skip to Main Content

مصاحبه به زبان انگلیسی و ۶ راز موفقیت در آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فهرست بخش ها

۶ توصیه مهم برای موفقیت در مصاحبه به زبان انگلیسی

همه ما با دو چالش بزرگ در راه به دست آوردن شغل مطلوبمان روبه‌رو هستیم: نوشتن رزومه و مصاحبه به زبان انگلیسی .

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

هر دوی این مسائل سخت هستند اما نکته خوب اینجاست که شما می‌توانید برای نوشتن رزومه خود از یک نفر دیگر کمک بگیرید؛ در حالی که انجام مصاحبه تماما بر عهده شما است و کس دیگری نمی‌تواند شما را همراهی کند. تجربه مصاحبه شغلی تجربه‌ای دشوار است اما انجام همین مصاحبه به زبان انگلیسی مسئله را پیچیده‌تر می‌کند. شما احساس راحتی کمتری دارید و همیشه نامطمئن هستید که آیا چیزی که فهمیده‌اید درست است یا نه. در مقاله‌های قبلی درمورد نحوه نگارش رزومه انگلیسی خوب صحبت کرده‌ایم و حال دومین مسئله را بررسی می‌کنیم.

مصاحبه به زبان انگلیسیدنیای در حال تغییر این روزها بدون توقف به سمت جهانی شدن می‌رود؛ اما با این وجود دانستن زبان یک بخش بسیارمهم برای هر برنامه شغلی موفق است. پس اگر می‌خواهید که یک مصاحبه به زبان انگلیسی که زبان مادری شما نیست داشته باشید، ما در این مقاله شما را کمک می‌کنیم. اگر هدف‌تان به دست آوردن آن شغل یا موقعیتی است که مدت‌ها آرزویش را داشته‌اید؛ ما را تا انتهای این نوشته همراهی کنید.

۱. هنگام صحبت کردن نسبت به سطح زبانی خود صادق باشید

هم بزرگ‌نمایی و هم کوچک‌نمایی توانایی‌هاتان کار اشتباهی است. اگر دست به بزرگ‌نمایی توانایی زبانی خود بزنید ممکن است هنگام گفتگو، به خاطر نفهمیدن کلامی که مصاحبه‌گر به شما می‌گوید احساس شرمندگی کنید. درصورت کوچک‌نمایی امکان این وجود دارد که شما شانس داشتن یک موقعیت شغلی خوب که نیازمند سطح زبان شما بوده است را از دست دهید. بنابراین توصیه اتیچر به شما این است که همیشه درمورد اطلاعاتی که در رزومه‌تان می‌دهید صادق و واقع‌بین باشید.

۲. درمورد رایج‌ترین سوالاتی که در مصاحبه‌ها پرسیده می‌شود آمادگی داشته باشید

بیشتر شرکت‌ها در مصاحبه‌های خود دست به پرسیدن تعدادی سوال مشابه می‌زنند. اگر قصد آمادگی برای مصاحبه به زبان انگلیسی را دارید؛ بهتر است در خانه مقداری زمان را برای پاسخ دادن به چنین سوالاتی اختصاص دهید. اغلب این سوالات درمورد تجربیات کاری گذشته شما، علت تمایل‌تان به کار در آن شرکت و توانمندی‌های شما است. در کنار این موارد آماده باشید که به سوالاتی درمورد بزرگ‌ترین استعداد وجودی و علت خروج‌تان از شغل قبلی پاسخ دهید. با انجام این عمل قطعا با آرامش بیشتری در مقابل مصاحبه کنندگان‌تان حاضر می‌شوید.

۳. از شیوه های ارتباطی غیر کلامی بهره ببرید

شما باید تمام تلاش‌تان را برای تحت تاثیر قرار دادن مصاحبه‌گر توسط شرایطی که در مصاحبه ایجاد می‌کنید انجام دهید. باید به نگاه مثبت‌تان در زندگی تاکید بورزید. درتمام زمان مصاحبه لبخند بزنید. برای دست دادن پیش قدم شوید و حتی گاهی تعارف کنید. این موارد ایده‌‌های بسیار خوبی برای دلپذیر نشان دادن‌تان به وسیله ارتباط‌‌گیری غیر کلامی هستند.  شما در این شیوه نیازی به زبان انگلیسی ندارید. باعث خوشحالی‌ست که لبخند زبان مشترک تمام انسان‌ها است و نیاز به یادگیری ندارد.

