skip to Main Content

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی

معرفی بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای هر کسی یک نیاز بزرگ است، اما به راحتی و در زمان کم نمی‌توان به این زبان مسلط شد. خوشبختانه، روش‌های زیادی برای بهبود مهارت‌های زبانی شما وجود دارد. یکی از این روش‌ها تماشای فیلم‌هاست. فیلم‌ها، علاوه بر سرگرمی، می‌توانند به بهبود مهارت شنیداری، فهمیدن و تلفظ، و همچنین بهبود دایره واژگان شما کمک کنند.

در این مقاله، به شما برخی از بهترین فیلم‌هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب هستند، معرفی خواهیم کرد. این فیلم‌ها از نظر ژانر، سبک و موضوع متنوع هستند، اما همگی یک ویژگی مشترک دارند: برای یادگیرندگان زبان مناسب هستند. برای هر فیلم، توضیحی کوتاه ارائه می‌دهیم و توضیح می‌دهیم که چرا این فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب است. با ما در زبان آنلاین اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی

در این قسمت بهترین فیلم‌های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی را برای دو سطح متوسط و پیشرفته معرفی می‌کنیم. اگر سطح مبتدی دارید مقاله بهترین فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی را در اوتیچر بخوانید.

فیلم‌های مناسب برای سطح متوسط

در ادامه چند فیلم مناسب سطح متوسط به شما معرفی می‌کنیم:

The Boss Baby

تیم تمپلتون یک کودک ۷ ساله است که تمام محبت و توجه والدینش را به خود جلب می‌کند. اما یک روز متوجه می‌شود که والدینش نوزاد دیگری را به خانه خود آورده‌اند. با گذشت زمان، تیم توسط والدینش نادیده گرفته می‌شود، زیرا نوزاد عجیب و غریب کت و شلواری، تمام محبت آن‌ها را می‌دزد.  سپس، هر دو برادر باید رقابت خود را کنار بگذارند و برای مبارزه با یک تهدید مشترک یعنی توله سگ‌ها، به هم بپیوندند.

بچه رئیس به شما کمک می کند زبان انگلیسی را یاد بگیرید

آن‌ها سفری خنده‌دار و شایان ستایش را پشت سر می‌گذارند. این فیلم ترکیبی منحصر به فرد از زبان انگلیسی معمولی و زبان تجاری است که به مانند یک معلم خصوصی زبان عمل می‌کند. از آنجایی که نوزاد قرار است در یک شرکت تجاری مدیر باشد، از کلماتی مانند” closers ” (افرادی که یک معامله تجاری را نهایی می‌کنند) و ” power nap ” (خوابیدن برای مدت کوتاهی برای انرژی گرفتن برای کار) استفاده می‌کند. در همان زمان، تیم و بقیه نوزادان از زبان انگلیسی اولیه معمولی کودکان استفاده می‌کنند که فضایی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی فراهم می‌کند.

Cast Away

این فیلم یک درام ماجراجویی آمریکایی است که درمورد چاک نولاند (تام هنکس)، یک تحلیلگر سیستم است که باید به سراسر جهان سفر کند و مشکلات را در مراکز فدکس برطرف کند. چاک در زمان کریسمس فراخوانده می‌شود تا برای کار به مالزی برود. هواپیمای او به طوفان وحشتناکی برخورد میکند و در جایی در اقیانوس آرام سقوط می‌کند.

با یک فیلم ماجراجویی زبان را بیاموزید

 چاک موفق می‌شود از هواپیمای سقوط کرده فرار کند و خود را به جزیره‌ای متروکه برساند و نمی‌تواند چیزهای زیادی پیدا کند، مگر یک توپ والیبال که همراه او از سقوط هواپیما جای مانده است. چاک نام توپ را ویلسون می‌گذارد و هر روز با او صحبت می‌کند تا با تنهایی‌اش مبارزه کند.

بیشتر دیالوگ‌های این فیلم مونولوگ بوده، بنابراین دنبال کردن آن بسیار آسان است. تام هنکس همچنین به دلیل صدای واضح و آهسته خود شناخته شده است که برای هر زبان آموز انگلیسی قابل درک است.

The Son of Bigfoot

آدام پسری است که در کودکی پدرش را از دست داد و به یک نوجوان تنها تبدیل شد که دوستان کمی در مدرسه دارد. با وجود اینکه در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، وانمود می‌کند که خوشحال است تا مادرش نگران او نباشد. اما یک روز، او انبوهی از نامه‌های مخفی را که توسط پدرش نوشته شده بود را کشف می‌کند و متوجه می‌شود که پدرش زنده است.

