skip to Main Content

تکنیک های پرطرفدار آزمون PTE از دید متخصص این آزمون

آزمون PTE
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

فهرست بخش ها

تکنیک های ریزبینانه آزمون PTE از زبان استاد متخصص این حوزه:

سلام لطفا خودتان را برای مخاطبان اُتیچر معرفی کنید

نام من علی میکاییلی است ، ما دو برادر هستیم که در حوزه تخصصی آمادگی آزمون آیلتس و همچنین آزمون PTE فعالیت میکنیم.
رشته من به شغلم کاملا مرتبط است، مدرک لیسانس و فوق لیسانس من در حوزه ادبیات انگلیسی است و الان تقریبا ۱۲ سال است که هیچ فعالیت به جز تدریس و آموزش زبان نداشتم.
البته در ابتدا به مقاطع مختلف تدریس میکردم اما حالا حدود ۹ سال است که منحصرا درگیر تدریس آزمون های بین المللی هستم به خصوص حوزه آزمون PTE و IELTS.

به عنوان یک صاحب نظر و متخصص در حوزه زبان انگلیسی بنظر شما چرا این زبان کل دنیا را فرا گرفته و به یک زبان بین المللی تبدیل شده ؟آیا زبانهای دیگر هم پا به پای زبان انگلیسی در حال فراگیر شدن هستند ؟

در رابطه با زبان انگلیسی باید بگویم که وقتی زبان صنعتی دنیا بنابر مسائل سیاسی اجتماعی تبدیل به یک زبان واحد به عنوان زبان انگلیسی میشود ، یقینا کل دنیا به سمت این زبان خواهد رفت.

خیلی از زبانهای دیگر هم در حال جهانی شدن هستند .برای مثال کارهای زیر ساختی در جهت آموزش زبانهای چینی،فرانسوی و اسپانیایی در حال انجام است اما نتیجه این فعالیت ها به موفقیت زبان انگلیسی نبوده است.به این علت که حتی در حوزه آموزش زبان انگلیسی هم وقتی با اشکالی رو به رو هستیم با سرچ کردن یک کلمه یا یک ساختار صفحات متعددی در رابطه با موضوع مد نظر ما یافت میشود. میتوان گفت قدرت زبان صنعتی دنیا در شکل دادن زبان معیار دنیا موثر بوده است.

آیا بنظر شما یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن موسیقی یا دیدن فیلم امکان پذیر است ؟
چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا از این ابزار موثر تر استفاده کنیم ؟

این سوالی است که اکثر زبان آموزان در هر دوره ای از من میپرسند. گوش کردن موسیقی یا دیدن فیلم به زبان انگلیسی دو جنبه دارد. یعنی نه صددرصد مثبت است و نه منفی!
بسیاری از زبان آموزان که نسبت به دیگر افراد کلاس درک بهتری از زبان دارند فقط با دنبال کردن فیلم و سریال به این سطح رسیده اند.
اگر شروع دیدن فیلم و سریال و قرار گرفتن در فضای رسانه های انگلیسی زبان از سنین خردسالی اتفاق بیفتد یقینآ نتیجه آن در بزرگسالی قابل مشاهده است . اما درباره زبان آموزانی که در سطح صفر آموزش هستند ممکن است در ابتدا دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی انگلیسی آنها را عصبی کند و چندان موفقیت آمیز نباشد اما با استمرار داشتن در این امر ، ناخودآگاه آنها پذیرای زبان جدید می شوند و میتوان گفت در بازه ۶ ماه تا ۱ سال اثرات خود را نشان میدهد همچون فهمیدن قسمتی از اصطلاحات انگلیسی و زبان محاوره یا پرس وجو از دوستان درباره معانی و نحوه چیدمان جمله ها.

همچنین برای جلوگیری از فراموش کردن کلمات و گرامر های زبان ، گوش دادن به موسیقی انگلیسی و یا دیدن فیلم به افرادی که در سطح بالای زبان هستند پیشنهاد می شود.

و دست آخر ، زبان آموزانی که داوطلب شرکت در آزمون های بین المللی مانند آزمون PTE یا IELTS هستند حتما باید سه روز در هفته به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت درگیر گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم به زبان انگلیسی باشند.

