skip to Main Content

برای آیلتس چی بخونم

برای آیلتس چی بخونم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یادگیری زبان انگلیسی و دریافت نمره موفقیت‌آمیز در آزمون آیلتس، یکی از اهداف اصلی بسیاری از زبان‌آموزان و افرادی است که قصد تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند. با توجه به اهمیت این آزمون بین‌المللی، سوالات متداولی مانند “برای آزمون آیلتس چی بخونم؟” برای بسیاری از دواطلبان به چشم می‌خورد. این پرسش نشان‌دهنده تردیدها و نیازهایی است که در فرآیند آمادگی برای این آزمون پیش می‌آید.

در این مقاله، به بررسی منابع مختلف برای آزمون آیلتس می‌پردازیم تا به دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان در این آزمون کمک کنیم تا به بهترین نحو ممکن برای این چالش آماده شوند. از مهارت‌های گوناگون Listening، Reading، Writing و Speaking گرفته تا نکات مهمی در آماده‌سازی و انتخاب منابع، این مقاله سعی دارد راهنمایی جامعی را برای بهترین منابع ارائه دهد. با ما همراه باشید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

راهنمای رسمی کمبریج برای آیلتس

اگر به دنبال پاسخ این هستید که چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم باید از راهنمای جامع کمبریج استفاده کنید. این راهنمای جامع برای داوطلبان دوره‌های آکادمیک و عمومی عالی است. این راهنما شامل شش تست تمرینی کامل، توضیحات مفصل در مورد هر بخش از آزمون، و نکات مفید برای استراتژی‌های تست زدن است. با مطالعه این راهنما، می‌توانید انتظار داشته باشید که درک کاملی از فرمت آیلتس به دست آورید و شانس خود را برای دستیابی به نمره بالا افزایش دهید.

Barron’s IELTS Superpack Barron’s

 مجموعه‌ای از سه کتاب شامل راهنمای کامل با آموزش، آزمون‌های تمرینی و کتاب واژگان مخصوص آیلتس را ارائه می‌دهد. این سوپر پک، انبوهی از اطلاعات و مطالب تمرینی را ارائه می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند در هر چهار بخش آیلتس به بهترین نمره برسید. با مطالعه جدی این مجموعه، می‌توانید نمره‌ای را هدف بگیرید که بهترین پتانسیل شما را منعکس کند.

معرفی منابع آیلتس

Simone Braverman’s Target Band 7: IELTS Academic Module

 این کتاب توسط یک آزمون‌دهنده سابق آیلتس که نمره بالایی کسب کرده است، نوشته شده است، این کتاب توصیه‌ها و استراتژی‌هایی کاربردی برای به حداکثر رساندن امتیاز شما ارائه می‌دهد. روی تکنیک‌هایی برای پاسخ دادن با هر بخش تمرکز دارد و شامل تمرین‌های مفیدی برای تقویت مهارت‌های شما می‌شود. با دنبال کردن این کتاب، می‌توانید نمره ۷ یا بالاتر را هدف بگیرید.

Cambridge IELTS Series

 این سری کتاب مجموعه‌ای از مقالات آزمون آیلتس گذشته را ارائه می‌دهد که برای تمرین در شرایط امتحان عالی است. در واقع اگر نمی‌دانید آزمون ماک آیلتس چیست، باید گفت آزمونی است که سوالاتی نظیر این کتاب برای شما در شرایط شبیه سازی آزمون اصلی مطرح می‌کند. هر کتاب شامل چهار تست کامل برای داوطلبان آکادمیک به همراه ماژول‌های Reading و Writing اضافی برای داوطلبان آموزش عمومی است. این کتاب‌ها برای آشنایی با انواع سوالاتی که با آن‌ها مواجه می‌شوید و برای کسب نمره بالا بسیار عالی هستند.

English Collocations in Use

دایره لغات قوی برای موفقیت در آیلتس بسیار مهم است و این کتاب بر آموزش استفاده از کالوکیشن‌ها تمرکز دارد. برای زبان‌آموزان متوسط تا پیشرفته مناسب است و شامل تمرینات مناسب برای تقویت یادگیری است که در کلاس آیلتس هم پیشنهاد می‌شود. با تسلط بر  collocations، می‌توانید مهارتی روان و منسجم داشته باشید، که میتواند به امتیاز بالاتر کمک کند.

