skip to Main Content

چگونه در بخش ریدینگ آزمون توییک TOEIC موفق باشیم؟

آزمون-توییک (TOEIC)
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فهرست بخش ها

آزمون توییک (TOEIC) و هر آنچه که باید درمورد بخش ریدینگ آن بدانید

آزمون توییک (TOEIC)، آزمون سنجش توانایی داوطلبان برای ایجاد ارتباط در محیط های کاری است که در مقاله امتحان TOEIC چیست و چگونه می توان موفق بود؟  به معرفی کلی این آزمون پرداختیم.

با توجه به استقبال شما همراهان محترم در این مقاله به طور اختصاصی به بخش ریدینگ آزمون TOEIC می‌پردازیم.

بخش ریدینگ آزمون توییک TOEIC درواقع سنجش تسلط شما درمورد لغات است. به همین دلیل داوطلبین این آزمون می بایست دامنه لغات خود را تا حد مطلوبی افزایش دهند. در صورتی که به درستی معنی کلمات را تشخیص دهید، می توانید سوالات این بخش از آزمون توییک را به سادگی پاسخ دهید.

البته این واقعیت برای همه روشن است که فراگیری لغات فرایندی طولانی مدت است. بنابراین یادگیری لغات مورد نیاز را باید ماه‌ها قبل ازاین آزمون شروع کنید.

چه بخش هایی در آزمون توییک سنجش می شوند؟

بخش ریدینگ آزمون توییک TOEIC در مورد موضوعات مختلفی مانند داستان، سیاست، تاریخ، فرهنگ، علوم و … است. درواقع همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، هدف اصلی بخش ریدینگ آزمون TOEIC ، سنجش مهارت خواندن داوطلبین و درک مطلب داستان‌های موجود در آزمون است.

نکات موفقیت در بخش ریدینگ آزمون TOEIC

  خواندن با سرعت عادی

گروهی از داوطلبین این آزمون به اشتباه فکر می کنند که یکی از عوامل موفقیت در کسب نمره بالاتر، سرعت بیشتر در خواندن مطالب است. اما این یک واقعیت است که مهارت خواندن با سرعت بالا بیشتر برای متون معمولی و غیر تخصصی مناسب است.

در بخش ریدینگ آزمون TOEIC متن های تخصصی وجود دارد. بهترین روش برای موفقیت در این بخش، سریع خواندن متن ها و درک مفهوم کلی آنها است.

بخش‌های اصلی آزمون توییک عموما دشوار هستند. بعضی از این بخش‌ها از سایر منابع نقل قول شده اند و اغلب این متون به یک سوم  متن‌های اصلی کاهش یافته‌اند. در این موارد باید دقت کنید که قسمت‌های مهم متن را از دست ندهید.

مهم ترین دلیلی که نمی توان با شیوه سرعتی در بخش ریدینگ آزمون TOEIC  رفتار کرد، وجود بخش قابل توجهی از اطلاعات است. به همین دلیل باید بتوانید اطلاعات موجود را با سرعت بالا اما همراه با دقت بیشتری در مقایسه با متون معمولی بخوانید. با انجام این روش می توانید مهم ترین بخش های متن را درک نمایید و به سوالات مربوط به  آن نیز با دقت پاسخ دهید.

چگونه در بخش ریدینگ آزمون TOEIC موفق باشیم؟

خواندن جزییات

بعضی از داوطلبان این آزمون بر این باورند که خواندن سوالات قبل از شروع خواندن متن اصلی می تواند به آنها کمک کند. واقعیت این است که این شیوه هم نمی تواند در متون موجود در بخش ریدینگ آزمون توییک کمک کند و مشکلات متعددی را برای شما موجب می شود.

مشکل اول؛ با توجه به اینکه بعضی از سوالات بخش ریدینگ آزمون توییک در حد یک پاراگراف و یا بیشتر است، با خواندن سوالات وقت زیادی را از دست خواهید داد.

