skip to Main Content

چگونه املای زبان تمرین کنیم

چگونه املای زبان تمرین کنیم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

زبان انگلیسی، به عنوان یکی از زبان‌های جهانی و ارتباطی، نقش اساسی در ارتباطات بین المللی و تبادل فرهنگی دارد. یکی از جنبه‌های اساسی در بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی، املاء صحیح و دقیق است. املای صحیح به نوعی ستون فقرات نوشتار است و درک درست آن تاثیر زیادی بر انطباق با قوانین گرامر و تدوین متون دارد. در این مقاله، به بررسی راهکارها و روش‌هایی برای تمرین و تقویت املاء زبان انگلیسی می‌پردازیم.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

قوانین را یاد بگیرید

اولین پاسخ به سوال چگونه املای انگلیسی را تقویت کنیم، این است که باید قوانین اصلی را یاد بگیرید. به دلیل استثنائات زبان انگلیسی، یادگیری قواعد املای انگلیسی ممکن است ساده‌تر از انجام آن باشد، اما حداقل می‌توانید شروع به شناسایی الگوهای رایج و ترکیب حروف کنید تا بتوانید شروع به حدس زدن نحوه املای یک کلمه کنید. این‌ها می‌توانند پسوند وپایان‌های رایجی مانند «-een»، «-ough» و «-tion»، کلماتی که با K یا G بی‌صدا شروع می‌شوند، و حتی هم‌آواها (کلماتی که یکسان به نظر می‌رسند اما معانی و/یا املای متفاوتی دارند) باشد.

چگونه املای زبان تمرین کنیم

استثناهای قوانین را بیاموزید

هنگامی که یک قانون را یاد گرفتید، مطمئن شوید که استثناهای آن را نیز یاد گرفته‌اید. به عنوان مثال، قاعده‌ای که اغلب نقل قول می‌شود “I قبل از E به جز بعد از C” است. با این حال، این قانون به طور کلی قابل اجرا نیست، بنابراین باید استثناهایی مانند “weird” و “height” را یاد بگیرید. متأسفانه، هیچ راه آسانی برای یادگیری این استثناها وجود ندارد. با البته آموزش خصوصی زبان انگلیسی می‌توانید تعداد زیادی از این استثنا‌ها را از معلمین مجرب یاد بگیرید.  مهم این است که از آن‌ها آگاه باشید، سعی کنید به خاطر داشته باشید که ممکن است یک کلمه با قاعده‌ای که یاد گرفته اید مطابقت نداشته باشد، و کلماتی را که اینطور نیستند حفظ کنید.

تلویزیون انگلیسی را با زیرنویس تماشا کنید

با یادگیری در حین تماشای تلویزیون به زبان انگلیسی، می‌توانید بدون اینکه متوجه آن شوید، املا را بهتر کنید. به سادگی زیرنویس‌ها را روشن کنید و خواهید دید که کلماتی که می‌شنوید چگونه باید نوشته شوند. آن‌ها خیلی سریع حرکت می‌کنند که نمی‌توانید یادداشت‌برداری کنید، اما مهم نیست چشمان شما عادت خواهند کرد.

بخوانید

یکی دیگر از راه‌های سرگرم کننده برای یادگیری املا بدون اینکه متوجه شوید، این است که چیزهای زیادی را به زبان انگلیسی بخوانید. صرفاً قرار گرفتن در معرض کلمات انگلیسی به طور منظم به املای کلمات جدید کمک می‌کند و دایره واژگان شما را بهبود می‌بخشد، اما خواندن چیزهایی که از آن‌ها لذت می‌برید جذب این اطلاعات جدید را بسیار آسان‌تر می‌کند. می‌توانید با تلاش برای خواندن نسخه انگلیسی کتابی که قبلاً می‌شناسید و دوست دارید، به زبان خودتان شروع کنید، زیرا داستان و شخصیت‌ها از قبل برای شما آشنا هستند و بخشی از ظرفیت ذهنی شما را برای تمرکز بر املای ناآشنا آزاد می‌کند. یکی از فواید انگلیسی خواندن متون مختلف مانند مجلات و روزنامه‌های انگلیسی زبان یا وب‌سایت‌های خبری است که همین می‌تواند به تمرین املای شما کمک کند.

چگونه املای زبان تمرین کنیم

مسابقات املا با دوستان

آیا فرد دیگری را می‌شناسید که در حال یادگیری زبان انگلیسی باشد؟ اگر چنین است، چرا آن‌ها را به مسابقه املا دعوت نمی‌کنید؟ به نوبت به یکدیگر کلمه‌ای برای املا کردن بدهید و تعجب خواهید کرد که چقدر دانش شما را تقویت می‌کند. عنصر رقابتی آن را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند و همچنین کمک می‌کند نکات به حافظه شما سپرده شوند. می‌توانید با تهیه فهرستی از املاهای پیچیده‌، شروع کنید.

