skip to Main Content

سایت‌های آموزش زبان عربی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

استفاده از سایت‌های آموزش زبان بهترین راه برای یادگیری زبان دوم و سوم شماست؛ زیرا در این مسیر یاد می‌گیرید منابعی را پیدا کنید که واقعا برای شما کار می‌کنند. ضمن اینکه می‌توانید در هر زمانی از شبانه‌روز زبان موردعلاقه‌تان را بیاموزید و تمرین کنید. کلید موفقیت یادگیری زبان عربی به صورت خودآموز، انتخاب منابع درست است.

در این مطلب بهترین سایت‌های آموزش زبان عربی رایگان را معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم به فکر یادگیری این زبان شیرین و موزون هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فهرست بخش ها

۱. سایت ChildrensLibrary.org برای آموزش زبان عربی

داستان‌های کودکانه مجموعه‌ای مفید از عبارات روزانه را ارائه می‌دهند و مطالعه آن‌ها شما را با واژگان کاربردی زبان عربی آشنا می‌کند. این وب‌سایت دارای ۳۰ کتاب دیجیتالی به زبان عربی است که شما را برای مدتی مشغول خواهد کرد.

شما می‌توانید کتاب‌ها را بر اساس گروه سنی، کوتاه یا بلند بودن داستان و حتی شخصیت‌های حیوانات فیلتر کنید. به طور کلی داستان خواندن راه بسیار بهتری برای جمع آوری واژگان جدید نسبت به مواجهه با کلمات جدید خارج از متن است. ضمن اینکه با املای درست کلمات آشنا می‌شوید.

۲. سایت AlJazeera Learning؛ بهترین روش یادگیری زبان عربی در منزل

اگر در مسیر یادگیری زبان عربی هنوز آماده نیستید که زبان شبکه‌های اجتماعی یا تلفن همراه خود را به عربی تغییر دهید، سایت AlJazeera Learning یک میان‌بر عالی برای شماست. هدف این سایت آموزش آنلاین عربی و گسترش این زبان در سراسر جهان است و شما می‌توانید در این سایت از رویدادهای جاری مطلع شوید. هر مقاله ساده عربی در بخش «Daily Training» همراه با فهرستی از ده لغت و پنج فعالیت درک مطلب ارائه می‌شود.

سایت AlJazeera Learning؛ بهترین روش یادگیری زبان عربی در منزل

یک برنامه ترجمه مستقیم نیز در صفحه تعبیه شده است و همچنین یک دفترچه یادداشت برای کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند، در بخش پنل کاربری وجود دارد. حتی اگر هدف یادگیری شما بر توانایی بحث در مورد سیاست متمرکز نباشد، باز هم می‌توانید از خواندن اخبار واژگان مفید زیادی به دست آورید.

۳. داستان‌های کوتاه آنلاین از زکریا تامر (Zakaria Tamer)

زکریا تامر، نویسنده سوری، ادبیات عرب واقعی را می‌نویسد که هدفش کودکان یا زبان آموزان نیست؛ بلکه به سبک افسانه نوشته شده است. این زبان ساده شده می‌تواند اولین مواجهه شما با عمق ایده‌هایی باشد که نویسندگان عرب به رشته تحریر درآورده‌اند. پس از آشنایی با برخی افعال لایه‌ای در کارهای رمان‌نویسانی مانند نجیب محفوظ یا احلام مستقانمی، بهتر می‌توانید معنای جملات تامر را درک کنید.

به عنوان مثال در «النمور فی الیوم العاشر» (ببرهای روز دهم)، ساختارهای جملات موازی به شما این فرصت را می‌دهد که روند داستان را از روز اول تا دهم دنبال کنید. این وب‌سایت زیباترین سایت برای آموزش زبان عربی نیست و کارکرد را به جای شکل و شمایل بهتر ترجیح می‌دهد. بنابراین برای خوانایی بهتر، آن را چاپ کنید یا متن این داستان‌های کوتاه را در برنامه دیگری کپی کنید.