 آدام به ملاقات پدرش می‌رود و متوجه می‌شود که پدرش در واقع پاگنده است (موجودی میمون مانند غول پیکر که اعتقاد بر این است که هوش انسانی دارد). در ابتدای این انیمیشن، می‌توانید زبان غیر رسمی و اغلب بی ادبانه دانش‌آموزان مدرسه را یاد بگیرید. همچنین خواهید دید که چگونه مقامات مدرسه مانند مدیران از کلمات خاصی مانند ” detention ” و ” suspended” برای اثبات قدرت خود استفاده می‌کنند.

صحنه‌هایی وجود دارد که در آن از کلمات بازاریابی زیادی همراه با اصطلاحات علمی استفاده می‌شود و این فیلم را تبدیل به بهترین گزینه برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط می‌کند.

The Hunger Games

داستان این فیلم در آینده و در کشوری به نام پانم می‌گذرد که به دوازده منطقه تقسیم شده است. هر سال دو نفر هستند که با قرعه‌کشی به عنوان نماینده منطقه خود در مبارزه بازی‌های گرسنگی انتخاب می‌شوند. بازی‌های گرسنگی یک مبارزه تا مرگ است که در آن تنها یک نفر زنده می‌ماند و پیروز می‌شود.

این داستان به دنبال داستان کتنیس (جنیفر لارنس)، دختری ۱۶ ساله از منطقه ۱۲ است که وقتی خواهرش از قرعه کشی خارج می‌شود به طور غیرمنتظره ای برای بازی‌های گرسنگی داوطلب می‌شود.

معرفی فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

اما  چرا این فیلم برای زبان آموزان انگلیسی عالی است؟ The Hunger Games یک فیلم بسیار بصری است و آنچه را که در دیالوگ از دست می‌دهید، می‌توانید با اکشن بصری آن را پر کنید. درک زبان نسبتاً آسان است.  لهجه آن یک لهجه تمیز در آمریکای شمالی است، بنابراین در درک حرف‌های شخصیت‌ها مشکلی نخواهید داشت.

 Forrest Gump

فیلم “فورست گامپ”، در سال ۱۹۹۴ به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس اکران شد. . این فیلم درباره‌ی زندگی یک مرد به نام فورست گامپ است که با وجود مشکلاتی که در طول زندگی او پیش آمده، توانسته به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. “فورست گامپ” با تلاش و پشتکار خودش، به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین افراد در تاریخ امریکا تبدیل شد.

قبلا هم گفتیم که کسب مهارت زبانی از راه های مختلف مثلا یادگیری زبان با سریال فرندز نیازمند استفاده روان از دیالوگ‌های روزمره است، همان چیزی که در فورست گامپ می‌بینیم. این فیلم به دلیل داشتن دیالوگ‌های ساده و روان، اصطلاحات روزمره، و گرامر آسان، مناسب برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط است. تام هنکس به دلیل اینکه نقش یک فرد کند ذهن را ایفا می‌کند از لحن و گفتار خاصی استفاده کرده که بسیار جذاب و قابل فهم است و محال است این لحن را فراموش کنید.

فیلم “فورست گامپ” برای تقویت زبان یک انتخاب عالی است. این فیلم دارای داستانی جذاب و شخصیت‌‌پردازی قوی است که می‌تواند به شما کمک کند تا لغات و عبارات جدید یاد بگیرید و مهارت شنیداری و تلفظ خود را بهبود بخشید. همچنین، این فیلم به زبان ساده و قابل فهمی ساخته شده است که می‌تواند برای افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، مفید باشد.

فیلم‌های مناسب برای سطح پیشرفته

هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Philosopher’s Stone)

“هری پاتر و سنگ جادو”، فیلمی فانتزی و ماجرایی است که در سال ۲۰۰۱ به کارگردانی کریس کلمبوس منتشر شد. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام اثر جی. کی. رولینگ ساخته شده است.