در همین راستا ، برای یادگیری زبان انگلیسی و همچنین تقویت مهارت شنیداری چه سریال ها یا فیلم هایی را توصیه میکنید ؟

همانطور که میدانید کشورهای انگلیسی زبان مثل آمریکا و انگلستان در زمینه فیلم و سریال بسیار فعال هستند. اگر چه ممکن است اهداف آنها چیزی به غیر از آموزش زبان باشد.

من و خیلی دیگر از استادهای زبان دیدن سریال friends را به زبان آموزان پیشنهاد میکنیم.
این سریال ده فصل دارد که هر کدام از آنها ۲۴ قسمت است.

سریال How I met your mother یک سریال اجتماعی است که به معایب سیستم اجتماعی ایالات متحده میپردازد. مکالماتی که بین شخصیت های این سریال رد و بدل می شود برای زبان آموزان بسیار قوی و مفید است.

سریال جذابتری به نام big bang theory به بچه هایی که سطح زبان بالاتری دارند پیشنهاد می شود.خصوصا توصیه میکنم بچه ها به مکالمات یکی از شخصیت های علمی این سریال که انگلیسی را سخت صحبت میکند توجه ویژه داشته باشند چرا که میتوان از این مکالمات در رایتینگ یا اسپیکینگ امتحانات بین المللی به خصوص آرمون PTE و آزمون IELTS استفاده نمود .

سریال Lost هم سریال جذابی است که با فیلمنامه قوی و اتفاقات پی در پی مخاطب را جذب میکند. این سریال خصوصآ به ساکنین آسیا برای یادگیری زبان پیشنهاد شده است.

باز هم توصیه میکنم که داوطلبان آزمون های بین المللی مثل آزمون IELTS , آزمون PTE و یا آزمون TOEFL حتما تماشای سریال را در برنامه هفتگی خود قرار دهند . در مصاحبه ای هم که اخیرآ با اقای امیرعلا مصدقی یکی از اساتید برتر حوزه تقویت مکالمه انجام دادیم، فیلم ها و سریال های فوق العاده دیگری را نیز پیشنهاد دادند که میتوانین لیست این فیلم ها به همراه اطلاعات کاملشان را ببینید.

برای آزمون های بین المللی لازم است زبان آموزان در چه سطحی از زبان انگلیسی باشند تا وارد این حوزه شوند ؟

همانطور که میدانید درخواست دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو و سفارتخانه ها برای مهاجرت متفاوت است. مثلا دانشجویانی که میخواهند برای تحصیل در مقطع لیسانس وارد کشورهای دیگر شوند برای آزمون PTE نیاز به نمره ۵۰ دارند. زبان آموزان دوره Pre-intermediate یا Intermediate با گذراندن دوره آزمون PTE از پس کسب این نمره بر می آیند.
در آزمون IELTS نیز نمره ۵/۵ قابل قبول است که باز هم زبان آموزان همین سطوح با گذراندن دوره تکنیک های آزمون میتوانند این نمره را کسب کنند.

نمی توان انتظار داشت که زبان آموز سطح Elementary برای آزمون آیلتس آماده شود. داوطلبان حتما باید در انتهای دوره Pre intermediate باشند تا تکنیک ها در ذهن آن ها بنشیند.
اگر دانشجو برای دوره فوق لیسانس اقدام به مهاجرت کند نمره ۶/۵-۶ برای آزمون IELTS و ۶۳-۵۸ برای آزمون PTE مورد قبول است که البته این معیار در دانشگاه های مختلف متغیر است.
نمره ۶۵ در آزمون PTE نمره طلایی است که همتای نمره ۷ در آزمون IELTS میباشد.

البته درخواست سفارت خانه ها برای استخدام نیروی متخصص در رابطه با نمره آزمون ها برای هر شخص فرق میکند. به عنوان مثال شخصی که ۵-۳ سال سابقه کار رسمی و حرفه ای دارد برای پذیرش نمره ای نیاز دارد که لزوما با شخص دیگری با سابقه کار ۱۰-۵ سال برابر نیست و این برای هر شخص و هر کشور فرق میکند.

معمولا بهترین نمرات در آزمون IELTS بین ۷-۴ میباشد.کسب این نمره یقینا نیازمند تلاش است و به زبان آموزان اصلا سفارش نمیشود که از سطوح پایین وارد مقوله IELTS شوند.
در آزمون PTE نمره ۷۹-۶۵ که تاکید میکنم کسب این نمره برای زبان آموزان Intermediate یا حتی Upper
intermediate دشوار است و باید سطح آنها برا گرفتن این نمرات بالاتر باشد.

