skip to Main Content

چگونه یک رزومه انگلیسی کاری خوب بنویسیم؟

نوشتن-رزومه
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نوشتن رزومه انگلیسی برای اغلب ما کار آسانی نیست. خواندن این مطلب شما را با اشتباهات رایج در نوشتن یک رزومه به زبان انگلیسی آشنا خواهد کرد.

فهرست بخش ها

داشتن گرامر ضعیف

گرامر ضعیف در رزومه انگلیسی اولین دلیلی است که مخاطب آن را از خواندن آن منصرف می‌کند. اگر خواننده متوجه ارتباط میان مفاهیم محتوا نشود، زمانی را برای درک محتوای رزومه شما صرف نخواهد کرد.

استفاده بیش از حد از حروف بزرگ

فقط در شروع یک جمله یا برای نوشتن اسامی خاص از حروف بزرگ استفاده کنید.

نمونه رزومه انگلیسی برای اپلای

نام بردن از سازمان به حالت جمع

برای اشاره به سازمانی که قبلا در آنجا مشغول به کار بودید، بهتر است از حالت مفرد استفاده کنید.

در مقام اول شخص صحبت نکردن

به خاطر داشته باشید که رزومه شما درباره‌ی سوابق کاری خود شما است. درواقع خود شما باید محتوای آن را بنویسید و یک سند شخصی به شمار می‌آید. به همین دلیل از نظر گرامری صحیح نیست که از حالت‌های سوم شخص استفاده کنید. همچنین اینکه ناخواسته بین اول شخص و سوم شخص تغییر داشته باشید، برای خواننده‌ی رزومه‌ شما بسیار ناخوشایند خواهد بود.

نوشتن-رزومه-انگلیسی-کاری

اتکا کردن به غلط‌گیر املایی

غلط‌گیر املایی و گرامری (spelling & Grammar checks) که از قابلیت های در دسترس در برنامه Word می باشد، ابزار خوبی است؛ اما نباید صرفا به این ابزار اعتماد کرد. بهتر است تصحیح و بررسی نهایی رزومه انگلیسی را خودتان انجام دهید.

نکات نوشتن یک رزومه کاری خوب به زبان انگلیسی

استفاده از حالت مجهول

مهم ترین کاربرد رزومه این است که شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. به همین دلیل با خواندن محتوای رزومه، باید شما پویا و علاقمند به نظر برسید. اما متاسفانه بعضی افراد ناخواسته و با استفاده از حالت‌های مجهول گرامری، باعث می‌شوند که با خواندن محتوای رزومه انگلیسی از دید خواننده منفی گرا به نظر برسند. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا آنجا که ممکن است از افعال و حالت‌های معلوم استفاده کنید.

استفاده نکردن از منابع کمکی در صورت نیاز به کمک

رزومه شما بازتاب‌دهنده‌ی توانایی ها و مهارت‌های شماست.  اما این موضوع به این معنی نیست که باید حتما به تنهایی آن را بنویسید.درسایتی  مانند topresume نویسنده‌های متخصص برای نوشتن رزومه انگلیسی وجود دارند.همچنین شما می‌توانید از استاد خود در اُتیچر  بخواهید که در نوشتن رزومه به شما کمک کند.

توضیح ندادن علامت های اختصاری (Abbreviation)

از نظر گرامری بهتر است که ابتدا کلمه مورد نظر خود را به صورت کامل بنویسید و بعد حالت اختصاری آن کلمه را در پرانتز کذاشته و درکنار کلمه اصلی بیاورید. در صورتی که در جمله‌های بعدی بخواهید از همان کلمه استفاده کنید، می‌توانید از حالت اختصاری آن کلمه استفاده کنید.

نوشتن-یک-رزومه‌-انگلیسی-طولانی

بازنگری و ویرایش نکردن رزومه انگلیسی

شما ممکن است واقعا برای محتوای رزومه انگلیسی خود وقت انرژی و گذاشته باشید و حاوی تمامی مطالبی باشد که استخدام‌کننده را بسیار سر ذوق بیاورد. اما اگر رزومه‌ خود را بازنگری و ویرایش نکرده باشید، باید فکر استخدام را از سرتان بیرون کنید!

نوشتن یک رزومه‌ انگلیسی طولانی

در بیشتر کشورهای انگلیسی‌ زبان، رزومه‌های بیشتر از دو صفحه جزو رزومه‌های طولانی محسوب می شوند و حاوی اطلاعات غیر مرتبط با موقعیت موردنظر است.ذپس سعی کنید تا حد امکان رزومه‌ خود را کوتاه بنویسید تا خواندن آن  راحت تر و برای خواننده خوشایند باشد. برای سنجش اندازه‌ی رزومه‌ انگلیسی خود می‌توانید از ابزار  Easy Word Count در برنامه Word استفاده نمایید. حالا که این نکات را متوجه شدید، دست به کار شده و یک‌بار دیگر رزومه‌ انگلیسی خود را با درنظر گرفتن این موارد بازنگری و ویرایش کنید.

 

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search