skip to Main Content

چطور استاد زبان انگلیسی انتخاب کنیم؟

چطور استاد زبان انگلیسی انتخاب کنیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شما هم به دنبال کلاس زبان هستید اما نمی‌دانید چه استادی را انتخاب کنید؟

یکی از سوالات رایج زبان‌آموزان هنگام مشاوره با اُتیچر انتخاب استاد زبان و کلاس زبان مناسب است. این انتخاب منحصر به زبان خاصی نیست و هر زبان‌آموزی در هر زبانی به دنبال انتخاب بهترین استاد است.

بدیهی است که حضور یک استاد مجرب زبان در کنار زبان‌آموز به او کمک می‌کند تا انگیزه خود را در مسیر یادگیری حفظ کرده، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و نسبت به برنامه یادگیری متعهد باشد.

ما بر اساس تجربه برگزاری بیش از ۵۰۰۰ کلاس زبان در پلتفرم اُتیچر و با همراهی متخصصان آموزش زبان یک راهنمای کامل برای انتخاب استاد زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اگر انتخاب استاد زبان انگلیسی دغدغه شماست، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. به شما اطمینان می‌دهیم، پس از مطالعه این مقاله می‌توانید استاد زبان انگلیسی خود را به راحتی انتخاب کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

فهرست بخش ها

شناخت سبک یادگیری؛ اولین معیار انتخاب استاد زبان انگلیسی

در پاسخ به سوال چطور استاد زبان انگلیسی انتخاب کنیم باید بگوییم که ابتدا باید خودتان و ترجیحات یادگیری‌تان را بشناسید. به چند سوال زیر فکر کنید:

آیا ترجیح می‌دهید در یک کلاس زبان حضوری باشید یا تجربه یادگیری آنلاین را دارید؟ در شرایط ایده‌آل کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

آیا با یادگیری خودخوان یا سلف استادی آشنا هستید و ترجیح می‌دهید استاد فقط نقش همراه را داشته باشد یا قصد دارید استاد صفر تا صد برنامه آموزشی را برای شما تدوین کند؟

کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی؟ به عبارت دیگر ترجیح می‌دهید در یک جمع هم‌سطح باشید یا استاد فقط برای شما کلاس را برگزار کند؟

انتخاب مدرس زبان انگلیسی

سطح فعلی زبان‌تان چطور است؟

چه هدفی از یادگیری زبان انگلیسی را دنبال می‌کنید؟ برای مثال برنامه آموزشی کسی که قصد دارید ۶ ماه دیگر مهاجرت کند با کسی که به قصد علاقه به سراغ یادگیری زبان می‌رود، بسیار متفاوت است.

همان‌طور که می‌بینید پاسخ این سوالات یکسان نیست و هر کس بر اساس شرایط فعلی، علایق و ترجیحات یادگیری پاسخ متفاوتی را به این سوالات می‌دهد. بنابراین در قدم اول باید ترجیحات یادگیری، هدف خود و برنامه‌های آینده‌تان را بشناسید.

متناسب با انتظارات‌تان کلاس انتخاب کنید

تعیین انتظارات دومین معیاری است که در انتخاب کلاس انگلیسی و انتخاب استاد زبان انگلیسی موثر است.

برای مثال اگر قصد دارید تنها بر روی یکی از مهارت‌های چهارگانه زبان مثل مهارت اسپیکینگ تمرکز کنید، بهتر است این موضوع را با استاد در میان بگذارید و به دنبال استادی باشید که در این مهارت خاص خبره است.

 از طرف دیگر برخی در آزمون‌های بین المللی نظیر آیلتس شرکت کرده‌اند و قصد دارند نمره خود را در این آزمون افزایش دهند، در این‌جا هم تعیین انتظارات می‌تواند به شما کمک کند تا استاد زبان را به شکلی موثرتر انتخاب کنید.

از دیگران کمک بگیرید

اگر خودتان را بشناسید و انتظارات‌تان را تعیین کنید می‌توانید با کمک گرفتن از منابع مختلف استاد مناسب را پیدا کنید. یکی از اولین راه‌ها پرس و جو از دوستان و اطرافیان است.

چطور استاد زبان انگلیسی انتخاب کنیم

همچنین شرکت در یک آزمون تعیین سطح و گفتگو با سوپروایزر زبان هم می‌تواند به شما کمک کند تا استادی را که از فیلترهای مختلف رد شده پیدا کرده و مسیر یادگیری زبان را شروع کنید.

رزومه استاد را بررسی کنید

رزومه استاد زبان انگلیسی و بررسی فیدبک‌ زبان‌آموزان قبلی یکی از بهترین معیارهای انتخاب استاد زبان انگلیسی است. نظرات زبان‌آموزان قبلی، دیدگاه شما را نسبت به نحوه تدریس و رضایت زبان‌آموزان از کلاس‌ها روشن می‌کند.

جلسه معارفه ترتیب دهید

قبل از ثبت‌نام، حتماً یک جلسه معارفه با استاد ترتیب دهید. این جلسه فرصتی برای آشنایی با استاد، مشاهده سبک تدریس او و پرسیدن سوالاتتان را به شما می‌دهد.

هم‌چنین در این جلسه می‌توانید انتظارات‌تان از یک کلاس ایده‌آل را با استاد در میان بگذارید و هدف خودتان را برای او تشریح کنید. مطمئن باشید با شفاف بودن انتظارات و هدف شما، استاد زبان انگلیسی هم می‌تواند بیش‌تر به شما کمک کند.

چطور استاد زبان انگلیسی انتخاب کنیم

اُتیچر؛ کامل‌ترین پلتفرم اساتید زبان انگلیسی کشور

احتمالاً تا این‌جا برای‌تان این سوال پیش آمده که چطور می‌توان همه این کارها را انجام داد. معمولاً ما زمان کافی برای مراجعه به آموزشگاه‌های مختلف را نداریم و از طرفی دسترسی به سابقه تدریس اساتید و نظرات زبان آموزان در آموزشگاه‌ها راحت نیست. اما نگران نباشید اُتیچر همه چیز را برای شما حل کرده است.

پلتفرم زبان اُتیچر ابتدا با آزمون تعیین سطح رایگان که به صورت تلفنی برگزار شده به شما کمک می‌کند دانش زبان خودتان را بسنجید.

 از طرف دیگر در اُتیچر می‌توانید رزومه کاری و تحصیلی هر یک از اساتید را مشاهده کنید و مهم‌تر از همه این‌که در صفحه هر استاد می‌توانید نظرات زبان‌آموزان و امتیازی که استاد از زبان آموز دریافت کرده را مشاهده کنید.

از طرف دیگر در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و استفاده از مشاوره آموزشی، کارشناسان واحد آموزش متناسب با سطح و انتظارات شما لیستی از اساتید مجرب را به شما ارائه می‌کنند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

خبر خوب دیگر این‌که در اُتیچر جلسه آزمایشی به صورت رایگان برگزار شده و شما فرصت دارید با چند استاد مختلف جلسه آزمایشی برگزار کرده تا در نهایت بهترین استاد را انتخاب کنید. اگر فرصت تماس با اُتیچر را ندارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search