تفاوت های عمده بین آزمون IELTS و PTE چه مواردی هست؟

این سوالی است که اکثریت زبان آموزان از روش های مختلف دنبال پاسخ آن هستند. تفاوت عمده این دو آزمون طریقه برگزاری آن است که آزمون IELTS مبتنی بر برگه (Paper base) و آزمون PTE مبتنی بر رایانه (Computer base) می باشد.

نکته قابل توجه این است که آزمون PTE بین ۳۰-۲۰ درصد با سرعت و هوش داوطلب در ارتباط است. زبان آموز باید در انجام کارهای کامپیوتری و تایپ کردن رایتینگ سریع و فرز عمل نماید.

نکته دوم اسپیکینگ این دو آزمون است که بسیار با یکدیگر فرق دارد.
در آزمون IELTS داوطلب باید ۱۴-۱۱ دقیقه کامل با آزمون گیرنده صحبت نماید اما در آزمون PTE زبان آموز باید از روی یک متن بلند روخوانی کند و با اینکار نمره ریدینگ و اسپیکینگ را دریافت نماید

در IELTS هر مهارت جداگانه بررسی میشود. اما در آزمون PTE اینگونه نیست. برای مثال در قسمت لیسنینگ نمره رایتینگ هم دریافت میشود و یا در قسمت اسپیکینگ نمره ریدینگ.
برخی از داوطلبین این ارزیابی تفکیک نشده را به فال نیک میگیرند و برای برخی دیگر موجب عصبانیت است.
آزمون PTE میخواهد که در هر قسمت هر ۴ مهارت زبانی پا به پای هم قوی باشند و مورد ارزیابی قرار گیرند.

اما در آزمون IELTS بسیار پیش امده که داوطلب در دو بخش مهارت کافی دارد و باید برای دو بخش دیگر تلاش کند
ممکن است در آزمون IELTS بتوان همه قدرت و انرژی را منحصرا روی یک مهارت گذاشت اما در آزمون PTE اینگونه نیست زیرا اشتراکاتی که بین مهارت ها وجود دارد و نمره ای که بین آنها پخش میشود باعث میشود داوطلب در هر قسمتی از آزمون با همه مهارت ها درگیر شود.
نکته جالب برای داوطلبان آزمون PTE این است که رایتینگ این آزمون قدرت تشخیص وابستگی جملات و وابستگی پاراگراف ها به هم را در ندارد.به این معنا که مقدمه متن میتواند با بدنه متن متفاوت باشد.

همچنین میتوان برخی تکنیک ها را در خصوص این آزمون بکار برد یا برای دریافت نمره قابل قبول از بعضی کلمات به صورت حفظی استفاده کرد.
اما استفاده از حفظیات در آزمون آیلتس در هر قسمتی برابر نمره صفر است.

و اما در اسپیکینگ آزمون PTE اگر هنگام صحبت کردن فقط ۳ ثانیه مکث کنید میکروفون شما به طور کامل قطع می شود و نمره اسپیکینگ برای شما صفر منظور می شود.
بعضی از داوطلبان به اشتباه فکر می کنند که باید هنگام اسپیکینگ سریع صحبت کنند در حالیکه در خیلی از موارد پیش آمده است که کامپیوتر موفق به تشخیص کلمات نشده و نسبت به سایر مهارت ها نمره بسیار پایینتری برای اسپیکینگ منظور شده است.

بنظر شما آزمون IELTS گزینه بهتری است یا آزمون PTE؟چه دانشگاه هایی مدرک PTE را قبول دارند؟
این اولین سوالی است که بعد از شناخت تفاوت های این دو آزمون برای زبان آموزان پیش می آید. زبان آموزان توجه کنند که با دادن آزمون IELTS انتخاب های فراوانی برای اپلای در دانشگاه دارند.
برای مثال حتی برای قبولی در دانشگاه های کشور ترکیه آزمون IELTS مورد نیاز است. البته این روند درحال تغییر است و هرروز به تعداد دانشگاه هایی که آزمون PTE را معتبر میدانند اضافه می شود.

در حال حاضر تنها کشوری که اقدام به مهاجرت و تحصیل با آزمون PTE در آن میسر است کشور استرالیا می باشد.
مدرک آزمون PTE برای تمام دانشگاه های استرالیا و شاید ده دانشگاه از ۲۰ دانشگاه برتر کانادا معتبر و مورد قبول است.

