آزمون آیلتس

برای موفقیت در آیلتس کامل‌ترین منابع و بهترین اساتید را به شما پیشنهاد می‌دهیم

 

آیلتس چیست؟

در پاسخ به آیلتس چیست باید بگوییم که آیلتس یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است. هر یک از حروف IELTS برگرفته از واژه‌های International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی است. امروزه آیلتس از شناخته‌شده و معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که برای امور مختلفی نظیر پذیرش درخواست مهاجرت، پذیرش در دانشگاه یا حضور در دوره‌های دکترا درخواست می‌شود. با این حال آیلتس بیشتر در اروپا (و البته کانادا و اقیانوسیه) مقبولیت دارد و توسط دانشگاه کمریج انگلیس برگزار می‌شود. با استفاده از اساتید برجسته آیلتس اُتیچر می‌توانید به سادگی از پس آزمون آیلتس بربیایید.

آیلتس چیست؟

نمره‌دهی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس 4 مهارت لیسنینگ، رایتنینگ، اسپیکینگ و ریدینگ را به صورت مجزا می‌سنجد. در تصویر مقابل می‌توانید نحوه ارزیابی را مشاهده کنید.

نمره‌دهی آزمون آیلتس

تقویت ریدینگ آیلتس

برای تقویت ریدینگ آیلتس کافی است مقاله کاملی که در اُتیچر نوشته‌ایم را مطالعه کنید. در این مقاله تمامی تکنیک‌ها و ترفندهای موفقیت در بخش ریدینگ را بررسی می‌کنیم.

تقویت ریدینگ آیلتس

رایتینگ آیلتس

معمولا بخش رایتینگ در قسمت پایانی آزمون آیلتس قرار دارد. زبان‌آموزان در این بخش باید سرعت بالایی داشته باشند و با استفاده از مهارت‌های گرامر و قدرت واژگان به سوالات تخصصی پاسخ دهند. در مقاله اُتیچر می‌توانید تکنیک های مواجه با رایتینگ آیلتس را به صورت کامل بررسی کنید.

رایتینگ آیلتس

لیسینیگ آیلتس

یکی از مولفه‌هایی که در آزمون آیلتس تست می‌شود، توانایی شنیداری شماست. داوطلب برای درک زبان انگلیسی یک کلیپ صوتی گوش می‌دهد و سپس به سؤالات خاصی در مورد کلیپی که به آن گوش داده‌اند، پاسخ می‌دهند. در مقاله ای با عنوان افزایش نمره لیسنینگ آیلتس، می‌توانید با تکنیک های افزایش نمره آیلتس در بخش شنیداری آشنا شوید.

لیسینیگ آیلتس

اسپیکینگ آیلتس

مهارت Speaking در آزمون آیلتس یکی از اجزای حیاتی است که توانایی برقراری مکالمه در موقعیت‌های واقعی را در زبان انگلیسی می‌سنجد. این بخش از آزمون شامل سه قسمت مختلف می‌شود که داوطلبان باید توانایی پاسخگویی به سوالات زبانی و مکالمات آکادمیک را در آن اثبات کنند.

اسپیکینگ آیلتس

آزمون ماک آیلتس

پیش از شرکت در آزمون اصلی می‌توانید با شرکت در آزمون ماک آیلتس مهارت‌های زبانی خود را بسنجید. همچنین بد نیست با تفاوت آزمون آیلتس و سایر آزمون‌های زبان انگلیسی آشنا شوید.

آزمون ماک آیلتس

منابع آزمون آیلتس

ما در دو مقاله مجزا بهترین منابع آزمون آیلتس را به شما معرفی کرده‌ایم.

