skip to Main Content

تقویت اسپیکینگ انگلیسی

تقویت اسپیکینگ انگلیسی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی که برای مهاجرت و ادامه تحصیل بسیار مهم است، تقویت اسپیکینگ انگلیسی است. در اصل اسپیکینگ یکی از نیازهای اصلی آموزش زبان انگلیسی است و این مهارت شامل توانایی صحبت کردن و برقراری ارتباط با سایر افراد است؛ بنابراین اگر اسپیکینگ مناسبی داشته باشید، توانایی برقراری ارتباطتتان نیز به خوبی افزایش پیدا می‌کند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

در حقیقت اسپیکینگ فرایندی است که به وسیله آن اطلاعات به اشتراک قرار می‌گیرد و بعد از آن وارد مسیر گفتگو خواهید شد. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با تقویت اسپیکینگ انگلیسی صحبت کنیم و اشاره‌ای به روش‌های تقویتی این مهارت مهم خواهیم داشت. اگر شما هم مشتاق تقویت مهارت اسپیکینگ هستید، مطالعه این مقاله را افزایش دهید.

فهرست بخش ها

۱.    تقویت مهارت شنیداری؛ یکی از راهکارهای تقویت اسپیکینگ انگلیسی

یکی از مهم‌ترین و بهترین مهارت‌ها در زبان انگلیسی، مهارت شنیداری است. در اصل اگر مهارت شنیداری خوب و مناسبی داشته باشید، توانایی بسیار مناسبی در اسپیکینگ به‌دست خواهید آورد؛ بنابراین برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی، از فایل‌های صوتی کمک بگیرید. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت شنیداری گوش دادن به پادکست، کتاب صوتی و تماشای فیلم است. پادکست‌های صوتی داستان‌محور، مخاطب را با خودشان همراه می‌کنند و با شنیدن چنین برنامه‌ای به‌خوبی در فضای شنیداری زبان انگلیسی قرار خواهید گرفت.

1. تقویت مهارت شنیداری؛ یکی از راهکارهای تقویت اسپیکینگ انگلیسی

با انجام دادن چنین فعالیت‌هایی به‌صورت روزانه با تلفظ کلمات مختلف به‌خوبی آشنا خواهید و قدم‌های موثری برای تقویت اسپیکینگ برخواهید داشت. همچنین برای تقویت اسپیکینگ از اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی می‌توانید کمک بگیرید. افراد متخصص فراوانی در حوزه آموزش زبان انگلیسی در پلتفرم زبان اُتیچر فعالیت می‌کنند که هر کدام از این افراد را برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی می‌توانید انتخاب کنید.

۲.    گسترش دایره واژگان؛ یکی از روش‌های تقویت اسپیکینگ انگلیسی

یکی از روش‌های موثر برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی گسترش دایره واژگان زبان است. زمانی که کلمات بیشتری در ذهنتان داشته باشید، امکان مکالمه بسیار بهتری برایتان فراهم می‌شود. گستردگی واژه‌های مختلف به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا برای هر کلمه، چندین مترادف در ذهن داشته باشند و با به خاطر سپردن چنین کلماتی، مکالمه‌ای روان‌تر و سریع‌تری را تجربه خواهید کرد.

با استفاده از کلمات جایگزین، مهارت اسپیکینگ شما در آزمون آیلتس نیز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین یکی از راه های تقویت اسپیکینگ آیلتس استفاده از کلمات جایگزین و گسترش دایره واژگان است.

۳.    مکالمه با اعضای خانواده و دوستان؛ از روش‌های مناسب برای تقویت اسپیکینگ

اگر در طول روز مکالمه و صحبت‌های روزمره با دوستان و اعضای خانواده به زبان انگلیسی داشته باشید، بعد از مدتی بسیار راحت‌تر مکالمه خواهید کرد و مهارت اسپیکینگ خود را به‌خوبی تقویت خواهید کرد. توجه داشته باشید، نیاز نیست مکالمه‌ای طولانی یا بسیار تخصصی داشته باشید، هم اینکه در مورد مسائل و موضوعات روزانه چند دقیقه‌ای را به مکالمه با زبان انگلیسی اختصاص دهید، دایره لغاتتان افزایش پیدا می‌کند و به‌مرور زمان مکالمه‌ای روان‌تر و بدون نقص را تجربه خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر به دوستانتان برای مکالمه انگلیسی دسترسی ندارید، به اندازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تماس تلفنی با آن‌ها برقرار کنید و این زمان را به مکالمه با زبان انگلیسی اختصاص دهید.

