skip to Main Content

راه های تقویت اسپیکینگ آیلتس

راه های تقویت اسپیکینگ آیلتس
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مهارت Speaking در آزمون آیلتس یکی از اجزای حیاتی است که توانایی برقراری مکالمه در موقعیت‌های واقعی را در زبان انگلیسی می‌سنجد. این بخش از آزمون شامل سه قسمت مختلف می‌شود که داوطلبان باید توانایی پاسخگویی به سوالات زبانی و مکالمات آکادمیک را در آن اثبات کنند. به عنوان یکی از بخش‌های ارزیابی‌کننده در آزمون آیلتس، مهارت Speaking اهمیت بسیاری در تعیین نمره نهایی داوطلبان دارد. در این مقاله، به بررسی اهمیت این مهارت و ارائه راه‌هایی جهت تقویت و بهبود آن خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

فهرست بخش ها

آشنایی با بخش Speaking در آزمون آیلتس

در کلاس آیلتس آنلاین، اولین قدم آشنایی با مهارت‌ها و تسک‌های مختلف مربوط به هر کدام از این مهارت‌ها است. در آزمون آیلتس، بخش Speaking یکی از چهار بخش اصلی آزمون است که مهارت مکالمه و توانایی برقراری گفتگو در زبان انگلیسی را بررسی می‌کند. این بخش به داوطلبان فرصت می‌دهد تا در مکالمات و مواجهه با موضوعات مختلف نشان دهند که چقدر به زبان انگلیسی مسلط هستند. بخش Speaking آزمون آیلتس شامل سه قسمت اصلی به نام‌های  Part 1، Part 2  و Part 3 می‌شود. در  Part 1، داوطلبان سوالاتی در مورد خود و مسائل روزمره پاسخ می‌دهند. Part 2 به عنوان بخش مکمل شامل یک سوال کلان و زمان محدود برای تعریف در مورد یک موضوع مشخص است. در نهایت، Part 3  سوالاتی دشوارتر و مرتبط با موضوعات آکادمیک را در بر می‌گیرد.

آشنایی با بخش Speaking در آزمون آیلتس

نمره‌دهی در بخش Speaking بر اساس معیارهایی نظیر دقت در انتقال افکار، تلفظ و استفاده از واژگان، ساختار جملات، و توانایی برقراری گفتگوی معقول و انسجامی انجام می‌شود. بنابراین، تقویت مهارت Speaking از اهمیت ویژه‌ای برای کسب نمره‌های بالاتر در آزمون آیلتس برخوردار است.

راه‌های تقویت مهارت Speaking در آزمون آیلتس

در زیر چند راه مناسب  برای تقویت مهارت Speaking برای  آموزش زبان و آزمون آیلتس معرفی کردیم:

از کلمات مکثی استفاده نکنید

وقتی به زبان دیگری صحبت می‌کنید، گاهی اوقات فکر کردن به کلمات مناسب برای مکالمه شما زمان می‌برد. سعی کنید از به کار بردن کلمات «مکثی» مانند «ام»، «ار» و «آه» در هنگام فکر کردن خودداری کنید. در حالی که ترک کردن این عادت سخت است، اما این کلمات می‌توانند حواس شنوندگان را پرت کنند و ممکن است به نمره پایین‌تر منجر شوند. می‌توانید یک معلم زبان انگلیسی آنلاین داشته باشید و با آن تمرین اسپیکینگ پرداخته تا به مرور مشکل استفاده از این کلمات مکثی را حل کنید.

راه‌های تقویت مهارت Speaking در آزمون آیلتس

پاسخ‌های خود را طولانی کنید

برخلاف یکی از راه های تقویت رایتینگ آیلتس که نباید صرفا به طولانی بودن جواب توجه کرد، در آزمون اسپیکینگ باید از پاسخ‌های طولانی استفاده کنید. پاسخ‌های کوتاه ممکن است گاهی برای یک مکالمه گفتاری مناسب باشد، اما در طول آزمون اسپیکینگ آیلتس، ممتحن شما می‌خواهد تا حد امکان صحبت‌های شما را بشنود! گسترش پاسخ‌های خود و ادامه مکالمه می‌تواند به ممتحن نشان دهد که می‌توانید ایده‌ها و نظرات کاملاً توسعه‌یافته را به اشتراک بگذارید.

خود را در مکالمه انگلیسی غرق کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های تلفظ این است که تا جایی که می‌توانید به زبان مادری انگلیسی گوش دهید. تماشای برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی (در صورت نیاز با زیرنویس)، گوش دادن به پادکست توسط انگلیسی زبانان بومی و گوش دادن به موسیقی انگلیسی زبان، همگی فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای هستند که می‌توانند به شما در یادگیری تلفظ صحیح کلمات و بهبود تسلط کلی شما کمک کنند.

از مجموعه‌ای از ساختارهای جمله استفاده کنید

آزمون گفتاری آیلتس فرصتی عالی برای نشان دادن توانایی خود در استفاده از طیف وسیعی از ساختارهای مختلف جمله است. یک راه آسان برای ایجاد جملات پیچیده‌تر، تمرین اتصال جملات ساده است. به عنوان مثال، دو جمله ساده مانند:

 “I met a friend for lunch.’

‘We went to a cafe.’

می‌تواند تبدیل شود به:

‘I met a friend for lunch today and we went to a cafe.’