منابع آزمون آیلتس

اگر تا به حال به فکر مهاجرت، تحصیل در خارج از کشور یا تحصیلات تکمیلی در ایران و حتی آموزش زبان بوده‌اید احتمالا به آیلتس چیست و کلماتی نظیر آیلتس، آزمون آیلتس، نمره آزمون آیلتس و… برخورده‌اید. در پاسخ به آیلتس چیست باید بگوییم که آیلتس یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است. هر یک از حروف IELTS برگرفته از واژه‌های International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی است. امروزه آیلتس از شناخته‌شده و معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که برای امور مختلفی نظیر پذیرش درخواست مهاجرت، پذیرش در دانشگاه یا حضور در دوره‌های دکترا درخواست می‌شود. با این حال آیلتس بیشتر در اروپا (و البته کانادا و اقیانوسیه) مقبولیت دارد و توسط دانشگاه کمریج انگلیس برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس چیست؟

طبیعی است که وقتی می‌خواهید به کشوری دیگر مهاجرت کنید باید بتوانید در حد نیاز از پس مکالمه و برقراری ارتباط با شهروندان آن کشور بربیایید. از سوی دیگر اگر قصدتان ادامه تحصیل در کشوری دیگر باشد، لزوما باید به زبان آن کشور مسلط باشید تا در کلاس‌های درس، مفاهیم را عمیقا درک کنید. از سوی دیگر در بسیاری از کشورها (حتی کشورهای غیرانگلیسی زبان) دوره دکترا تنها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. در ایران عموما دوره‌های دکترا به زبان انگلیسی نیست، اما در بیشتر موارد، دانشگاه‌ها انتظار دارند که نمره ازمون آیلتس شما بین ۶ تا ۷ باشد چرا که بتوانید از منابع انگلیسی مربوط به رشته تحصیلی خود به راحتی استفاده کنید. از این رو هر ساله این آزمون در سراسر جهان برگزار می‌شود تا متقاضیان بتوانند در آن شرکت کنند و گام‌های ابتدایی در مسیر رشد را بردارند.

آزمون آیلتس چیست؟

طبیعی است که وقتی می‌خواهید به کشوری دیگر مهاجرت کنید باید بتوانید در حد نیاز از پس مکالمه و برقراری ارتباط با شهروندان آن کشور بربیایید. از سوی دیگر اگر قصدتان ادامه تحصیل در کشوری دیگر باشد، لزوما باید به زبان آن کشور مسلط باشید تا در کلاس‌های درس، مفاهیم را عمیقا درک کنید. از سوی دیگر در بسیاری از کشورها (حتی کشورهای غیرانگلیسی زبان) دوره دکترا تنها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. در ایران عموما دوره‌های دکترا به زبان انگلیسی نیست، اما در بیشتر موارد، دانشگاه‌ها انتظار دارند که نمره ازمون آیلتس شما بین ۶ تا ۷ باشد چرا که بتوانید از منابع انگلیسی مربوط به رشته تحصیلی خود به راحتی استفاده کنید. از این رو هر ساله این آزمون در سراسر جهان برگزار می‌شود تا متقاضیان بتوانند در آن شرکت کنند و گام‌های ابتدایی در مسیر رشد را بردارند.
آزمون آیلتس

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس چیست؟

در آزمون آیلتس که توسط دانشگاه کمبریج و به کمک شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود، چهار مهارت اصلی زبانی یعنی نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه (Writing, Reading, Listening & Speaking) به مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ازمون آیلتس هر یک از این بخش‌های بین ۰ تا ۹ نمره دارند. نمره داوطلبان با معدل‌گیری از نمرات این چهار بخش محاسبه و اعلام می‌شود.
چه نمره‌ای در آیلتس قابل قبول است؟

مشاوره رایگان زبان

انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

بعد از آیلتس چیست احتمالا یکی از پرسش‌هایی که از همان ابتدای مطالعه برای آیلتس در ذهنتان شکل می‌گیرد، حداقل نمره برای قبولی است. نخست اینکه نمره قبولی بستگی به هدف شما دارد. طبیعی است که نمره مورد نیاز برای هر هدفی و البته در هر کشوری (مثل انگلیس، استرالیا، نیوزلند و…) با شرایط کشور دیگر متفاوت است. علاوه بر این دانشگاه‌ها هم نمرات متفاوتی را از دانشجویان می‌خواهند اما به طور کلی می‌توان گفت نمره مورد نیاز در دانشگاه‌های بالای ۶.۵ است. البته در برخی از دانشگاه‌های این عدد به ۷ یا حتی بالاتر از آن می‌رسد.
کانادا نیز علاوه بر تافل، آیلتس را نیز می‌پذیرد. البته به این شرط که داوطلب در هر چهار بخش مهارتی (نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه) آیلتس حداقل نمره ۷ را گرفته باشد.

