skip to Main Content

چگونه آیلتس ۷ بگیریم؟

چگونه آیلتس 7 بگیریم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

برای آنکه بتوانیم از موقعیت‌های شغلی و تحصیلی خوبی بهره‌مند شویم لازم است بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم. اگر شما تمایل دارید در یک کشور انگلیسی زبان یا در یک شرکت بین‌المللی کار کنید و یا از یک دانشگاه بین‌المللی پذیرش بگیرید این متن در اُتیچر (پلتفرم کلاس زبان آنلاین) می‌تواند برایتان مفید باشد. در این متن علاوه بر اطلاعاتی کلی درمورد آزمون آیلتس و مهارت‌های مورد نیاز در مورد این‌که چگونه آیلتس ۷ بگیریم و چرا این نمره خوب است نیز صحبت خواهیم کرد.
پیش از این لازم است بدانید که شما در اتیچر می‌توانید به راحتی استاد زبان برای آیلتس انتخاب کنید و برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، می‌توانید پنج جلسه آزمایشی با پنج استاد مختلف را امتحان کنید.

درباره آزمون آیلتس‌

آیلتس مخفف «سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی» است. این آزمون هرساله چندبار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و برای سنجش مهارت زبان انگلیسی در افراد غیرانگلیسی زبان طراحی شده است. آزمون آیلتس که محبوب‌ترین آزمون زبان انگلیسی به شمار می‌رود شامل بخش‌های زیر است:
• مهارت شنیداری یا Listening
• مهارت نوشتاری یا Writing
• مهارت در خواندن یا Reading
• مهارت گفتاری یا Speaking
در هر یک از این بخش ها شما بین ۰ تا ۹ نمره‌ای دریافت می‌کنید که نمره کلی شما میانگین آن‌ها خواهد بود و تا دو سال نیز اعتبار خواهد داشت. پس اگر می‌خواهیم بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم باید بدانیم چه کنیم تا میانگین نمره ما در این چهار مهارت ۷ باشد.

برای آشنایی دقیق‌تر، آیلتس چیست را بخوانید.

چگونه می توانیم آیلتس 7 بگیریم

چرا آیلتس ۷ می‌تواند هدف ما باشد؟

شما ممکن است خیلی بلند پرواز باشید و یا شاید هم خود را دست کم می‌گیرید. یک حالت میانی و دست یافتنی هم وجود دارد که مستلزم آن است تا بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم. زمانی که از آیلتس ۷ حرف می‌زنیم یعنی شما می توانید به سادگی آن را به دست بیاورید و به سادگی در جایگاهی که می‌خواهید پذیرفته شوید. این نمره به دیگران نشان می‌دهد که مهارت زبان انگلیسی شما خوب و قابل قبول است و به اندازه کافی برای به دست آوردن آن تلاش کرده‌اید. این نمره نه آنقدر کم است که از این بابت برایتان نگرانی به‌وجود بیاورد و نه آنقدر زیاد است که بخواهید در پی آن بدوید و یک هدف‌گذاری واقع‌بینانه به شمار می‌آید.

نکات و ترفندهایی برای آنکه بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم

نیاز است شما بدانید در آزمون با سوالات چگونه مواجه شوید و پیش از این فضای آزمون و سوالات را بازسازی و مرور کرده باشید. این کار به شما کم می‌کند تا روحیه‌ و تمرکز خود را در تمام طول آزمون حفظ کنید. برای این کار باید سطح زبان انگلیسی خود را نیز افزایش داده باشید و این دو مکمل یک‌دیگر خواهند بود. در ادامه چند نکته برای هرکدام از این‌ها خواهد آمد تا بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم.
• کارتان را شروع کنید اگر می‌خواهید در آزمون موفق شوید لازم است آن‌را شروع کنید و برای آن وقت کافی بگذارید. همه ما در طول روز ۲۴ساعت زمان داریم که به نحوی آن را مصرف می‌کنیم. بله، مصرف می‌کنیم و این زمان بی بازگشت است، پس برای آن‌که بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم باید بدانیم از این زمان چگونه استفاده کنیم.
• تنها از یک روش پیروی کنید؛ ممکن است این تصور برایتان پیش بیاید که اگر از تمام توصیه‌هایی که در دسترس شما است استفاده کنید، شانس موفقیت بالا می رود و در این صورت بهتر می‌دانیم که چگونه آیلتس ۷ بگیریم. اما این یک اشتباه رایج است و موجب سردرگمی شما خواهد شد. زمان شما را هدر خواهد داد و بر میزان استرس شما اضافه خواهد کرد.
• نقاط ضعف خود را شناسایی کنید؛ بازهم به نکته اول گریزی می‌زنیم. این‌که بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم مستلزم آن است که بدانیم با زمان خود چه کنیم. اگر شما زمانی کافی را برای گرفتن نمره ۷ در آزمون صرف کرده باشید می‌توانید ضعف‌های خود را به‌خوبی بشناسید و روی آن‌ها تمرکز کنید. اگر برای رفع مشکل خود اقدامی انجام ندهید، آن مشکل حل نخواهد شد.
• هوشمندانه تمرین کنید؛ یادگیری یک زبان شباهت زیادی به یادگیری رانندگی دارد. لازم است آن-قدر تمرین کنید تا در آن کار خبره شوید. پس حواستان را جمع کنید تا درگیر تست‌هایی که کارآمد نیستند و یا منسوخ شده‌اند نشوید. از آزمون‌های معتبر و منابع درست استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از یک مشاور و یا راهنمای متخصص بپرسید که چگونه آیلتس ۷ بگیریم.