پیشنهاد من این است افرادی که می خواهند توانایی زبان خود را با سواد و نه منحصرا با تکنیک بالا ببرند برای آزمون IELTS اقدام کنند چرا که آزمون IELTS قدرتمند تر است .

همچنین مطالعه شود:

مهم ترین تفاوت های بین زبان انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی

برای جمع بندی به طور خلاصه به نظر شما کدام آزمون آسان تر است ؟IELTS یا PTE؟

یقینا PTE .زیرا این آزمون قدرت تشخیص ارتباط معنایی را در اسپیکینگ و رایتینگ ندارد.
قسمت ریدینگ آزمون PTE بین ۳۵-۴۱ دقیقه است و پاراگراف ها کوتاه هستند.
قسمت لیسنینگ آن ۴۲ دقیقه میباشد که با وجود طولانی بودن دست داوطلب را باز میگذارد
بنظر من در اکثر موارد داوطلب با دانستن لغات میتوانند از لیسنینگ و ریدینگ این آزمون نمره بسیار خوبی به دست آورد اما در IELTS این گونه نیست
برای فهم ریدینگ IELTS نیاز به گرامر قوی است و دانستن لغات به تنهایی کافی نیست.
می توان گفت امتحان آیلتس بسیار با سطح زبان افراد درگیر میشود و همچنین به بهبود آن کمک میکند در حالی که آزمون PTE تکنیک- مدار است.

کسب چه نمره ای در آزمون PTE مورد تایید اکثر دانشگاه ها است و آیا رد شدن هم در این آزمون معنایی دارد ؟
در آزمون های بین المللی رد شدن مطرح نیست. نمره مورد قبول برای اکثر دانشگاه ها در آزمون PTE حدود ۵۰-۶۵ است.

شما به عنوان یک متخصص در آزمون PTE چه متُد هایی را موفق و پرطرفدار می دانید؟

تقریبا میتوان گفت بهترین متُد بین اساتید متفاوت است اما نکته جالب توجه این است که کلاس آزمون PTE بر خلاف کلاس IELTS تکنیکی است.
زبان آموزان نباید توقع داشته باشند دانش زبانشان بعد از چند جلسه کلاس آمادگی PTE تغییر محسوسی داشته باشد.
اکثر کلاس های آزمون PTE به زبان فارسی برگزار میشوند که در آنجا چگونگی استفاده از باگ های این آزمون برای کسب نمره بالاتر آموزش داده می شود.
بنظر من راهکار مفید این است که استاد زبان در کنار آموزش تکنیک ها تقویت آن تکنیک را در شاخه زبان هم تدریس نماید.
به عبارتی همسو سازی آزمون با شرایط واقعی در در دنیای بیرون می تواند بسیار مفید واقع شود.

سخت ترین بخش آزمون PTE به خصوص برای فارسی زبانان کدام است؟
در اسپیکینگ آزمون PTE قسمتی وجود دارد که در آن داوطلب باید جمله ای که در هدفون پخش می شود را عینا تکرار کند و اکثر بچه ها در این زمینه ضعف دارند. و نمیتوانند جمله را به درستی درک و تلفظ کنند.
در قسمت لیسنینگ هم مشابه همین اشکال وجود دارد . داوطلب باید جمله ای که به سرعت خوانده میشود را در برگه خود بنویسد.
همچنین تایپ رایتینگ ۲۰۰-۳۰۰ کلمه ای در ۲۰ دقیقه بدون اشتباه گرامری و املایی بعضا برای زبان آموزان مشکل است.

پیشنهاد شما برای این قسمت های چالش بر انگیز آزمون PTE چیست؟

برای بخش چالشی لیسنینگ واسپیکینگ تکنیک معروف این است که بچه ها سخنرانی های انگلیسی را گوش دهند،سپس روی جملات ۵ تا ۱۰ ثانیه ای مکث کرده و جمله را عینا تکرار کنند یا بنویسند.

در قسمت رایتینگ نیز میتوان از نمونه ها و بدنه پاراگراف های حفظی استفاده کرد. پیشنهاد من این است که بچه ها مهارت تایپ کردن خود را همزمان با مهارت های زبانی افزایش دهند.

