skip to Main Content

آیلتس آکادمیک چیست؟

آیلتس آکادمیک
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اگر تا کنون نمی‌دانستید، جالب است بدانید که دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال (General). البته آزمون مهارت لیسنینگ (شنیداری) و اسپیکینگ (مکالمه) برای ‌همه‌ی داوطلبان یکسان است، اما آزمون مهارت‌های مطالعه و نوشتار فرق می‌کند. پس حتما قبل از ثبت نام کلاس زبان آنلاین و حتی آمادگی برای آزمون، هدف خود را تعیین کرده و آزمون درست را انتخاب کنید. در آزمون آیلتس بخش‌های شنیدار، مطالعه و نوشتار در همان روز آزمون برگزار می‌شوند و وقفه‌ای بین آن‌ها نخواهد بود.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

اما بخش مکالمه می‌تواند حداکثر یک هفته قبل یا بعد آزمون برگزار شود. کل زمان آزمون دو ساعت و چهل و پنج دقیقه است. آزمون آیلتس آکادمیک برای کسانی که می‌خواهند در یک محیط انگلیسی زبان و یا در مقطع آموزش عالی در دانشگاه تحصیل کنند، مناسب است. در صورت آمادگی برای آغاز تحصیل به زبان انگلیسی آزمون آیلتس آکادمیک ارزیابی می‌شود. آزمون آیلتس آکادمیک بیشتر واژگانی را در بر می‌گیرد که در یک محیط دانشگاهی کاربرد دارند.

فهرست بخش ها

بخش ریدینگ (مطالعه) در آیلتس آکادمیک چگونه است؟

این بخش دارای ۴۰ سوال است که برای آزمودن طیف گسترده‌ای از مهارت‌های مطالعه طراحی شده‌اند. این مهارت‌ها درک مطلب، درک ایده‌های اصلی متن، مطالعه برای درک جزئیات، مهارت خلاصه کردن، درک استدلال‌های منطقی و شناخت دیدگاه‌ها، نظرات و اهداف نویسندگان را شامل می‌شود. آزمون آیلتس آکادمیک شامل سه متن طولانی است که از توصیفی و گزارشی تا استدلالی و تحلیلی دسته‌بندی می‌شوند. این متن‌ها از کتاب‌ها و نشریات و روزنامه‌ها و مجلات برداشته می‌شوند و برای افراد غیرمتخصص انتخاب شده‌اند، اما برای کسانی که وارد دوره‌های دانشگاهی می‌شوند یا به دنبال ثبت نام حرفه‌ای هستند مناسبند. آزمون مطالعه‌ی آیلتس آکادمیک شصت دقیقه زمان و ۴۰ سوال دارد که ارزش هر سوال یک نمره است.

بخش نوشتار آزمون آیلتس آکادمیک چگونه است؟

موضوعات آن از مباحث مورد علاقه‌ی عموم است و برای داوطلبان آزمون که می‌خواهند در مقاطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تحصیل کنند مناسب هستند. در این آزمون شما دو وظیفه دارید که هر دو را باید کامل انجام دهید و یک ساعت هم زمان دارید. در وظیفه یا تسک اول یک طرح، جدول، نقشه یا نمودار به شما ارائه می‌شود و از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات داده‌شده را با کلمات خود توضیح دهید و یا به طور مختصر بیان و توصیف کنید. در این بخش باید شرح دهید که چطور یک فرآیند صورت می‌پذیرد و موضوعات و رویدادهای مورد بحث چگونه‌اند. این متن باید صد و پنجاه کلمه باشد و در حدود بیست دقیقه نوشته شود. برای وظیفه‌ی دوم هم از شما خواسته می‌شود که در پاسخ به یک مسئله، دیدگاه و یا استدلال به خصوصی مقاله‌ای دویست و پنجاه کلمه‌ای در چهل دقیقه بنویسید. نثر نوشتار در هر دو بخش باید رسمی باشد. همچنین پاسخ‌ها باید در پاسخنامه و به طور کامل نوشته شوند. یادداشت‌ها و نکات کلیدی قابل قبول نیستند. شرکت‌کنندگان ممکن است پاسخ را در برگه‌ سوال بنویسند، اما آن برگه از اتاق امتحان تحویل گرفته نمی‌شود و توسط مسئول امتحان بررسی نخواهد شد.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