از بین استادهای تاییدشده اُتیچر، یک استاد آیلتس خوب پیدانید!

• نسبت به خود ذهنیت مثبتی داشته باشید؛ اگر به این افسانه تن دهید که گرفتن نمره‌ی خوب در آیلتس غیرممکن است، مطمئن باشید که هرگز به آن دست نخواهید یافت. لازم است در کنار تلاشی که می‌کنید و کاملا واقع‌بینانه نسبت به وضعیت خود، موفقیت خود را در ذهن تصور کنید و هرچند وقت یک بار به خودتان یادآوری کنید که ضعف در مهارت خاصی نشانه عدم توانایی در گرفتن نمره مطلوب نیست. روی هدف بلندمدت خود متمرکز باشید و مدام با خود مرور کنید که چگونه آیلتس ۷ بگیریم و زندگی را سمتی که می‌خواهیم ببریم.
• علاقه‌مندی‌های خود را دست کم نگیرید؛ هرقدر هم که شما در یادگیری زبان انگلیسی مصمم باشید باید بدانید که هم‌سو سازی آموزش و آن‌چه به آن علاقه دارید به شما کمک می‌کند تا خیلی زود جا نزنید. پس کتاب‌ها و مقالاتی را بخوانید که در عین حال که در آزمون آیلتس تکرار می‌شوند، شما نیز به آن‌ها علاقه دارید. می‌توانید برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌تان را ببینید و پادکست‌های مورد علاقه خود را پیدا و گوش کنید. در روند آموختن این‌که چگونه آیلتس ۷ بگیریم خوب است دست خود را باز بگذاریم و خستگی‌ناپذیر ادامه دهیم.

پس از این استراتژی‌های کلی برای یادگیری زبان انگلیسی، لازم است بدانیم:

چه کنیم تا به پاسخ به سوال چگونه آیلتس ۷ بگیریم نزدیک‌تر شویم؟

• زمان خود را در طول آزمون مدیریت کنید؛ این‌کار با تکرار و انجام آزمون‌های آزمایشی به سادگی قابل دستیابی است.
• استرس نداشته باشید؛ ما پیش از این آموخته‌ایم که چگونه آیلتس ۷ بگیریم، پس نباید نگران چیزی باشیم. آزمون محل استرس نیست، بلکه باید به آموخته‌هایتان رجوع کنید.
• سوالات را دقیق بخوانید و دقیق گوش دهید؛ با خواندن دوبار از روی سوال می‌توانید آن را به خوبی بفهمید و اگر در آزمون شفاهی سوالی را متوجه نشدید با هوشمندی از ممتحن بخواهید آن‌را تکرار کند. مثلا بگویید آیا منظور شما همین است که من می‌گویم؟
• به سوالات دقیق جواب دهید؛ نه کم‌تر و نه بیش‌تر. این کار نشان می‌دهد که شما تمرکز و تسلط خوبی دارید و طفره نمی‌روید.
• زمانی که در ذهن خود دنبال کلمه‌ی مناسب می‌گردید، حول موضوع به حرف زدن ادامه دهید. سکوت می‌تواند برای شما استرس‌زا باشد و نشان از آن داشته باشد که دیگر امکان پاسخ دادن ندارید. این آزمون را مانند یک مصاحبه‌ شغلی در نظر بگیرید.
• اگر پیش از این در آزمون موفق نشده باشیم و ندانیم که چگونه آیلتس ۷ بگیریم، رزرو سریع یک آزمون دیگر کمکی نخواهد کرد. لازم است تا ضعف‌های خود را رفع کنید.

چگونه آیلتس 7 کسب کنیمدر نهایت
خود خودتان باشید. این شما هستید که که با خود گفتید چگونه آیلتس ۷ بگیریم، پس برای خودتان تلاش کنید و از سلامتی جسمی خود نیز غافل نشوید، به اندازه کافی بخوابید و خوب غذا بخورید تا جسم شما ذهنتان را همراهی کند. همچنین از اشتباه کردن نترسید. شما پا در راهی تازه گذاشته‌اید پس اشتباه کردن نیز امکان‌پذیر است و می‌تواند دریچه‌ای باشد به سوی آنکه دقیق‌تر بدانیم چگونه آیلتس ۷ بگیریم.

منبع

۳.۹/۵ - (۳۷ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search