برای آیلتس چی بخونم؟ English Collocations in Use

IELTS Vocabulary Up to Band 6

IELTS Vocabulary Up to Band 6 یکی دیگر از کتاب‌های رسمی کتابخانه بزرگ آیلتس کمبریج است که در کلاس زبان انگلیسی مربوط به آیلتس به وفور تدریس می‌شود. ویژگی‌های آن تعداد زیادی از فعالیت‌های تمرینی است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های واژگان خود را برای امتحان بهبود بخشید. کلمات بسیار خوب انتخاب شده‌اند و احتمالاً همه می‌توانند در آزمون واقعی ظاهر شوند و فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند واژگانی را بسازید که سرگرم‌کننده، جالب و دقیق باشد. این کتاب بر روی ریدینگ آیلتس تمرکز دارد، زیرا این بخش فشرده‌ترین واژگان امتحان را دارد. در نتیجه این کتاب یکی از بهترین راه های تقویت ریدینگ آیلتس است.

برای آیلتس از چه منابعی استفاده کنم

IELTS Practice Tests Plus 2

این کتاب تست‌های عملی را برای داوطلبان دوره‌های آکادمیک و عمومی به همراه کلیدهای پاسخ دقیق و سی‌دی‌های صوتی برای بخش‌های شنیداری ارائه می‌دهد. این کتاب یک منبع عالی برای خودآموزی و درک قالب آزمون است.

Official Practice Materials IELTS Volume 1 & 2

Official Practice Materials IELTS Volume 1 & 2  که توسط سازندگان آزمون منتشر شده است، نمونه آزمون‌هایی را برای هر چهار مهارت، پاسخ‌ها و نظرات امتحان‌کننده ارائه می‌دهند. همچنین شامل یک دی وی دی از یک تست شنیداری تمرینی و فیلمی از دانش‌آموزانی هستند که در آزمون‌های اسپیکینگ خود شرکت می‌کنند.

برای آیلتس از چه منابعی استفاده کنم

Barron’s IELTS Practice Exams

 Barron’sچندین آزمون عملی ارائه می‌دهد که آیلتس واقعی را در همان سختی و فرمت واقعی شبیه‌سازی می‌کند. این کتاب همچنین شامل آهنگ‌های صوتی برای بخش لیسنینگ و توضیحات جامع پاسخ است.

The Road to IELTS

The Road to IELTS برنامه رسمی آمادگی آنلاین آیلتس شورای بریتانیا است. این کتاب مجموعه جامعی از فعالیت‌های تعاملی، ویدئوهای مشاوره از کارشناسان و تست‌های تمرینی قابل دانلود را ارائه می‌دهد. ازمزایای این کتاب می‌توان به این مورد اشاره کرد که بیش از ۱۲۰ ساعت فعالیت تعاملی را ارائه می‌دهد. شامل ویدئوهای مشاوره با نکاتی در مورد انواع سوال است و در مجموع ۳۶ آزمون تمرینی فردی و بیش از ۳۰۰ فعالیت تمرینی را ارائه می‌دهد. به طور کلی، The Road to IELTS منبع ارزشمندی برای کسانی است که برای امتحان آیلتس آماده می‌شوند، به ویژه برای بهبود مهارت‌های Reading و Listening.

IELTS Grammar For Bands 6.5

IELTS Grammar For Bands 6.5  به جای تمرین سوالات آزمون، بر مهارت‌سازی تمرکز دارد. با این حال، Grammar for IELTS همچنین شامل متن‌های رسمی آیلتس، مجموعه سوالات و تکالیف است. حتما یاد بگیرید که چگونه از گرامر خوب در هر بخش از امتحان استفاده کنید و به کار ببرید!

برای آیلتس چه منابعی استفاده کنم

به یاد داشته باشید، در حالی که این کتاب‌ها می‌توانند دانش و تمرین مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند، اما نمره نهایی شما نیز به مهارت موجود انگلیسی شما و میزان موثری که استراتژی‌های آموخته شده را به کار می گیرید بستگی دارد.

آموزش آیلتس با اُتیچر

 آمادگی برای آزمون آیلتس نیازمند تدریس جامع و دسترسی به منابع متنوع و مؤثر است. مطالعه‌ی منابع تخصصی، تمرینات مستمر در مهارت‌های  Listening، Reading، Writing و Speaking، و به‌ویژه استفاده از خدمات آموزشی اتیچر با مربیان تخصصی، می‌تواند مسیری مؤثر برای دستیابی به بهترین نتیجه در آزمون آیلتس باشد.به شما پیشنهاد می‌شود که این مقاله را به‌عنوان یک راهنمای جامع در آمادگی برای آزمون آیلتس در نظر بگیرید. همچنین بهتر است  با ترکیب مطالعه کتاب‌ها و منابع تخصصی با تدریس متخصصان در کلاس زبان آنلاین اتیچر، بهترین استفاده را از زمان و انرژی خود برای آمادگی به‌کار گیرید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search