skip to Main Content

تفاوت آزمون آیلتس و pte

تفاوت آزمون آیلتس و Pte
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آزمون pte و آیلتس به‌عنوان دو آزمون مهم و معتبر زبان انگلیسی شناخته می‌شوند. بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان، افرادی که مدرک قبولی با نمره بالا از این آزمون‌ها را دارند، بسیار راحت پذیرش می‌کنند. هر کدام از این آزمون‌ها ویژگی خاص و جذابی دارند که زبان‌آموزان و دانشجویان براساس انتخاب‌هایی که دارند، مدرک یکی از این آزمون‌های معتبر را دریافت می‌کنند.

آزمون pte از عنوان «Pearson Test of English» برگرفته شده است و آزمون آیلتس ساده شده عبارت «International English Language Testing» است. این ۲ آزمون تفاوت‌های ساختاری کوچک و بزرگی با یکدیگر دارند. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با تفاوت آزمون آیلتس و pte صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها و مزایای هر کدام از این آزمون‌ها خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با این ۲ آزمون، مطالعه این مقاله از مجله اُتیچر را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

مروری بر آزمون آیلتس؛ آزمونی معتبر با پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های جهان

از آزمون آیلتس به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی جهان یاد می‌شود. هدف از برگزاری و اجرای آزمون آیلتس، ارزیابی مهارت زبان‌آموزان در موقعیت‌های روزمره، محیط دانشگاهی و توانایی مکالمه در شرکت‌ها و سازمان‌ها است. آزمون آیلتس از ۴ بخش Listening، Reading، Writing و Speaking تشکیل شده است که داوطلبان با پاسخ درست به تمامی این بخش‌ها نمره نهایی خود را رقم می‌زنند.

در حال حاضر افراد بسیاری برای کسب نمره بالا و عالی در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند. زبان‌آموزان در هر سطحی که قرار داشته باشند، در آزمون آیلتس می‌توانند شرکت کنند. سطح نمرات آزمون آیلتس از ۱ تا ۹ ارزیابی می‌شود و نمرات هر بخش به‌صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه نهایی بر اساس میانگین نمرات محاسبه می‌شود. در این بخش آزمون آیلتس را به‌صورت خلاصه بررسی کردیم و در ادامه مقاله آزمون pte را بررسی می‌کنیم و از تفاوت‌های این ۲ آزمون صبحت خواهیم کرد.

همه چیز درباره آزمون PTE

آزمون PTE؛ آزمون معتبر بین‌المللی با ۳ بخش نهایی

آزمون pte نیز مانند آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است و هدف از اجرای این آزمون تعیین سطح دانشجویان و زبان‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه یا سازمان‌های خارج از کشور است. اولین تفاوت آزمون آیلتس و pte را می‌توان در بخش‌های این ۲ آزمون عنوان کرد. در آزمون PTE سه بخش اصلی با عنوان‌های Listening and Reading، Writing و Speaking وجود دارد. البته ماهیت این آزمون نیز مانند آیلتس ۴ بخش است، اما با این تفاوت که بخش لیسنینگ و ریدینگ در آزمون PTE جدا از یکدیگر نیستند و به‌صورت مشترک این ۲ بخش در آزمون وجود دارند.

آزمون pte آنلاین و کامپیوتری برگزار می‌شود و نمره نهایی این آزمون بر اساس عملکرد در کلیه بخش‌ها و تعداد پاسخ‌های صحیح و غلط تعیین می‌شود. در حال حاضر آزمون‌های بسیاری برای ارزیابی سطح دانش انگلیسی دانشجویان برگزار می‌شود که هر کدام از آن‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به‌عنوان مثال آزمون دولینگو و آیلتس نیز تفاوت‎‌هایی در ماهیت و ساختار آزمون‌ها با هم دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تفاوت‌های آزمون دولینگو و آیلتس، مقاله تحت عنوان تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌ها و تفاوت‌های این ۲ آزمون مهم، عنوان شده است.

معرفی منابع آزمون PTE

تفاوت آزمون آیلتس و pte در ساختار آن‌ها؛ ساختار و بخش‌هایی متفاوت

در آزمون pte مدت زمان مشخص شده برای پاسخ به بخش‌های Speaking و Writing نهایت ۵۷ دقیقه است. زبان‌آموزان در آزمون pte، می‌بایست در مدت زمان ۳۰ دقیقه به سوالات بخش Reading پاسخ دهند. همچنین داوطلبان برای پاسخ‌گویی به سوالات قسمت Listening در حدود ۳۴ دقیقه زمان دارند. در نهایت مدت زمان نهایی آزمون pte در حدود ۳ ساعت است. در مقابل، مدت زمان نهایی آزمون آیلتس در حدود ۴ ساعت است و داوطلبین باید در این زمان به سوالات کلیه بخش‌ها پاسخ دهند.