انواع مختلف آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در دو گونه آکادمیک و جنرال برگزاری می‌شود. همان طور که از نام این دو پیداست، آزمون جنرال عموما برای مهاجرت اهمیت دارد و آزمون آکادمیک برای ورود به دانشگاه‌ها. بر اساس قوانین آیلیتس، بخش شنیداری و مکالمه در آزمون‌های General و Academic یکسان و بخش‌های نوشتن و خواندن متفاوت است. خود شما هستید که در ابتدای آزمون مشخص می‌کنید که خواهان شرکت در آزمون جنرال هستید یا آکادمیک.

آیلتس جنرال یا آکادمیک

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

همان طور که گفته شد آزمون آیلتس در چهار بخش مهارتی نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه، برگزار می‌شود. اما برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید و بتوانید اضطراب احتمالی‌تان را کنترل کنید، درباره هر بخش توضیحات مفصل‌تری می‌دهیم.
اولین بخش آزمون آیلتس، بخش شنیداری یا همان Listening است. (درباره نمره دهی لیسنینگ آیلتس بیشتر بخوانید) پس از این بخش نوبت به پرسش‌های بخش خواندن یا Reading و سپس نوشتن یا Writing می‌رسد. برخلاف بخش شنیداری که شما باید با ترتیب پیش بروید، در بخش‌های خواندن و نوشتن، حق انتخاب در ترتیب پاسخگویی دارید.
احتمالا به دنبال بخش دیگر یعنی مکالمه یا Speaking هستید؛ آزمون این بخش یک روز دیگر برگزار می‌شود. زمان برگزاری این آزمون از قبل به شما اعلام می‌شود.
اما هر یک از بخش‌های آزمون آیلتس

نوشتن یا Writing

پیشتر هم گفتیم که آزمون Writing و Reading به دو شکل جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. در بخش نوشتن جنرال شما باید دو متن متفاوت بنویسید. شما برای نوشتن این دو متن در مجموع ۶۰ دقیقه فرصت دارید.
در اولین متن که حداقل باید ۱۵۰ کلمه داشته باشد باید مشکلی را تشریح کنید. سعی کنید به هیچ وجه متن‌تان کمتر از ۱۵۰ کلمه نباشد که اگر این طور باشد، از نمره‌تان کمتر خواهد شد. توصیه می‌شود ۲۰ دقیقه از زمان‌تان را به نوشتن این متن اختصاص دهید.
اما در متن بعدی که باید حداقل ۲۵۰ کلمه داشته باشد، باید بگویید که درباره یک موضوع خاص موافق هستید یا مخالف و سپس استدلال خود را بیان کنید. طبیعی است که در این بخش هم اگر متن‌تان کمتر از ۲۵۰ کلمه باشد، بخشی از نمره را از دست خواهید داد. ۴۰ دقیقه از زمان‌تان را هم بگذارید برای نوشتن و اصلاح احتمالی این متن.

آیلتس بخش نوشتاری

نوشتن آکادمیک هم دارای دو بخش است و ۶۰ دقیقه به داوطلبان زمان داده می‌شود.
• در بخش اول شما با تصویری از یک جدول یا نمودار مواجه خواهید شد که باید آن را تشریح کنید. این متن هم باید حداقل ۱۰ کلمه باشد و بدیهی است که اگر کمتر از این میزان باشد، نمره از دست می‌دهید. برای این آزمون نیز منطقی است که ۲۰ دقیقه زمان بگذارید.
• بخش دوم نوشتن آکادمیک هم باید نظر موافق یا مخالف خود را با موضوعی خاص بیان و استدلال کنید. تعداد کلمات این متن حداقل باید ۲۰ کلمه باشد؛ بدیهی است که در صورت کمتر بودن تعداد کلمات، نمره‌تان کم می‌شود. توصیه می‌شود ۴۰ دقیقه باقیمانده را به نوشتن این متن اختصاص دهید.