مشکل دوم؛  هر متن در بخش ریدینگ آزمون توییک TOEIC شامل تعداد زیادی سوال است و به همین دلیل در ذهن نگه داشتن سوالات مختلف  برای اغلب افراد سخت خواهد بود.  همچنین بعد از خواندن تمامی سوالات و مراجعه به متن اصلی، به احتمال زیاد قسمتی از آنها فراموش شده و این موضوع می تواند باعث سر در گمی بیشتر شما شود.

آزمون‌های بین المللی رایج زبان انگلیسی

 استفاده از استراتژی مناسب در مهارت ریدینگ

در صورتی که با متون بلند مواجه شوید، برای موفقیت در پاسخگویی به سوالات مربوط به آنها می توانید از استراتژی THIEVES استفاده کنید. درواقع درک محتویات موجود در متن با استفاده از این روش به این شکل است که به ترتیب به مطالعه این بخش بپردازید: عنوان های اصلی، سرفصل ها، مقدمه، جملات اول هر پاراگراف، تصاویر و المان های بصری، جملات آخر هر پاراگراف و درنهایت خلاصه متن.

 اولین و آخرین جمله از هر پاراگراف را مطالعه کنید

شیوه دیگری که می توان در بخش ریدینگ آزمون توییک TOEIC به کار برد، بسنده کردن به خواندن اولین و آخرین جمله از هر پاراگراف است. دلیل این کار هم قرار گیری خلاصه ای از هر پاراگراف در جملات ابتدایی و انتهایی آن است. درواقع با مطالعه اولین و آخرین جمله در تمامی پاراگراف های موجود در متن، می توان موضوعات کلی محتوای مربوطه را متوجه شد.

 آشنایی با قالب آزمون TOEIC

یکی از موضوعاتی که همیشه به آن تاکید می شود، آشنایی با قالب اصلی آزمون است. قبل از شروع مطالعه و آمادگی برای آزمون توییک، پیشنهاد می کنیم که درمورد قالب هر بخش اطلاعات کافی کسب کنید.

دراین آزمون مهارت ریدینگ و لیسنینگ داوطلبین ارزیابی می شود. با مطالعه مطالب عمومی می توانید با قالب اصلی این آزمون آشنا شوید. علاوه بر این، می توانید با نحوه پرسش سوالات در بخش ریدینگ آزمون توییک TOEIC نیز آشنا شوید.

آشنایی با نقاط ضعف خود

پس از شروع به مطالعه و آمادگی برای این امتحان می توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. در صورتی که با مدیریت زمان مشکل داشته باشید، نیاز است تا تمرکز بیشتری روی آن داشته باشید.

 آشنایی با قالب آزمون TOEIC

چنانچه از لحاظ دامنه لغات و یا گرامر نیاز به تقویت دارید، با استفاده از استراتژی های مناسب سعی کنید تا نقاط ضعف خود را پوشش دهید.

پیشنهاد اُتیچر  استفاده از مشاوره اساتید خبره در آمادگی آزمون توییک TOEIC و بکارگیری برنامه ریزی درست این اساتید برای موفقیت در مهارت های ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و همچنین اسپیکینگ  است.

پاسخ صحیح را پیدا کنید

برای هر سوال در آزمون توییک تنها یک پاسخ درست وجود دارد اما برخی از داوطلبین این آزمون ممکن است ساختار آزمون را به درستی متوجه نشوند و بیش از یک پاسخ صحیح را برای سوال های موجود انتخاب کنند. روش درست این است که از میان پاسخ هایی که از نظر شما درست به نظر می آیند، بهترین گزینه را انتخاب کرد. درواقع رویکرد شما باید به صورتی باشد که بتوانید بهترین پاسخ را از میان موارد موجود و با راهنمایی هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد به دست آورید.

نکات مهم برای شرکت در آزمون TOEIC

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search