساسی‌ترین عوامل تسلط بر زبان است و توانایی در این حوزه به شما کمک می‌کند تا با متون مختلف و پیچیده روبه‌رو شوید. از ایجاد روند مطالعه منظم گرفته تا استفاده از منابع تعاملی و تمرین‌های خاص، هر یک از این راه‌ها می‌توانند به بهبود مهارت خواندن شما کمک کنند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

برای تسریع در فرآیند یادگیری و تقویت مهارت خواندن خود، شما می‌توانید از خدمات آموزشی متخصصان در این زمینه بهره‌مند شوید. آموزشگاه اتیچر با ارائه دوره‌های تخصصی و متنوع، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خواندن خود را به سطح بالاتری برسانید. برنامه‌های کلاس زبان انلاین اتیچر با توجه به نیازهای هر فرد، امکان فراگیری بهینه را فراهم می‌کنند. از این فرصت برای تقویت مهارات زبانی خود بهره‌مند شوید و به یک زبان‌آموز موفق تبدیل شوید

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search