خواندن یا Reading

خواندن یا Reading نیز در دو گونه آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. در خواندن جنرال یک دفترچه با حدود ۲ تا ۳ هزار کلمه در اختیار دواطلب قرار می‌گیرد. این دفترچه عموما حاوی ۳ متن است؛ متن اول در اکثر موارد به امور اجتماعی می‌پردازد. متن دوم نیز درباره مسائل رفاهی یا آموزشی است. و در نهایت متن سوم، متنی طولانی است.
در مجموع برای این سه متن ۴۰ سوال طرح شده که داوطلب ۶۰ دقیقه برای پاسخگویی به آنها زمان دارد. به خاطر داشته باشید که شما زمان جداگانه‌ای برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخنامه ندارید.
در بخش خواندن آکادمیک، ۴۰ پرسش با ۶۰ دقیقه زمان برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. دفترچه خواندن آکادمیک هم دارای ۳ متن و به طور متوسط ۲ تا ۳ هزار کلمه است.
متن‌هایی که برای خواندن آکادمیک در نظر گرفته شده‌اند، جنبه علمی دارند و عموما از کتاب‌ها و مجلات انتخاب شده است. ممکن است برخی از واژه‌های این متون به شدت تخصصی باشد. در این بخش نیز زمان جداگانه‌ای به انتقال جواب‌ها به پاسخنامه درنظر گرفته نشده است.

شنیداری یا Listening

بخش دیگر آزمون آیلتس، بخش شنیداری یا همان Listening است؛ همان طور که گفته شد بخش شنیداری دو گونه جنرال و آکادمیک ندارد و تنها یک گونه است. برای بخش شنیداری آزمون آیلتس ۴۰ دقیقه زمان و دفترچه‌ای با ۴۰ سوال در نظر گرفته شده است؛ این دفترچه دارای ۴ بخش است. پیش از اینکه سی‌دی شنیداری پخش شود، یک بار فرصت دارید که پرسش‌ها را بخوانید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که سی‌دی تنها یک بار برای داوطلبان پخش می‌شود.
بد نیست بدانید که ۴ بخش ذکرشده قسمت شنیداری چه هستند. بخش اول و دوم شنیداری شامل مکالماتی درباره مسائل روز جامعه و موضوعات اجتماعی است. در بخش‌های سوم و چهارم داوطلب به مکالمات تخصصی یا کنفرانس یک گروه چندنفره است.
بعد از اینکه هر بخش به پایان رسید، حالا فرصت دارید تا پاسخ‌هایتان را بار دیگر بررسی کنید و سپس آنها را وارد پاسخنامه کنید.

بخش شنیداری آیلتس

مکالمه یا Speaking

بخش مکالمه آزمون آیلتس به صورت حضوری برگزار می‌شود. به طور کلی زمانی حدود ۲۰ دقیقه به این آزمون شفاهی اختصاص می‌یابد.
مکالمه آیلتس هم دارای سه بخش است. در بخش اول که احتمالا دقیقه طول می‌کشد، مصاحبه‌کنندگان درباره موضوعات شخصی نظیر شرایط خانواده، شغل، محل زندگی با داوطلب صحبت می‌کنند و او را می‌سنجند. در بخش دوم، مصاحبه‌کنندگان موضوعی را با داوطلب می‌کند، او یک دقیقه وقت دارد تا درباره آن فکر کند. سپس آنچه درنظر دارد را می‌نویسد و به پرسش‌هایی درباره آن پاسخ می‌دهد.

تعیین سطح زبان

تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

در بخش سوم هم مصاحبه‌کننده در زمانی حدود ۵ دقیقه درباره موضوع بخش قبل با داوطلب صحبت می‌کند و او را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
از آنجایی که بخش شنیداری شفاهی است، ممکن است برای داوطلب کمی استرس‌زا باشد. به این منظور در ادامه به برخی موارد اشاره می‌کنیم، مواردی که با رعایت آنها احتمال موفقیت‌تان در آزمون شفاهی افزایش خواهد یافت.

