skip to Main Content

تفاوت آزمون آیلتس و تافل چیست

تفاوت آزمون آیلتس و تافل
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اگر قصد ادامه تحصیل و مهاجرت دارید، بارها از خودتان سوال کرده‌اید که کدام آزمون بهتر است؟ تافل یا آیلتس؟ برای پاسخ به این سوال باید اطلاعات جامع و کاملی از این ۲ آزمون معتبر زبان انگلیسی داشته باشد و پس از بررسی‌های فراوان یکی از این آزمون‌ها را انتخاب کنید. البته باید مدارک پذیرش دانشگاه یا شرکت مدنظرتان را نیز در اولویت قرار دهید. برخی از دانشگاه‌های معتبر جهان به مدرک آیلتس با نمره بالا نیاز دارند و برخی دیگر نیز امکان‌ پذیرش با مدرک تافل فراهم کرده‌اند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

به هر حال برای انتخاب بهتر باید با هر کدام از این آزمون‌ها به‌خوبی آشنا شد و مقایسه‌ای بر اساس نیازتان بین این ۲ آزمون داشته باشید. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با تفاوت آزمون آیلتس و تافل صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها و مزایای این ۲ آزمون مهم خواهیم داشت. اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید و به دنبال بهترین مدرک زبان برای مهاجرت هستید، مطالعه این مقاله از آموزش زبان اُتیچر را از دست ندهید.

فهرست بخش ها

مهارت‌های مورد ارزیابی در آزمون آیلتس؛ تمرکز بر ۴ مهارت اصلی زبان‌آموزان

برای کسب نمره خوب و عالی در آزمون آیلتس ۴ مهارت اصلی زبان‌آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این چهار مهارت عبارتند از: لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ که کلیه این مهارت‌ها در مدت زمان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در حال حاضر آزمون IELTS به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود و بسیاری از موسسه‌های زبان در داخل کشورمان واسطه برگزاری آزمون آیلتس هستند.

آزمون آیلتس و تافل چه تفاوتی دارد

سوالات آزمون آیلتس بر اساس آزمونی که دارید، مشخص می‌شوند. سوالات این آزمون بر اساس آزمون جنرال و آکادمیک تقسیم‌بندی می‌شود. معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر را دارند، آزمون آیلتس آکادمیک را انتخاب می‌کنند و افرادی که برای زندگی یا کار قصد مهاجرت دارند، آزمون جنرال آیلتس را می‌گذرانند. معیار نمره‌دهی در آزمون آیلتس از ۱ تا ۹ است و تعداد ۸۰ سوال را در این آزمون باید پاسخ دهید.

مهارت‌های مورد نیاز در آزمون تافل

آزمون زبان انگلیسی تافل به‌عنوان یکی از آزمون‌های مطرح انگلیسی شناخته می‌شود و کلمه TOEFL از حروف «Test of English as a Foreign Language» برگرفته شده است. در این آزمون مانند آزمون آیلتس ۴ مهارت اصلی اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در حقیقت آزمون تافل متعلق به آمریکا است و بیشتر کسانی که قصد مهاجرت به‌عنوان ادامه تحصیل یا کار دارند، می‌توانند در آزمون تافل شرکت کنند. مدت زمان آزمون تافل در حدود ۴ ساعت است و تعداد سوالات تقریبا ۱۰۷ سوال است. ترتیب نمره‌دهی در آزمون تافل از ۰ تا ۱۲۰ است و نحوه آزمون تافل به ۳ بخش کاغذی، کامپیوتری و آنلاین تقسیم‌بندی می‌شود.

مهارت‌های مورد نیاز در آزمون تافل

در حال حاضر آزمون‌های معتبر بسیاری وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند. برخی از این آزمون‌ها مناسب دانشجویان مهاجر است و برخی دیگر برای افرادی که قصد مهاجرت به بهانه کار دارند، مناسب است. همچنین تفاوت‌هایی در ساختار، فرم، نحوه آزمون و بسیاری از موضوعات دیگر در این آزمون‌ها وجود دارد. به‌عنوان مثال تفاوت‌هایی در آزمون آیلتس و pte وجود دارد. برای آشنایی با این تفاوت‌ها، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله تحت عنوان «تفاوت آزمون آیلتس و pte» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه تفاوت‎های آزمون آیلتس و pte عنوان شده است.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در اعتبار