داستان فیلم درباره پسری جوان به نام “هری پاتر” است که به دنبال نجات جهان جادویی است. این فیلم دیالوگ‌های ساده و روان، اصطلاحات روزمره، و کلمات و عبارات مرتبط با جادو دارد که برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط مناسب است.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

“شوالیه تاریکی”، فیلمی در ژانر اکشن و جنایی است که در سال ۲۰۰۸ به کارگردانی کریستوفر نولان منتشر شد. بازیگرانی همچون کریستین بیل، هیت لجر، آرون اکهارت و گری هانت در این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره “بتمن” است، یک قهرمان نقاب‌دار که در شهر گاتهام، با جرم و جنایت مبارزه می‌کند. این فیلم به دلیل داشتن دیالوگ‌های پرتنش، کلمات و اصطلاحات پیچیده و گرامر پیچیده، برای زبان‌آموزان پیشرفته و حرفه‌ای مناسب است.

Thor: Ragnarok

اگر عاشق جلوه‌های ویژه، ابرقدرت‌ها، صحنه‌های مبارزه و لباس‌های جذاب هستید، پس این فیلم برای شما عالی است. Ragnarok عضوی از فرانچایز محبوب مارول است که بر روی فیلم‌های ابرقهرمانی تمرکز دارد. این فیلم بر روی ثور، تمرکز دارد که پس از مدت‌ها به زادگاهش باز می‌گردد و متوجه می‌شود که پدرش مرده است و خواهرش برای حکومت می‌آید.

یک فیلم هیجان انگیز برای یادگیری زبان انگلیسی

 او با کمک دیگر ابرقهرمانان معروف مانند هالک، باید با خواهرش هلا مبارزه کند و مردمش را نجات دهد. برخلاف بسیاری از فیلمهای معروف دیگر، برخی از بازیگران این فیلم با لهجه نیوزیلندی صحبت می‌کنند (که لهجه کیوی نیز‌ نامیده می شود) بنابراین شما با یک لهجه جدید آشنا می‌شوید.

مهارت زبانی که هنگام استفاده از اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان تقویت می‌شود و به دلیل تعداد بالای خواننده انگلیسی زبان می‌توانید لهجه‌های مختلف را بشنوید، چیزی که شاید در فیلم‌های سینمایی کمتر دیده شود. این فیلم لحظات خنده‌داری زیادی دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع طنزی در بین جمعیت انگلیسی‌زبان فعلی محبوب است.

همچنین اطلاعاتی در مورد اساطیر اسکاندیناوی و دانش ابرقهرمانی محبوب به شما می‌دهد که می‌تواند در گفتگو با انگلیسی زبانان به شما کمک کند.

The Big Sick

عشق با مشکلات زیادی همراه است. یکی از رایج‌ترین آن‌ها “تضاد فرهنگی” است و زمانی رخ می‌دهد که سوابق، تربیت و اعتقادات دو نفر منبع اصلی درگیری در روابط عاشقانه آن‌هاست. این فیلم به شکلی حساس و همچنین خنده‌دار به این موضوع پرداخته است.

کومیل نانجیانی یک کمدین اهل پاکستان است که عاشق امیلی گاردنر، یک دانشجوی کالج در ایالات متحده می‌شود. وقتی امیلی بیمار می‌شود، کومیل با والدینش پیوند غیرمنتظره‌ای برقرار می‌کند.

یک فیلم متفاوت برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدن تضاد بین فرهنگ پاکستان و آمریکا می‌تواند برای زبان‌آموزان و آموزش انگلیسی بسیار مفید باشد. از آنجایی که  پاکستانی-آمریکایی‌های فیلم، مهاجر هستند، سفری را طی می‌کنند تا با فرهنگ آمریکایی آشنا شوند. شما می‌توانید تفاوت بین نحوه صحبت کردن هر دو خانواده و رعایت ریتم، لحن، سرعت و واژگان افراد بومی و غیر بومی را مشاهده کنید.

Wonder Woman

دایانا شاهزاده آمازون‌ها، قبیله‌ای از زنان است که خود را برای جنگجو بودن آموزش می‌دهند. او در جزیره‌ای منزوی بزرگ شده که هیچ ارتباطی با دنیای بیرون ندارد. وقتی او یک خلبان را پیدا می‌کند و آن خلبان در مورد جنگی که در جریان است به او می‌گوید، تصمیم می گیرد که آنجا را ترک کند.

معرفی فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

 دایانا با استفاده از قدرت‌های خاص خود تبدیل به Wonder Woman می‌شود و امیدوار است که جنگ بزرگ را متوقف کند. جنگ جهانی اول یک رویداد بسیار مهم برای دنیای انگلیسی زبان بود و این فیلم سعی دارد به شما این احساس را بدهد که اوضاع در آن زمان چگونه بود. به طور طبیعی، شخصیت‌ها از واژگان نظامی زیادی استفاده می‌کنند – مانند « no man’s land (تکه‌ای از زمین که توسط هیچ ملتی اشغال نشده است) یا « snipers » (سربازان ویژه‌ و تک تیرانداز).