ترفندهایی برای موفقیت در بخش شنیداری آیلتس

• در روز آزمون حتما ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع، در محل تعیین‌شده حضور داشته باشید.
• حتما پاسپورت‌تان را با خود به همراه داشته باشید.
• سعی کنید تا حد ممکن به پرسش‌ها، پاسخ کامل بدهید. شاید تصور کنید که می‌توانید با بله یا خیر پاسخ دهید، اما این کار بی‌شک در کاهش نمره شما تاثیر خواهد داشت.
• به دقت به پرسش‌ها دقت کنید تا بهترین جواب‌ها را برای آنها بیابید. ضمنا به هیچ وجه از موضوع اصلی خارج نشوید و به حواشی بی‌ربط نپردازید.
• تلاش کنید صدایتان کامل واضح باشد و مصاحبه‌کننده را به زحمت یا اشتباه نیندازد.
• استفاده از عبارات و اصطلاحات مرتبط به اعتبار مکالمه شما می‌افزاید اما در استفاده از این عبارت و اصطلاحات زیاده‌روی نکنید.
• به هیچ وجه هیچ یک از پرسش‌های مصاحبه‌کننده را جا نیندازید.

چه طور برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

چه طور برای آزمون آیلتس آماده شویم؟! شاید به نظرتان برسد پاسخی ساده برای این پرسش وجود دارد و برای این منظور کافی است که زبان انگلیسی‌تان خوب باشد. اما همه ماجرا به قوی بودن زبان انگلیسی ختم نمی‌شود. چرا که شرکت در این آزمون جزئیات خاص خود را دارد. کم نبوده‌اند افرادی که زبان انگلیسی‌شان خوب بوده اما نتوانسته‎اند در آزمون آیلتس به نتایج دلخواه دست پیدا کنند. بنابراین بهتر است پیش از آزمون، در دوره‌های آیلتس شرکت کنید. در حال حاضر دوره‌های آیلتس متعددی وجود دارد که انتخاب را برای داوطلبان ساده کرده است. مثلا می‌توانید در دوره‌های آنلاین آیلتس شرکت کنید و برنامه‌های آن را برای خود تنظیم کنید.
علاوه بر این اگر زمانتان کم است، دوره‌های فشرده آیلتس راه‌حل مناسبی برای شما خواهد بود. اما ممکن است زمانی که تصور کنید، سطح‌تان پایین‌تر از آن است که بتوانید از کلاس‌های آیلتس نتیجه بگیرید. نگران نباشید، اگر این طور باشد و استاد شما تشخیص بدهد، می‌توانید در کلاس‌های پری‌آیلتس شرکت کنید و سطح‌تان را بالا بیاورید.
اما به خاطر داشته باشید، حضور در کلاس‌ها به تنهایی ضامن موفقیت شما نیست. چه در دوره‌های آیلتس شرکت می‌کنید و چه در دوره‌های پری‌آیلتس، تمرین بسیار جدی و شدید لازمه موفقیت شماست.

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) چیست؟

از آنجایی که برای شرکت در آزمون آیلتس باید هزینه قابل توجهی بپردازید، بهتر است پیش از آزمون اصلی در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید. در حال حاضر موسسات متعددی وجود دارند که آزمون آزمایشی آیلتس (MOCK) را برگزار می‌کنند. شرکت در این آزمون‌ها تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا شرایط حضور در آزمون اصلی برای شما بازسازی شود. با این کار تا حد زیادی از استرس و اضطراب آزمونتان کاسته خواهد شد. علاوه بر این با شرکت در این آزمون‌ها با نمونه سوالات آزمون آشنا می‌شوید. اگر آزمونی که در آن شرکت می‌کنید، از استانداردهای لازم برخوردار باشد، نمره‌تان بسیار شبیه نمره آزمون اصلی می‌شود.
البته غیر از آزمون آزمایشی، می‌توانید از مقاله نمونه سوالات آیلتس نیز استفاده کنید.

چه طور در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

برای شرکت در ازمون آیلتس باید برای آن ثبت‌نام کنید. در حال حاضر موسسات و مراکز متعددی وجود دارند که آزمون آیلتس برگزار می‌کنند. هر یک از این مراکز سایت مخصوص به خود را دارند، کافی است وارد سایت آنها شوید و مراحل ثبت‌نام را پشت سر بگذارید. در اکثر این سایت‌ها شما باید برای خود یک حساب کاربری بسازید و نام کاربری و پسورد داشته باشید. از این پس مراحل ثبت‌نام از طریق همین حساب کاربری پی گرفته می‌شود. برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس باید یک سری مدارک در اختیار داشته باشید، در ادامه به این مدارک نیز اشاره می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس چیست؟

• کارت ملی یا پاسپورت (که باید در روز آزمون هم همراهتان باشد)
• عکس رنگی با زمینه سفید
• در صورتی که پیشتر آزمون داده‌اید، کارنامه آزمون قبل
علاوه بر این مدارک، برای این آزمون باید هزینه‌ای بپردازید. بر اساس آخرین تغییرات هزینه آزمون آیلتس معادل ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان بوده است که داوطلب باید آن را از طریق کارت‌های شتاب بپردازد.

