skip to Main Content

نمونه سوالات آیلتس

نمونه سوالات آیلتس
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در روند آماده شدن برای آزمون بین‌المللی آیلتس (IELTS)، آشنایی دقیق با نمونه سوالات آیلتس و تمرین کردن با سوالات استاندارد از تاثیرگذارترین مسائل است. دسترسی به نمونه سوالات استاندارد داوطلب را در مسیر درست قرار می‌دهد، با افزایش آگاهی او نسبت به شرایط آزمون باعث کاهش استرس می‌شود، تسلط و سرعت عمل را افزایش داده و در نتیجه کسب نمره بالا در آزمون آیلتس را به همراه خواهد داشت. در این مقاله از اٌتیچر (پلتفرم آموزش زبان آنلاین) بهترین منابع نمونه سوالات آیلتس را به شما معرفی می‌کنیم.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

فهرست بخش ها

معتبرترین منابع نمونه سوالات آیلتس

آزمون آیلتس توسط و تحت نظر ۳ سازمان زیر برگزار می‌شود:

  • دانشگاه کمبریج انگلستان (Cambridge Assessment English)
  • شورای فرهنگی بریتانیا (British Council)
  • موسسه آموزشی IDP استرالیا (IDP Education)

تمامی این ارگان‌ها به صورت جداگانه نمونه سوالات آیلتس را منتشر می‌کنند، و از آنجا که هر سه تدوین کنندۀ این آزمون هستند، این نمونه سوالات بدون شک استانداردترین و معتبرترین سوالاتی است که در دسترس داوطلبان قرار دارد. بنابراین ما نیز به سراغ این منابع رفتیم و نمونه سوالات ارائه شده توسط این موسسات را در اختیار شما قرار داده‌ایم. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، قبلا در مقاله آیلتس چیست به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.

نمونه سوالات وبسایت رسمی IELTS

همانطور که احتمالا می‌دانید، آزمون آیلتس در دو نوع جنرال (General Training) و آکادمیک (Academic) برگزار می‌شود که این مسئله یکی از تفاوت‌های آزمون آیلتس و تافل است. در وبسایت رسمی آزمون IELTS نمونه سوالات این آزمون برای دانلود در دسترس بوده و به‌روز‌رسانی می‌شود. در ادامه توضیحات مختصری درباره بخش‌های مختلف این آزمون خواهیم داد و نمونه سوالات هم قسمت را نیز ارائه می‌دهیم.

معتبرترین منابع نمونه سوالات آیلتس

سوالات Listening آزمون آیلتس

زمان ۳۰ دقیقه

بخش لیسنینگ یا شنیداری آزمون آیلتس برای هر دو نوع آکادمیک و جنرال یکسان بوده، و شامل چهار فایل صوتی به صورت تک گوینده یا مکالمات چند نفره است. هر فایل صوتی مربوط به ۱۰ سوال از این بخش بوده که در مجموع ۴۰ سوال بخش Listening را تشکیل می‌دهند و بنا بر سیستم نمره‌دهی لیسنینگ آیلتس بین ۱ تا ۹ نمره برای شما خواهد داشت.

نمونه سوالات

سوالات Reading آزمون آیلتس جنرال

زمان ۶۰ دقیقه

این بخش نیز شامل ۴۰ سوال بوده که مربوط به سه متن موجود در این قسمت است. این متن‌ها غیر تخصصی بوده و موضوعاتی مانند مسائل روزمره اجتماعی، آموزشی یا رفاهی، و یک متن بلند با موضوعی عمومی را پوشش می‌دهند.

نمونه سوالات را اینجا ببینید.

سوالات Reading آزمون آیلتس آکادمیک

زمان ۶۰ دقیقه

این قسمت از لحاظ ساختار سوالات شبیه آزمون جنرال بوده با این تفاوت که متون آزمون آکادمیک جنبه علمی داشته، شامل نوشتار استدلالی بوده و از مجلات، کتاب‌ها، جزوات و روزنامه‌ها انتخاب می‌شوند.

سوالات ریدینگ آکادمیک

سوالات Writing آزمون آیلتس جنرال

زمان ۶۰ دقیقه

در بخش رایتینگ جنرال، از داوطلب دو متن درخواست می‌شود؛ متن اول نامه‌ای ۱۵۰ کلمه‌ای است به شخصی فرضی، با موضوعات شبیه درخواست کار، انتقاد و شکایت، نامه رسمی اداری یا نامه شخصی. داوطلبان بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت این بخش را به این متن اختصاص دهند.

برای مشاهده نمونه سوالات کلیک کنید.

در متن دوم، داوطلب باید یک مسئله را به چالش بکشد و نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به آن، در متنی ۲۵۰ کلمه‌ای بیان کند. ۴۰ دقیقه باقیمانده از وقت این قسمت باید به این متن پرداخته شود. در هر دو متن، داوطلب در صورت ارائه متنی کوتاهتر از ۱۵۰ یا ۲۵۰ کلمه، نمره از دست خواهد داد.

سوالات Writing آزمون آیلتس جنرال

سوالات Writing آزمون آیلتس آکادمیک

زمان ۶۰ دقیقه

آزمون رایتینگ آکادمیک نیز از دو متن ۱۵۰ و ۲۵۰ کلمه‌ای تشکیل شده است. در متن اول جدول یا نموداری ارائه می‌شود و از داوطلب انتظار می‌رود آن را در ۱۵۰ کلمه توضیح دهد. در متن دوم نیز داوطلب با نقطه نظر یا بحث یا مسئله‌ای مواجه می‌شود و باید نظر موافق یا مخالف خود را درباره آن در ۲۵۰ کلمه شرح دهد.