نمره‌های بخش رایتینگ (نوشتاری) آیلتس آکادمیک چگونه تعیین می‌شوند؟

هر نوشته به طور مستقل ارزیابی می‌شود. نمره‌ وظیفه‌ی دوم که نوشتن مقاله است، وزن بیشتری نسبت به وظیفه‌ی اول دارد. پاسخ‌ها توسط بازرسان دارای مجوز از آیلتس بررسی می‌شوند و شرح مفصلی تهیه می‌شود که عملکرد کتبی را در نه باند آّیلتس توصیف می‌کند. این موارد در صفحه‌ی نحوه‌ی نمره دادن آیلتس موجود بوده و برای هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس آموزش عمومی اعمال می‌شوند.
پاسخ‌ شما به وظایف تعیین شده بر اساس این معیارها بررسی می‌شود: اول دستیابی و پاسخ به کار خواسته شده؛ دوم همبستگی و انسجام متن؛ سوم دانش لغوی و چهارم دامنه و دقت دستوری. طبق چندین بررسی روی آزمون آیلتس، بخش مهارت نوشتار مانند هر آزمون سنجش زبان دیگری، سخت‌ترین بخش آزمون به حساب می‌آید.
قبولی در آیلتس آکادمیک

آیا آزمون آیلتس آکادمیک از آیلتس جنرال دشوارتر است؟

خوب بودن در آیلتس آکادمیک به مهارت‌های مطالعاتی و نوشتاری پیشرفته‌تری نیاز دارد. بنابراین از این منظر بله، آزمون آیلتس آکادمیک سخت‌تر است. اما به طور کلی آیلتس از هیچ امتحان دیگری سخت‌تر نیست، سوالات سرراست برای این طراحی شده‌اند تا ببینند شما چطور از دانش انگلیسی خود استفاده می‌کنید، نه برای این که به شما حقه بزنند و یا عقایدتان را محک بزنند. البته مثل هر آزمون دیگری آیلتس به آمادگی نیاز دارد. همیشه به یاد داشته باشید که نمره‌ی مورد نیاز خود را قبل از دادن آزمون چک کنید. معمولا نمره‌ی هفت برای آزمون آیلتس آکادمیک نمره‌ی قابل قبولی محسوب می‌شود.

آیا می‌توان از آیلتس آکادمیک به جای جنرال استفاده کرد؟

کسی که مایل به مهاجرت از کشور خود به یک کشور انگلیسی زبان برای اهداف کاری است، باید آزمون آموزش جنرال آیلتس را بدهد. آزمون آیلتس آکادمیک برای اهداف مهاجرتی تنها توسط متخصصان پزشکی داده می‌شود که مایل به درخواست ویزای متخصص هستند. اگر هم بخواهید که آزمون آیلتس آکادمیک خود را به آیلتس جنرال تغییر دهید، هر گونه اصلاحی را باید پیش از تاریخ آزمون انجام دهید. تغییرات ماژول‌های آیلتس تنها زمانی امکان‌پذیر خواهند بود که مکانی برای برگزاری ماژول‌های درخواستی جدید وجود داشته باشد. در مقاله آیلتس چیست می‌توانید درباره اصول کامل آیلتس بخوانید.

برای مهاجرت به کانادا چه آزمونی بهتر است؟

برای اطمینان خاطر از این که می‌توانید با خیال راحت ارتباط برقرار کنید باید مدارک مهارت زبانی خود را اعم از فرانسوی یا انگلیسی ارائه دهید. برای کسب مدرک زبان انگلیسی خود باید در آزمون عمومی آیلتس شرکت کنید که آزمون ارجح برای مهاجرت به کاناداست. برای مهاجرت و اهداف شغلی در کانادا به نمره‌ی شش و نیم آیلتس عمومی نیاز دارید و نمره‌ی شما در هیچ کدام از چهار بخش نباید کمتر از شش باشد. همچنین برای اهداف آموزشی و تحصیل در مقاطع کارشناسی و دیپلم نمره‌ی شما در آیلتس آکادمیک باید حداقل شش بوده و در هیچ بخشی از پنج و نیم کمتر نباشد.
آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال

طبیعتا اگر به مدرک آیلتس نیاز دارید و باید آزمون بدهید، به داشتن کلاس با استادی مجرب فکر می‌کنید. در اتیچر شما امکان این را دارید که بین تعداد بالایی از اساتید، استاد خود را انتخاب کنید که این انتخاب بر اساس رزومه‌ی کامل اساتید به همراه تعداد کلاس‌های برگزارشده‌ی او و امتیازاتی که از باقی زبان آموزان کسب کرده است، خواهد بود.
منبع

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search