۴. سایت Desert Sky برای آموزش گرامر زبان عربی

در سایت Desert Sky می‌توانید دستور زبان عربی را درک کنید و متوجه تفاوت‌های گویش مصری و عربی استاندارد مدرن شوید. اگر هدفتان از یادگیری این زبان این است که بتوانید به راحتی به عربی صحبت کنید، این سایت گزینه ایده‌آلی برای شماست زیرا شامل عبارات گسترده و فوق‌العاده مفیدی به ویژه برای محاوره‌های مصری است. توصیه می‌کنیم از مطالعه به یک باره حجم زیادی از اطلاعات در این سایت خودداری کنید و در عوض برای هر بخش حداقل یک هفته زمان بگذارید تا مطالب به خوبی ملکه ذهنتان شود.

سایت Desert Sky برای آموزش گرامر زبان عربی

۵. سایت italki برای آموزش زبان عربی از مبتدی تا پیشرفته

برای تقویت دانش گرامری و افزایش سطح واژگان شما هیچ چیز بهتر از استفاده از آن برای برقراری ارتباط با یک عرب نیتیو نیست. با یک معلم خصوصی، می‌توانید تمرین کنید و چیزهایی را که در بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی آموخته‌اید، در گفتار خود بگنجانید. italki به شما امکان دسترسی به معلمان عربی ارزان قیمت از سراسر جهان را می‌دهد که بسیاری از آن‌ها دروس آزمایشی را ارائه می‌دهند.

بنابراین می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری در مورد یکی که سبک مناسبی برای شما باشد، با چند معلم خصوصی صحبت کنید. همچنین می‌توانید از قسمت رایگان italki برای یافتن پارتنرهای تبادل زبانی و گرفتن فیدبک از آن‌ها استفاده کنید.

۶. سایت Egyptian Arabic Through Song Lyrics برای آموزش عربی با آهنگ

در این ۱۵ درس وجود دارد که هر درس بر اساس یک آهنگ مصری معاصر بوده و در هر کدام واژگان کلیدی، زمینه فرهنگی آهنگ و لینکی به موزیک ویدیو آورده شده است. اشعار به زبان عربی به طور کامل نوشته شده است تا شما آن را دنبال کنید. سپس دستور زبان هر جمله نمایان می‌شود. در درس اول جزئیات گرامری زیاد هستند و به تدریج در درس‌های بعدی، درباره مفاهیمی که قبلا آموخته‌اید، کمتر توضیح داده می‌شود. این وبلاگ پنجره‌ای است به دستور زبان مصری از طریق قدرت موسیقی، با راهنمای هوشمندی که همه موارد لازم را برای شما توضیح می‌دهد.

 

۷. سایت Madinah Arabic؛ آخرین مورد از بهترین سایت‌های آموزش زبان عربی

سایت عربی مدینه گزینه ایده‌آلی برای کسانی است که می‌خواهند عربی کلاسیک (قرآنی) را یاد بگیرند. این سایت علی‌رغم طراحی بسیار قدیمی آن، از نظر محتوای دوره کاملا جامع بوده و استفاده از آن ۱۰۰٪ رایگان است. سایت مدینه شامل یک بخش برای یادگیری الفبا (همه حروف قابل کلیک هستند تا بتوانید صدای آن‌ها را بشنوید) و سپس یک بخش گسترده دروس دستور زبان است.

علاوه بر این این سایت یک کانال یوتیوب بسیار فعال با دیالوگ‌های موقعیتی فراوان دارد که مشاهده آن‌ها می‌تواند حرف زدن عربی شما را تقویت کند. البته مشکل این وب‌سایت این است که محتوای گفتگو (از جمله در ویدیوهای یوتیوب) همه به زبان عربی کلاسیک هستند. این غیرطبیعی و تا حد زیادی بی‌معنی است، زیرا هیچ کس در جهان عرب اینگونه صحبت نمی‌کند.

آموزش زبان عربی با بهترین روش برای همه در اُتیچر

در این مقاله ۷ تا از بهترین سایت‌های آموزش زبان عربی را معرفی کردیم. برای اینکه این زبان را اصولی یاد بگیرید، می‌توانید در کلاس زبان مدرسان مجرب اتیچر شرکت کرده و سریع‌تر پیشرفت کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای درباره یادگیری آنلاین زبان عربی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search