نمونه سوالات رایتینگ آکادمیک

سوالات Speaking آزمون آیلتس

زمان ۱۱-۱۴ دقیقه

این بخش از آزمون آیلتس که به صورت حضوری و رودررو با شخص آزمون گیرنده انجام می‌شود، مکالمه‌ای است که در سه بخش انجام می‌شود. در بخش اول سوالاتی نسبتا شخصی و عمومی پرسیده می‌شود. در بخش دوم موضوعی به شما داده می‌شود و شما پس از یک دقیقه فکر کردن درباره آن، باید در دو دقیقه به سوالاتی درباره آن موضوع پاسخ دهید. در بخش سوم نیز به مدت ۴ الی ۵ دقیقه در مورد همان موضوع بخش دوم با شخص مصاحبه کننده صحبتی طولانی‌تر خواهید کرد.

سوالات Speaking آزمون آیلتس

در صورت تمایل می‌توانید از طریق این لینک PDF نمونه سوالات آزمون آیلتس که مدام به‌روز‌رسانی می‌شوند را از سایت رسمی IELTS دانلود کنید.

کتاب‌های Cambridge IELTS

انتشارات دانشگاه کمبریج هر ساله کتابی حاوی نمونه سوالات آزمون آیلتس منتشر می‌کند. در ابتدا سوالات جنرال و آکادمیک همه در یک کتاب ارائه می‌شد، اما چند سالی است که سوالات این آزمون‌ها در دو کتاب مجزا ارائه می‌شود. این کتاب‌ها شامل چندین سری تست آمادگی آزمون آیلتس بوده و فایل‌های صوتی بخش Listening و Speaking نیز در CD ضمیمه شده به این کتاب موجود است.

علاوه بر نمونه سوالات، این کتاب‌ها شامل توضیحات آزمون IELTS و سیستم نمره‌دهی نیز هستند. فایل‌های کتاب کمبریج آیلتس ۱۵ منتشر شده در تابستان سال ۲۰۲۰ در لینک‌های پایین قرار داده شده است.

نمونه سوالات وبسایت رسمی IDP Education

منبع دیگری که می توان از طریق آن نمونه سوالات معتبر آیلتس را دریافت کرد، وبسایت رسمی موسسه IDP Education است که به نام IELTS Australia نیز شناخته می‌شود. برای دریافت نمونه سوالات ارائه شده توسط این سایت می‌توانید با پر کردن فرم این لینک و ارسال درخواست، نمونه سوالات آیلتس را از طریق ایمیل دریافت کنید.

امکانات و خدمات بسیار مفید دیگری نیز مانند تست آنلاین و محتوای آموزشی در این سایت وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از آنها استفاده کنید. تست‌های آنلاین رایگان این سایت از طریق این لینک قابل دسترسی است. همچنین مجموعه تست رایگان آنلاین جدیدی نیز به سایت اضافه شده است که با مراجعه به اینجا می‌توانید خود را محک بزنید.

آزمون‌های رایگان آنلاین آیلتس

روش دیگری که می‌توان به واسطه آن با نمونه سوالات آیلتس آشنا شد آزمون‌های رایگان آنلاین آیلتس هستند. با شرکت در این آزمون‌ها نه تنها با سوال‌ها آشنا خواهید شد، بلکه به دلیل وقت مشخص این آزمون‌ها، تجربه بیشتری نیز کسب می‌کنید و تسلط شما بر آزمون افزایش پیدا می‌کند.

آزمون British Council

در وبسایت این موسسه برای هر ۴ بخش آزمون آیلتس یعنی لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آنلاین جداگانه و متعددی وجود دارد که می‌توانید با شرکت در این آزمون‌ها از طریق این لینک تسلط خود را بسنجید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

آزمون موسسه IDP

آزمون‌های آمادگی موسسه آیلتس استرالیا، تمامی بخش‌ها و انواع آزمون آیلتس را به جز بخش اسپیکینگ پوشش می‌دهد و این روش نیز یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با سوالات آیلتس و تسلط بر آنها است. این آزمون‌ها در این لینک قابل دسترسی است.

دیگر منابع نمونه سوال آیلتس

وبسایت رسمی آیلتس کانادا نیز منبع دیگری برای دریافت این نمونه سوالات است. با مراجعه به سایت آیلتس کانادا، امکان دانلود نمونه سوالات آیلتس در بخش‌های جنرال و آکادمیک، و همچنین خدمات آموزشی، آزمون‌های رایگان و اطلاعات مفید دیگری نیز وجود دارد.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

علاوه بر این کتاب‌های متعدد آمادگی برای آزمون آیلتس، مانند کتاب‌های انتشارات Barron نیز وجود دارند که دارای نمونه سوالات متعدد و متنوع آزمون IELTS هستند. تجربه شما در این زمینه چیست؟ کدام منابع را پیشنهاد می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و سوالات خود را با ما و داوطلبان این آزمون در میان بگذارید.

۴.۱/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. سلام ممنونم ازتون خیلی از سایتا رو گشتم تا فایل سوالات رو پیدا کنم …. خیلی ممنونم ازتون که همچین محتوای خوبی رو در اختیار مردم میزارین

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search