در نظر داشته باشید یکی از تفاوت‌های آزمون آیلتس، انجام آزمون آزمایشی آیلتس است. زبان‌آموزان برای سنجش دانش زبان انگلیسی، می‌توانند در آزمون آزمایشی ماک آیلتس شرکت کنند. آزمون ماک آیلتس، آزمونی است مشابه آزمون اصلی آیلتس، اما با این تفاوت که این آزمون به‌صورت آزمایشی و برای ارزیابی عملکرد نهایی زبان‌آموزان در آزمون اصلی برگزار می‌شود. برای َآشنایی بیشتر با آزمون ماک، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله تحت عنوان آزمون ماک آیلتس چیست را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌ها و مزایای آزمون ماک آیلتس را شرح داده‌ایم.

تفاوت آزمون آیلتس و pte

تفاوت آزمون آیلتس و pte در نوع سوالات؛ سوالات ۴ گزینه‌ای و پاسخ کوتاه

تفاوت آزمون آیلتس و pte در نوع و فرمت سوالات نیز کاملا مشخص است. در آزمون IELTS نوع سوالات بر اساس ۴ گزینه‌ای یا پاسخ‌های کوتاه هستند، اما در آزمون PTE نوع سوالات متفاوت است. در آزمون pte سوالات بر اساس چند گزینه‌ای، پاسخ‌های کوتاه و تکمیل جمله طراحی شده‌اند. سوالات مطرح شده در بخش‌های مختلف آزمون‌های آیلتس و pte تقریبا مشابه یکدیگر است. با این تفاوت که سوالات مرتبط در بخش نوشتاری آزمون pte تا حدودی آسان‌تر از آزمون آیلتس است. تعداد سوالات و تسک‎های این ۲ آزمون در برخی از بخش‌ها با یکدیگر برابر هستند.

آزمون pte به دلیل اینکه به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود در بخش گفتاری، جواب‌های این بخش ضبط می‌شود و برای ناظرین ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید برای کسب نمرات خوب و عالی در آزمون‌های معتبر و بین‌المللی مانند آیلتس و pte باید برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس، مقاله چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه روش‌ها برای کسب نمره‌ بالا در آزمون آیلتس را عنوان کرده‌ایم.

کدام آزمون ساده‌تر است؟ آیلتس یا pte

کدام آزمون ساده‌تر است؟ آیلتس یا pte

در رابطه با سطح سوالات و درجه سختی آزمون‌های IELTS و PTE نمی‌توان به‌طور قطعی عنوان کرد، کدام آزمون ساده‌تر یا کدام سخت‌تر است. هر کدام از این آزمون‌ها بخش‌های متفاوتی نسبت به دیگری دارند که سطح درجه سختی آن‌ها با هم متفاوت است. همچنین میزان پیچیدگی یا سخت و آسان بودن آزمون، به شرایط و مطالعه زبان‌آموزان و داوطلبین نیز بستگی دارد.

هنگامی که با برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی در این آزمون‌ها حضور داشته باشید، قطعا سوالات آزمون برایتان ساده‌تر خواهد بود و نتیجه بهتری را کسب خواهید کرد. پیشنهاد می‎کنیم برای دریافت نتیجه بهتر در آزمون‌‌های زبان از استاد آیلتس کمک بگیرید. اساتیدی که روی آزمون‌های آیلتس و سایر آزمون‌های بین‌المللی اشراف بهتری داشته باشند، آموزشی درست و اصولی را برایتان رقم می‌زنند.

مقایسه آیلتس و pte

قبولی با نمره بالا در آزمون آیلتس و pte با کمک اساتید پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با تفاوت آزمون آیلتس و pte صحبت کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها و ساختار هر ۲ آزمون داشتیم. درحالت‌کلی آزمون‌های زبان انگلیسی تفاوت‌های کوچک و بزرگی در نوع مدرک و ساختارشان دارند. نکته قابل توجه در تمام این آزمون‌ها، منابعی است که داوطلبان باید مطالعه کنند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

تقریبا کلیه منابع آزمون‌های زبان انگلیسی یکسان است. همچنین برای تقویت دانش زبان و کسب رتبه مناسب در آزمون‌های بین‌المللی زبان، پیشنهاد می‌کنیم در کلاس زبان آنلاین موسسه زبان اُتیچر شرکت کنید. تاکنون ۲۶ هزار نفر از خدمات اُتیچر استفاده کرده‌اند و بیش از ۵۰۰ استاد در این پلتفرم آنلاین مشغول به فعالیت هستند. برای مشاهده کلیه خدمات اُتیچر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search