کتاب های مناسب برای آمادگی آزمون PTE چه کتاب هایی هستند؟

دو کتاب در این زمینه مطرح هستند، یکی Official guide for PTE که از کتاب های Pierreson میباشد
و دیگری Test practice for PTE که فقط تست و تمرین نیست و نکاتی را هم برای بهتر زدن تست ها ارائه میدهد

کتابهای دیگری نیز وجود دارند که میتوان از آنها بهره برد برای مثال focus on vocabulary جلد ۱ و ۲. برای کسب نمره ۶۵ در ریدینگ آزمون PTE توصیه میکنم جلد اول این کتاب را کامل بخوانید.
با خواندن جلد دوم این کتاب یقینا میتوانید به نمره ۷۹ نیز دست پیدا کنید
همچنین این به بالا رفتن نمره لیسنینگ شما نیز کمک خواهد کرد
کتاب test your listening هم برای بهبود مهارت های لیسنینگ زبان آموزان توصیه می شود.
کتاب های communicate در دو جلد هم برای تقویت لیسنینگ موثرند.
در قسمت اسپیکینگ بچه ها باید به خواندن متن ها مسلط شوند که برای این کار همان کتابهای ریدینگ گزینه های مناسبی هستند.
در قسمت تکرار جملات در اسپیکینگ توصیه میکنم بچه ها به سراغ سخنرانی های آکادمیک بروند که در سایتهایی مثل ted.com قابل دسترسی است.

برای رایتینگ آزمون PTE تقریبا کتاب مورد توجهی وجود ندارد به غیر از خود کتاب پیرسون.
بنظر من با همین کتاب های معرفی شده زبان آموزان میتوانند سطح خود را در حدود قابل توجهی افزایش دهند.
همچنین متریال هایی در سایت اُتیچر قرار داده خواهد شد تا بچه ها استفاده کنند.

آیا از طریق خودخوانی هم افراد میتوانند به نمره مورد نظر خود دست یابند؟

بنظر من باگ های آزمون و تکنیک های آن برای زبان آموزانی که هیچگونه ارتباطی با کلاس یا آزمون های بین المللی نداشته اند اصلا ملموس نیست.
زبان آموزان میتوانند با خودخوانی و همچنین داشتن یک راهنما در مسیر درست حرکت کنند و نمره قابل قبولی کسب نمایند
اما برای کسب نمره های بالاتر یقیقنا به یک متخصص نیاز است.

چه پیش زمینه ای نیاز است؟

در حالت کلی اگر زبان آموز در سطح Pre intermediate است و نمره ۵۰ در آزمون PTE مورد نظر اوست می تواند پیش خوانی کند.
اگر نمره ۵۸ مورد نظر است برای خود خوانی سطح آنها باید حداقل ابتدای Intermediate باشد و اگر نمره ۶۵ مورد نظر است سطح زبان آنهاباید High intermediate باشد.

آیا گرفتن مدرک آزمون PTE پابان ماجراست یا یادگیری و تمرین همچنان باید ادامه پیدا کند؟

یقینا نه. بنظر من آزمون PTE فقط دریچه ورود است و به دنبال آن لازم است زبان آموزان همواره ارتباط خود با زبان انگلیسی را حفظ کنند و زبان انگلیسی همراه همیشگی آنها باشد.

به عنوان مثال موارد بسیاری هستند که با استفاده از تکنیک ها موفق به کسب نمره قابل قبول در آزمون PTE و همچنین اخذ ویزا شده اند اما در مکالمات روزمره با افراد به زبان انگلیسی دچار مشکل و اضطراب میشوند که من در اینجا استفاده از سایت اُتیچر را توصیه میکنم که حتی اگر در خارج از ایران باشید، اساتیدی حرفه ای در دسترس هستند تا با شما به صورت آنلاین و تعاملی کار کنند.

آیا آزمون PTE داخل ایران هم برگزار می شود ؟شما کدام مراکز را برای این آزمون پیشنهاد میکنید؟

برخی از آموزشگاه ها برای برگزاری این آزمون در ایران اقدام کردند اما متاسفانه به دلیل بسته شدن سفارت استرالیا در تهران این امر محقق نشد.

در حال حاضر بررسی پرونده  ایرانیان در کشور عمان صورت میگیرد بنابراین داوطلبان آزمون PTE  بدلیل سختی رفت و آمد باید دانش خود را به گونه ای تقویت کنند که طی یک یا نهایتا دو بار آزمون دادن موفق به کسب نمره قابل قبول شوند.

داوطلب باید برای هر بار آزمون دادن با محاسبه هزینه رفت و آمد و اقامت در حدود ۴ یا ۵ میلیون در نظر بگیرد. ثبت نام در آزمون PTE نیز بسته به زمان ثبت نام و نوع آزمون(VIP یا عادی) هزینه متفاوتی خواهد داشت.