برگزاری مسابقات املا برای تقویت املا زبان انگلیسی

آزمون‌های املای آنلاین

اگر دوستی ندارید که بخواهد با شما مسابقه املایی داشته باشد، در عوض می‌توانید یکی از آزمون‌های املای آنلاین را امتحان کنید تا مهارت‌های املای خود را آزمایش کنید. اگر «spelling quiz » را در گوگل جستجو کنید، موارد زیادی را خواهید یافت. فراموش نکنید که به دنبال املای صحیح هر کدام که اشتباه کرده‌اید، بگردید و آن‌ها را برای دفعه بعدی یادداشت کنید. روش دیگراستفاده از نرم افزار آموزش املا انگلیسی است که خود شامل آزمون‌های املا هم می‌شود.

نوشتن چند باره

کسل کننده به نظر می‌رسد، اما یک روش امتحان شده و آزمایش شده برای یادگیری املا همان است که هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده می‌شود، یعنی نوشتن چندین باره. یک کلمه را چندین بار یادداشت کنید. می‌توانید دو یا سه بار اول به کلمه اصلی نگاه کنید، سپس آن‌ها را بپوشانید و سعی کنید کلمه را دو یا سه بار دیگر بدون نگاه کردن به تلاش‌های قبلی خود بنویسید. گاهی اوقات هیچ جایگزینی برای چنین تکراری در هنگام یادگیری املا وجود ندارد، هرچند ممکن است در آن زمان خسته‌کننده به نظر برسد!

چگونه املای زبان تمرین کنیم

تلفظ را درست انجام دهید

گاهی اوقات، تلفظ اشتباه کلمات می‌تواند منجر به اشتباهات املایی شود، زیرا شما سعی می‌کنید کلمه را به شکلی که فکر می‌کنید بنویسید. بسیاری از مردم ممکن است فکر مکنند که کلمه “espresso ” – قهوه – “expresso ” تلفظ می‌شود، و آن را به این صورت می‌نویسند، یا اینکه کلمه “clique ” تلفظ و املای آن “click ” است. حتی اگر تلفظ صحیح باشد، باز هم می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. به عنوان مثال، برخی از افراد برای املای “Wednesday ” مشکل دارند زیرا “ونزدی” تلفظ می‌شود.

زیاد بنویسید

نوشتن منظم به زبان انگلیسی مهم است. اگر از املاهایی که یاد می‌گیرید استفاده نکنید، به سرعت آن‌ها را فراموش خواهید کرد. به دنبال فرصت‌هایی برای نوشتن به زبان انگلیسی باشید، مانند نوشتن نامه به دوستان انگلیسی، وبلاگ‌نویسی، یا نوشتن مقاله به زبان انگلیسی. همانطور که پیش می‌روید، املاهایی را که از آن مطمئن نیستید، جستجو کنید. هرچه بیشتر از کلماتی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

انگلیسی اشتباه نخوانید

انجمن‌های اینترنتی و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی جولانگاه املا و گرامر ضعیف هستند، بنابراین بازدید از سایت‌های انگلیسی زبان به شما آسیب می‌زند. زمانی که مردم در اینترنت هستند، تلاش کمتری برای املا و دستور زبان انجام می‌دهند و عادت‌های بد را از دیگر کاربران می‌گیرند، اشتباهات املایی رایج را تداوم می‌بخشند و اشتباهات جدید ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید و در املای بهتر شوید، می‌تواند ایده خوبی به نظر برسد که در سایت‌های انگلیسی زبان شرکت کنید و با انگلیسی‌زبانان چت کنید، اما در واقع ممکن است بدون اینکه متوجه شوید املای نادرست یاد بگیرید. بنابراین، سعی کنید قرار گرفتن در معرض انگلیسی خود را به منابع مکتوب با کیفیت بالا، مانند روزنامه‌ها، مجلات و کتاب‌ها محدود کنید.

چگونه املای زبان تمرین کنیم

یک دفترچه املا نگه دارید

هر بار که با کلمه‌ای روبرو می شوید که املای آن برایتان دشوار است، آن را در دفترچه یادداشت کنید. این کار به شما یک راهنمای مرجع سریع از املاهایی می‌دهد که می‌دانید به خاطر سپردن آن‌ها برای شما سخت است، و احتمالاً سریع‌تر از تلاش برای یافتن کلمه در فرهنگ لغت خواهد بود.

بهبود املا زبان انگلیسی با خدمات اُتیچر

بهبود مهارت املا زبان انگلیسی یکی از عوامل اساسی در توسعه زبانی و ارتقاء مهارت نوشتاری است. املا صحیح نه تنها نشانه از تسلط به زبان است بلکه در ارتباطات رسمی و تدوین متون، اهمیت بسزایی دارد. برای بهره‌مندی بیشتر و تسریع در فرآیند یادگیری، دعوت می‌شود تا از خدمات آموزش زبان آنلاین اتیچر بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

اتیچر با ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی و جذاب، به شما این امکان را می‌دهد که به صورت فعال و تعاملی، مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. با امکانات اتیچر ، شما قادر خواهید بود نه تنها املا خود را بهبود دهید بلکه با یک جامعه از همتاهای زبانی در تمرینات گسترده شرکت کرده و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوید.

۳.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search