مصاحبه به زبان انگلیسیبا خواندن مقاله پیشنهادی زیر اطلاعات جامع‌تری در این زمینه کسب کنید:

“هر آنچه که باید قبل از یک مصاحبه شغلی انگلیسی بدانید”

۴. خوب و با دقت بشنوید

راز موفقیت‌آمیز بودن یک مصاحبه به زبان انگلیسی در شنیدن درست کسی که با آن گفتگو می‌کنید است. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که زبان در حال مکالمه‌تان، زبان مادری شما نباشد. خجالت نکشید و اگر نیاز دیدید بخواهید که آرام‌تر با شما صحبت کنند. قبل از پاسخ دادن به آخرین جمله‌ای که گفته شده است بیشتر فکر کنید. کلید واژه اصلی صحبت‌های‌تان را پیدا کنید در پاسخ‌تان به آن تاکید کنید. همچنین سعی کنید در جوابتان هرچند به طور مختصر به سوال پرسیده شده جواب بدهید.

۵. با علاقه شروع به یادگیری کنید

ممکن است شما بخواهید که قبل از اقدام به مصاحبه، یادگیری زبان را شروع کنید. توصیه پنجم ما به شما این است که به آن زبان موسیقی بشنوید؛ فیلم و سریال ببینید؛ و با کسانی که به آن زبان حرف می‌زنند گفتگو کنید. شما باید شرایط مصاحبه به زبان انگلیسی را شبیه‌سازی کنید و سعی کنید مانند زمانی که با مصاحبه گر صحبت می‌کنید، حرف بزنید. برای این کار می‌توانید از کلاس‌های آموزش زبان اتیچر استفاده کنید و به صورت فشرده آموزش خود را شروع کنید. صحبت با اساتید متخصص به شما کمک می‌کند که ترس‌تان از مصاحبه از بین برود.

اگر نمی‌دانید چگونه موسیقی بر تقویت زبان انگلیسی تاثیر می‌گذارد؛ و یا اینکه از نحوه استفاده از فیلم و سریال برای پیشرفت زبان انگلیسی آگاه نیستید پیشنهاد ما این است که مقاله‌های گذشته اتیچر را مطالعه کنید.

به نحوه کاربرد اصطلاحات و کلمات در صحبت‌های دیگران توجه کنید و در موقعیت‌های مشابه پاسخ‌های متفاوت بدهید تا ذهن‌تان آماده‌تر شود. عملی کردن این پیشنهاد به طور مستقیم بر روی توانایی شما تاثیر می‌گذارد. پس از همین امروز شروع کنید و حداقل روزی یک ساعت خود را در شرایط زبان انگلیسی قرار دهید. پس از انجام این مورد شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و مشکلات زبانیتان کمتر می‌شود.

مصاحبه به زبان انگلیسی۶. چند ساختار پیچیده زبانی را یاد بگیرید و در مصاحبه به زبان انگلیسی به کار ببرید

در این مورد چیزی که بسیار اهمیت دارد تعداد کلماتی که استفاده می‌کنید نیست؛ بلکه کیفیت استفاده از کلمات است. اگر همه آن‌چه که می‌توانید استفاده کنید کلمات ابتدایی و ساده است؛ برای ایجاد دید اولیه مثبت در مصاحبه‌کنندگان شانس زیادی ندارید. با یاد گرفتن تعدادی از کلمات و اصطلاحات کاربردی می‌توانید به تاثیر گذاری خود امیدوارتر باشید. لازم نیست تمام واژه‌های شما درخشان و عالی باشند بلکه استفاده از چند نمونه عالی در میان صحبت‌هایتان کافی است تا یک مصاحبه‌گر را تحت‌تاثیر قرار دهید.

ما می‌دانیم که مصاحبه به زبان انگلیسی که زبان غیر‌مادری شما است دشوار است، اما نه به آن سختی که شما نتوانید در آن موفق شوید. مطمئن باشید که لازم نیست شما به تمام سوالات با سرعت پاسخ دهید؛ چراکه برای جواب دادن به هر سوالی نیاز به فکر کردن است. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که سرعت در صحبت کردن همیشه نشان‌دهنده مهارت شما در زبان نیست. بنابراین راحت باشید و با آرامش صحبت کنید.

ما در اتیچر شما را در تمام مراحلی که برای به دست‌آوردن شغل مطلوب‌تان طی می‌کنید؛ همراهی می‌کنیم. اگر تجربه مشکلات در نوشتن رزومه و یا مصاحبه‌های شغلی را دارید به ما اعتماد کنید. در ابتدا از مقالات و اطلاعاتی که در این رابطه در اختیار شما قرار داده‌ایم استفاده کنید و برای تکمیل این مسئله از مشاوره اساتید آنلاین ما استفاده کنید.

برای رزرو کلاس آنلاین زبان خودتون می‌تونید روی دکمه‌ی رزرو کلاس کلیک کنید

۱.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search