پیشنهاد من دادن آزمون PTE در کشورهای ترکیه، عمان و یا گرجستان است. ترکیه به دلیل داشتن تعداد زیادی مهاجر ایرانی گزینه مناسب تری است . دو مرکز Yildiz و Istanbul University بدلیل داشتن دستگاه های جدید برای برگزاری آزمون PTE مورد تایید هستند که در این سایت نیز میتوانید سنترهای مختلف برگزار کننده آزمون PTE در ترکیه را بررسی کنید.

تذکر شایان ذکر این است که داوطلبان حتما مواردی نظیر مسافت بین فرودگاه و شهر محل آزمون و همچنین دسترسی به اینترنت از طریق خرید سیمکارت را در نظر بگیرند.

هزینه آزمون PTE چقدر است ؟ 

هزینه آزمون ۳۵۰ تا ۳۸۰ لیر ترکیه است که در حال حاضر معادل یک میلیون تومان خواهد بود.

بنظر شما دلیل افزایش ناگهانی هزینه آزمون IELTS چیست ؟ آیا این افزایش باعث سوق پیدا کردن زبان آموزان به سمت آزمون های آزمون های داخلی مثل تولیمو خواهد شد؟

آزمون IELTS در گذشته با دلار دولتی برگزار میشد اما در حال حاضر اینگونه نیست. دلیل افزایش ناگهانی هزینه ثبت نام هم همین است.

آزمون تولیمو اعتبار بین المللی ندارد و مورد پذیرش دانشگاه های خارجی نیست پس این آزمون فقط میتواند برای افرادی که در ایران مشغول به فعالیت هستند و قصد مهاجرت ندارند مناسب باشد.

نکته قابل توجه این است که اگر زبان آموزشی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شما انگلیسی باشد برای اخذ پذیرش دانشگاه ها دیگر نیازی به ثبت نام آزمون آیلتس ندارید. تنها کاری که باید بکنید اثبات این است که شما درس ها را به زبان انگلیسی فرا گرفته اید که این کار از ظریق مصاحبه انجام میگیرد.

آیا از طریق نرم افزار هایی نظیر Skype یا نرم افزارهای دیگر برای آموزش زبان آنلاین میتوانیم آمادگی لازم را برای آزمون های بین المللی مثل آزمون PTE به دست آوریم ؟

اشتباه است اگر بگوییم غیر ممکن است. هرچند حضور فیزیکی استاد اولویت است اما خیلی از افراد به دلیل وجود محدودیت زمانی یا مکانی امکان دسترسی به استاد با تجربه را ندارند. بنابراین این کلاسها میتواند بسیار ثمربخش و مفید باشد. تجربه های شخصی من در این زمینه و همچنین بازخورد مثبتی که از زبان آموزان دریافت کردم موید این موضوع است. در اینجا میتوانید لیستی از اساتید سایت را ببینید تا تعیین سطح اولیه برایتان انجام دهند.

به عنوان سخن پایانی ، برای افرادی که از همین امروز قصد شروع یادگیری زبان را دارند چه توصیه ای دارید ؟

من صادقانه به بچه ها توصبه میکنم به محض اینکه تصمیم به مهاجرت یا پیشرفت در زمینه زبان انگلیسی گرفتند با هر ابزار و امکاناتی آموزش را آغاز کنند و به هیچ وجه بدون داشتن سطح زبان خوب به حوزه آزمون های بین المللی ورود پیدا نکنند زیرا قطعا با شکست مواجه خواهند شد.

یکبار دیگر یادآوری میکنم که داشتن مدرک آزمون های بین المللی پایان راه نیست ، چه بسیار کسانی که در این آزمون ها نمره قابل قبول کسب کرده اند و پس از مهاجرت به علت نداشتن سواد زبانی کافی به مشکل برخورده اند. داشتن مدرک این آزمونها لازم است ولی کافی نیست و فقط تا لحظه ارسال مدارک و گرفتن ویزا کاربردی است. پس لازم است زبان آموزان هرروز با زبان در ارتباط باشند و هرگز به داشتن مدرک اکتفا نکنند که در این حوزه اُتیچر نیز میتواند یکی از گزینه های مناسب روی میز برای درگیر بودن مدوام با زبان باشد.

۴.۳/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search