استفاده از ترکیبی از ساختارهای ساده و پیچیده جملات می‌تواند به شما کمک کند تا امتیاز بالاتری را برای معیارهای محدوده گرامری و دقت بدست آورید.

از منطقه راحتی خود خارج شوید

همه ما هنگام مطالعه دوست داریم محیط امنی داشته باشیم که در آن احساس راحتی کنیم و از درس خواندن لذت ببریم و این چیز خوبی است. در عین حال، زمانی که شما آزمون اسپیکینگ آیلتس را انجام می‌دهید، با یک شخص واقعی مصاحبه می‌کنید که نمی‌شناسید. پس احتمالا احساس ناراحتی خواهید کرد. عصبی خواهید بود و از اشتباه کردن می‌ترسید. بنابراین، بسیار مهم است که وقتی برای اسپیکینگ آیلتس آماده می‌شوید، به احساس ناراحتی عادت کنید. چطور می‌توانید این کار را انجام دهی؟

خود را در مکالمه انگلیسی غرق کنید

ساده است، فقط منطقه راحتی خود را ترک کنید. برخی از تمرینات اسپیکینگ آیلتس را در جایی که احساس ناراحتی می‌کنید، انجام دهید و با یک شخص واقعی صحبت کنید، مانند پیوستن به کلاس، پیدا کردن یک پارتنر اسپیکیتنگ، تعامل با دیگران، حتی ارسال نظر در یک انجمن. هر چه که هست، فقط شروع به تعامل با دیگران و تمرین انگلیسی خود با دیگران کنید. به هر حال، صحبت کردن به زبان انگلیسی تماماً در ارتباط با دیگران است. بنابراین منطقه راحتی خود را ترک کنید و خواهید دید که در حین صحبت کردن به آرامی اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید.

تا جایی که امکان دارد انگلیسی صحبت کنید

با دوستان یا اعضای خانواده‌ خود که با  زبان انگلیسی آشنا هستند در خیابان و خانه حرف بزنید. صحبت کردن هر چه بیشتر انگلیسی، توانایی بحث در مورد طیف وسیعی از موضوعات را ایجاد خواهد کرد که می‌تواند به شما کمک کند برای معیارهای واژگانی نمره بالاتری کسب کنید.

بیان مجدد ایده‌های خود را تمرین کنید

ممتحن شما به دنبال توانایی شما برای استفاده از کلمات کمتر رایج و اصطلاحی برای معیارهای نمره‌دهی منابع واژگانی خواهد بود. یکی از راه‌های بهبود دایره لغات و به نظر رسیدن طبیعی‌تر این است که جملات و ایده‌های خود را دوباره بیان کنید. به‌جای تکرار پاسخ‌های یکسان در پاسخ به سؤالات رایج، کلمات دیگری با معانی مشابه را جستجو کنید و به چند روش مختلف پاسخ دهید.

صحبت کردن خود به زبان انگلیسی را ضبط کنید

از تلفن یا رایانه خود برای ضبط ویدیو یا صدای انگلیسی صحبت کردن خود استفاده کنید و به آن گوش دهید. شنیدن صحبت‌های خود می‌تواند به شما کمک کند تا کلماتی را که به کار می‌برید و در تلاش برای تلفظ یا استفاده بیش از حد از آن هستید، شناسایی کنید.

یک پارتنر مکالمه پیدا کنید

یک پارتنر مکالمه پیدا کنید

اگر شخص دیگری را می‌شناسید که برای آیلتس آماده می‌شود، چند جلسه مطالعه و مکالمه را با هم ترتیب دهید یا به صورت تلفنی با هم صحبت کنید. سعی کنید در طول جلسات مطالعه فقط به زبان انگلیسی صحبت کنید، چند بازی درک مطلب انگلیسی انجام دهید و در مورد مهارت‌های صحبت کردن خود به یکدیگر بازخورد بدهید. شاید برایتان سوال باشد که از کجا پارتنر زبان پیدا کنیم؟ باید بگوییم که با پیشرفت تکنولوژی، در حال حاضر تعداد زیادی اپلیکیشن وجود دارد تا شما را به یک دوست با زبان مادری مورد‌نظرتان، متصل کند.

کمک حرفه‌ای دریافت کنید

می‌توانید یک آزمون اسپیکینگ آزمایشی را با یک مربی واجد شرایط آیلتس انجام دهید و یک برنامه عملی شخصی‌سازی شده را در عرض چند روز دریافت کنید تا به شما کمک کند تا قبل از آزمون رسمی امتیاز مهارت اسپیکینگ خود را بهبود بخشید. با استفاده از خدمات آموزشی اموزشگاه اتیچر، مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید. معلمان اتیچر با منابع آموزشی و ارائه تمرینات عملی، مشاوره تخصصی، و راهنمایی‌های مفید به شما کمک خواهند کرد تا در آزمون آیلتس به نتایج بهتری دست پیدا کنید. با مراجعه به کلاس زبان انلاین اتیچر و تلاش مداوم، مهارت Speaking خود را به سطح مطلوبی ارتقاء دهید و راهی جذاب را به سوی موفقیت در آزمون آیلتس در پیش بگیرید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۴.۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. سلام. بسیاربسیارازتون ممنونم که راهنمایی جامع وکامل میکنین. درهمه کارهاتون موفق باشین.مطالب بسیار جالب وآموزنده ای بود.استفاده کردم.لطفا بازهم ازاینجور مطالب بذارین. سپاسگزار م.

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search