آزمون آیلتس و تافل شباهت‌های بسیاری نسبت به یکدیگر دارند، اما به‌صورت قطعی نمی‌توان عنوان کرد که کدام یک از این آزمون‌ها اعتبار بیشتری نسبت به دیگری دارند. در حقیقت این ۲ آزمون جزو معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی هستند که دانشگاه‌های بسیاری در جهان، افرادی که در این آزمون‌ها نمرات بالایی را کسب کرده‌اند، پذیرش می‌کنند؛ بنابراین هر ۲ آزمون تافل و آیلتس اعتباری بالا و بین‌المللی دارند و زبان‌آموزان باید بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی مد نظرشان در یکی از آزمون‌های تافل یا آیلتس شرکت کنند.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در اعتبار

معمولا آزمون‌های زبان انگلیسی بر اساس نوع سوالات یا اعتباری که دارند با یکدیگر مقایسه می‌شوند. به‌عنوان مثال آزمون‌های دولینگو و آیلتس تفاوت‌هایی در نوع ساختار آزمون دارند و هر ۲ اعتبار بالایی در دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر دارند، اما برای آشنایی بیشتر با تفاوت‌های این ۲ آزمون، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله «تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله همه ویژگی‌های آزمون دولینگو و آیلتس با یکدیگر مقایسه شده و کلیه مزایای این ۲ آزمون مهم، عنوان شده است.

هزینه کدام آزمون کمتر است؟ تافل یا آیلتس

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در هزینه‌ها بسیار کم است. در حقیقت هزینه پرداختی برای شرکت در آزمون تافل و آیلتس تقریبا مشابه یکدیگر است. هر ۲ آزمون به نسبت آزمون‌های دیگر، هزینه بالایی دارند و زبان‌آموزان باید هزینه بیشتری برای شرکت در این ۲ آزمون پرداخت کنند. البته برای شرکت در این آزمون‌ها هزینه‎‌هایی نیز باید به آموزشگاه‌های ایرانی برای شرکت در آزمون پرداخت کرد.

همان‌طور که عنوان کردیم، آزمون‌های معتبر، تفاوت‌های ریز و درشتی با یکدیگر دارند. به‌عنوان نمونه آزمون IELTS در مقایسه با آزمون PTE تفاوت‌های ریز و درشتی دارد که باید به‌صورت کلی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. به همین جهت ما در مقاله «تفاوت آزمون آیلتس و pte» به‌صورت جداگانه هر یک از این آزمون‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. در این مقاله از مجله اُتیچر تمامی تفاوت‌های این ۲ آزمون را می‌توانید مطالعه کنید.

آزمون تافل سخت‌تر است یا آیلتس؟

سوالی که بسیاری از زبان‌آموزان مطرح می‌کنند، در رابطه با پیچیدگی آزمون‌های تافل و آیلتس است. دانشجویان و داوطلبان ترجیح می‌دهند، در آزمونی شرکت کنند که ساده و آسان‌تر باشد، اما باید عنوان کنیم، این ۲ آزمون سطح متفاوتی با یکدیگر ندارند.

در اصل اگر مطالعه و دانش شما بیشتر باشد، آزمون برایتان ساده‌تر خواهد بود و زمانی که با موضوعات به‌خوبی آشنایی نداشته باشید، آزمونی پیچیده و سخت را تجربه خواهید کرد. برای کسب نمره عالی در آزمون آیلتس و تافل توصیه می‌کنیم از آموزش آنلاین آیلتس و تافل استفاده کنید. با طی کردن دوره‌های آموزشی در رابطه با این آزمون‌ها، تسلط بیشتری به آزمون خواهید داشت و نمره‌ای مناسب را کسب می‌کنید.

کسب بهترین نتیجه در آزمون آیلتس و تافل

کسب بهترین نتیجه در آزمون آیلتس و تافل؛ با کمک اساتید پلتفرم اُتیچر

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با تفاوت آزمون آیلتس و تافل صحبت کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها و مزایای این دو آزمون مهم و معتبر داشتیم. در حقیقت این ۲ آزمون در بخش‌های مهمی مانند، منابع با یکدیگر مشابه هستند و برای شرکت در این ۲ آزمون باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی داشته باشد.

توصیه می‌کنیم برای کسب نمره عالی در این آزمون‌ها از کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی پلتفرم اُتیچر کمک بگیرید. در پلتفرم اُتیچر بیشتر از ۵۰۰ استاد زبان فعالیت می‌کنند. همچنین ۱۲ زبان خارجی در این پلتفرم در حال تدریس است. برای مشاهده کلیه خدمات پلتفرم اُتیچر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search