Logan

در «لوگان» شاهد تلاش یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فیلم در نقش پدر هستیم.  ولورین، شخصیت قدرتمند فیلم‌های مردان ایکس، دختری به نام لورا را کشف می‌کند که یک جنگجوی باورنکردنی است. پس از مرگ مادرش، ولورین قول می‌دهد از لورا در برابر یک گروه نظامی محافظت کند.

Logan یک فیلم جذاب برای آموزش زبان انگلیسی

هنگامی که او متوجه می‌شود که لورا دارای قدرت‌هایی مشابه او است، رابطه‌ای برقرار می‌کنند که هم عاشقانه و هم دشوار است. مکالمات بین شخصیت‌های “لوگان” کوتاه است اما از آنجایی که سرعت این مکالمات اغلب سریع است، این فیلم برای زبان آموزان پیشرفته مناسب است.

جدای از آن، فرهنگ، جغرافیا و لهجه آمریکایی به شدت در این فیلم به نمایش گذاشته شده است. شخصیت ها در مورد کتاب‌های مصور صحبت می‌کنند، صحنه‌هایی در مکان‌های عمومی وجود دارد و مکان‌های مختلف در ایالات متحده موضوع مهم گفتگو است.

Get Out

 کریس یک عکاس سیاهپوست آمریکایی است که با رز، یک زن سفیدپوست آمریکایی رابطه دارد. وقتی رز از کریس دعوت می‌کند تا آخر هفته در خانه روستایی خانواده‌اش بماند، او نمی‌داند چه چیزی را از سر می‌گذراند. این یک تریلر روانشناختی است، به این معنی که رمز و راز، تعلیق و غافلگیری هسته اصلی فیلم را تشکیل می‌دهد.

Get Out یک فیلم وهم آلود برای یادگیری زبان انگلیسی

این فیلم مکالمات غیررسمی و صمیمی زیادی را بین خانواده‌ها و عاشقان نشان می‌دهد. همچنین تفاوت بین برخی از گفتارهای رایج در جوامع آفریقایی-آمریکایی و آنچه به عنوان انگلیسی استاندارد آمریکایی در نظر گرفته می‌شود را برجسته می‌کند. در سطح فرهنگی، ” Get Out” به موضوع نژادپرستی فعلی در ایالات متحده و همچنین تاریخ نژادپرستی در این کشور می‌پردازد.

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی فیلم‌هایی که برای زبان‌آموزان مناسب هستند، اشاره شد. اما برای اینکه بهترین فیلم را انتخاب کنید، باید به سطح زبانی خود و علاقه‌مندی‌هایتان توجه کنید.

اگر شما یک زبان‌آموز مبتدی هستید، بهتر است با فیلم‌هایی با دیالوگ‌های ساده و روان شروع کنید و در صورتی که سطح زبانیتان پیشرفته است، می‌توانید به فیلم‌هایی با دیالوگ‌های پیچیده و گرامر پیچیده پرداخته و از آن‌ها به عنوان یک چالش برای بهبود زبانتان استفاده کنید. همچنین، انتخاب فیلم‌هایی که با علاقه‌مندی‌های شما سازگار هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر و با انگیزه بیشتری به یادگیری زبان بپردازید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر میخاستم بپرسم حدودا چه تعداد فیلم سینمایی در هر سطح باید دیده بشه برای اینکه وارد سطح بعدی بشم؟؟

    1. سلام رضاجان وقتت بخیر
      راستش پاسخ به سوالات جواب مشخص نداره. اگر در کنار یادگیری زبان از فیلم هم اسفاده می‌کنی می‌تونی هرتعدادی که لازمه فیلم تماشا کنی. معمولاً از جایی به بعد متوجه کلمات و جملات می‌شی و دیدن فیلم برات راحت تر می‌شه. عدد دقیقی نمیشه ذکر کرد؛ همینکه خودت متوجه بشی دیگه این جور فیلم ها رو متوجه می‌شی باید فیلم ها و سریال هایی رو انتخاب کنی که سطح بالاتری دارند. راستی ممنون از نظرت و خوشحالیم که این مقاله برات مفید بوده.

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search