نحوه اعتراض به آزمون آیلتس

شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که آیا امکان آن وجود دارد که به نتیجه آزمون آیلتس شرکت کنیم یا خیر. خوشبختانه چنین امکانی فراهم شده است. داوطلبان پس از مشاهده نتیجه آزمون خود، می‌توانند به همان سایتی که در آن ثبت‌نام کرده، مراجعه و نسبت به نمره خود اعتراض کنند. البته برای اینکه اعتراضتان ثبت شود باید معادل هزینه آزمون را برای این کار بپردازید. در مرحله بعد، اعتراض شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر اعتراضتان به جا باشد، علاوه بر تغییر نمره، پولتان را هم پس می‌گیرید اما در غیر این صورت پولی به شما پس داده نخواهد شد. پس هنگام اعتراض تمام این جوانب را به دقت در نظر بگیرید.
امکان اعتراض به نمره ۶ هفته پس از آزمون وجود دارد؛ فرآیند بررسی اعتراض و تغییر نمره (در صورت درست بودن ادعای اعتراض) ۶ هفته دیگر زمان می‌برد.

از آیلتس تا رسیدن به هدف

در ابتدای همین متن گفتیم که شما برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان (انگلیس، استرالیا، نیوزلند و…)، تحصیل در دانشگاه‌های خارجی و ورود به دوره تحصیلات تکمیلی در ایران، نیاز به مدرک آیلتس و در نتیجه قبولی در آزمون آن دارید. اگر برای هر کدام از این موارد عزمتان را جزم کرده‌اید، باید گام‌های محکمی بردارید. یادگیری زبان انگلیسی با پشتکار بالا، حضور در کلاس‌های آنلاین آیلتس و شرکت در آزمون‌های آزمایش آیلتس از جمله اقداماتی است که می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. حالا که وارد این مسیر شده‌اید، با دقت و جدیت قدم بردارید و در هر یک از این موارد از جمله انتخاب استاد آیلتس به دنبال بهترین‌ها باشید.

مشاوره رایگان زبان

انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

پرسش‌هایی درباره آزمون آیلتس

ممکن است پس از مطالعه این متن هنوز هم پرسش‌هایی درباره آزمون آیلتس داشته باشید، در ادامه سعی می‌کنیم به برخی از آنها اشاره کنیم.

  1. آیا آزمون آیلتس محدودیت سنی دارد؟
    خیر؛ آزمون آیلتس هیچ محدودیت سنی ندارد و افراد با هر سن و سالی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. البته در برخی موارد گفته می‌شود که متقاضی شرکت در آزمون آیلتس نباید کمتر از ۱۶ سال داشته باشد. البته این تنها یک توصیه است زیرا در این سن مدرک آیلتس کاربردی برای فرد ندارد.
  2.  آیا اعتبار آیلتس محدودیت دارد و باید تمدید شود؟
    بله؛ اعتبار مدرک آیلتس برای شرکت‌ها و سازمان‌ها دو سال است؛ پس از دو سال باید مجددا آزمون دهید تا اعتبار دانش زبان انگلیسی‌تان مجدد بررسی شود. البته اگر بتوانید مدارکی ارائه دهید که طی این دو سال در حال فعالیت زبانی بوده‌اید، دیگر نیازی به آزمون مجدد نیست.
  3. چه زمانی می‌توانیم در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟
    آزمون آیلتس چند بار در سال برگزار می‌شود. فقط کافی است به طور مرتب به سایت مراکز برگزارکننده آیلتس سر بزنید تا از تاریخ دقیق زمان برگزاری آگاه شوید.

منبع

سوال و جواب

پیام یا سوال خود را از کارشناسان ما بپرسد. کارشناس ما در اولین فرصت جواب سوال را به ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال خواهند کرد