3. مکالمه با اعضای خانواده و دوستان؛ از روش‌های مناسب برای تقویت اسپیکینگ

برخی از زبان‌آموزان همواره سوال می‌کنند «برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم». برای پاسخ به چنین سوالی نیازی نیست، زمان بسیاری را صرف کنید و با افراد مختلف مشورت کنید، برای شروع زبان انگلیسی به‌راحتی می‌توانید از کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنید. در حال حاضر در پلتفرم زبان اُتیچر اساتید برجسته و متخصصی حضور دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید برای شروع کلاس‌های مبتدی تا پیشرفته با آن‌ها مشورت کنید.

۴.    حضور در شبکه‌های اجتماعی و مشاهده فیلم‌های آموزشی زبان انگلیسی

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند و ساعت‌های طولانی در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور داریم. تصور کنید، زمانی را به مطالعه و بررسی خبرها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی انگلیسی اختصاص دهید. رصد خبرهای انگلیسی به درک بهتر شما از زبان انگلیسی کمک خواهد کرد و به‌مرور زمان موجب تقویت اسپیکینگ انگلیسی خواهد شد. توجه داشته باشید مشاهده ویدیوهای آموزشی و سرگرم‌کننده به زبان انگلیسی نیز در این مسیر بسیار کاربردی است.

4. حضور در شبکه‌های اجتماعی و مشاهده فیلم‌های آموزشی زبان انگلیسی

پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر در حین تماشای ویدیوهای آموزشی، از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید تا با مشاهده زیرنویس انگلیسی با نوع نوشتار و تلفظ کلمات مختلف به‌خوبی آشنا شوید. یادگیری زبان انگلیسی امری ضروری و مهم است و همه افراد باید به زبان انگلیس آشنایی داشته باشند. در رابطه با اهمیت زبان انگلیسی توصیه می‌کنیم، مقاله «چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است» در مجله اُتیچر را مطالعه کنید. در این مقاله کلیه دلایل یادگیری زبان انگلیسی را شرح داده‌ایم.

۵.    استفاده از بازی‌های کامپیوتری و موبایل؛ ترفندی برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی

یکی از بهترین روش‌های سرگرم‌کننده برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی، بازی و سرگرمی است. در حال حاضر برنامه‌ها و بازی‌های ویدیویی بسیاری در موبایل و کامپیوتر برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارد. تعدادی از بازی‌های کامپیوتری و موبایل، یک شخصیت داستانی دارند که این شخصیت در بازی ماموریت‌های زیادی برعهده دارد.

همچنین برخی از بازی‌ها هستند که شخصیت اصلی بازی با شما صحبت می‌کند و نیازها و دستوراتی که دارد را می‌باست اجرا کنید. چنین سرگرمی‌هایی نه‌تنها خسته‌کننده نیستند، بلکه موجب یادگیری بهتر و تقویت اسپیکینگ انگلیسی خواهند شد. اگر برای شما هم سوال است که «چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم» باید عنوان کنیم که با مطالعه و تمرین‌های بسیار به‌مرور زمان می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و به سطوح بالای زبان دست پیدا کنید.

حضور در کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر؛ بهترین روش برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی

حضور در کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر؛ بهترین روش برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با تقویت اسپیکینگ انگلیسی صحبت کردیم و اشاره‌ای به ۵ روش موثر برای تقویت اسپیکینگ داشتیم. درحالت‌کلی روش‌های بسیار مختلفی برای تقویت مهارت‌های اسپیکینگ وجود دارد که ما در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. توجه داشته باشید چهار مهارت مهم در زبان‌آموزی وجود دارد که از مهارت‌های شنیداری، نوشتاری، خواندن و گفتاری تشکیل شده است. برای تقویت زبان انگلیسی باید در این ۴ مهارت تخصصتان را افزایش دهید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

پیشنهاد می‌کنیم برای تسلط به زبان انگلیسی از اساتید حرفه‌ای و باسواد پلتفرم اُتیچر کمک بگیرید. در پلتفرم اُتیچر بیش از ۵۰۰ استاد حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند که در حال حاضر بیشتر از ۵۰۰ هزار کلاس برگزار کرده‌اند. برای مشاهده کلیه خدمات اُتیچر پیشنهاد می‌کنیم به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search