skip to Main Content

آیلتس جنرال چیست؟

آیتلس جنرال
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افرادی که به دنبال مهاجرت و سفرهای خارجی هستند، با اصطلاحات و مسائل جدید و متعددی مواجه می‌شوند. یکی از این عبارات، آیلتس (IELTS) است. ما پیشتر درباره اینکه آیلتس چیست به‌طور مفصل توضیح داده ایم. البته با تکرار این واژه، دیگر بیشتر افراد می‌دانند که آیلتس آزمونی برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان است. همان‌طور که می‌دانید آزمون آیلتس، چهار آزمون اصلی مهارت زبانی یعنی نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه (Writing, Reading, Listening & Speaking) را مورد سنجش قرار می‌دهد. اما در این میان شاید عبارت آیلتس جنرال IELTS General یا آزمون آیلتس جنرال برای همه آشنا نباشد، واژه‌ای که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم. برای آمادگی آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک می‌توانید از کلاس زبان آنلاین پلتفرم اتیچر استفاده کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

فهرست بخش ها

آزمون آیلتس جنرال چیست؟

تردیدی نیست که همه افراد قصد و هدف یکسانی از مهاجرت ندارند. بسیاری از افراد برای زندگی، یافتن موقعیت شغلی بهتر و برخی نیز برای ادامه تحصیل به خارج از کشور زندگی می‌کنند. همان‌طور که انگیزه و هدف هر فرد با دیگری از مهاجرت متفاوت است، به همین ترتیب میزان نیاز آنها به زبان انگلیسی با هم تفاوت دارد. طبیعی است، فردی که قرار است کار ساده‌ای در یک کشور انگلیسی داشته باشد، به زبان انگلیسی با سطح پایین‌تری نیاز دارد تا فردی که قرار است در سطوح بالای دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازد. در واقع کسی که تصمیم دارد در دانشگاه تحصیل کند باید به طورکامل زبان انگلیسی را بلد باشد و به واژه‌های تخصصی آن احاطه داشته باشد. بنابراین آزمونی که از این فرد گرفته می‌شود، باید این میزان از توانایی‌های او را بسنجد؛ آزمونی که در اصطلاح با عبارت آیلتس آکادمیک IELTS Academic از آن یاد می‌شود.

آیتلس جنرال چیست؟

اما آیلتس جنرال، ویژه کسانی است که برای امور روزانه به زبان انگلیسی نیاز دارند. البته گفتنی است برخی از آیتم‌های آزمون آیتلس جنرال و آیلتس آکادمیک یکسان است و برخی از بخش‌ها با هم متفاوت هستند. در ادامه تمام بخش‌های آیلتس جنرال را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس جنرال

همان طور که اشاره شد در آیلتس جنرال هر چهار مهارت نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه مورد سنجش قرار می‌گیرد.

شنیداری یا listening

در مرحله نخسین بخش آزمون آیلتس جنرال، بخش Listening یا همان شنیداری است. برای آزمون شنیداری ۴۰ دقیقه وقت در نظر گرفته شده است و داوطلبان باید در این مدت به ۴۰ پرسش پاسخ بدهند. ۴۰ پرسشی که پس از شنیدن سی‌دی بخش شنیداری باید پاسخگوی آنها باشید. یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید؛ به شما تنها یک بار برای گوش دادن متن مورد نظر وقت داده می‌شود. البته پیش از گوش دادن، می‌توانید یک بار تمام پرسش‌های دفترچه را بخوانید تا گوش دادنتان دقیق‌تر و هدفمند باشد.
برای اطلاع از جزئیات بیشتر خوب است بدانید که ۴۰ پرسش شنیداری، از ۴ بخش مختلف طراحی شده است. بخش اول و بخش دوم شنیداری بیشتر مکالمه (عموما دونفره) درباره موضوعات روز و امور اجتماعی است. اما در بخش سوم و چهارم، آنچه بیان می‌شود، کمی تخصصی‌تر است. افراد در گروه‌های سه یا چهار نفره مکالمات یا کنفرانس‌های کمی تخصصی‌تر را با هم انجام می‌دهند. شنیدن جنرال و آکادمیک با هم تفاوتی ندارد و پرسش‌های یکسان است.
بخش شنیداری ۴۰ دقیقه زمان دارد؛ پس از زمان پاسخگویی، فرصتی خواهید داشت تا جواب‌ها را در پاسخنامه وارد کنید.

خواندن یا Reading

پس از بخش شنیداری نوبت به خواندن یا Reading است. در این بخش شما باید متن‌هایی را بخوانید، سپس به پرسش‌های مطرح‌شده درباره آنها پاسخ بدهید. برای خواندن جنرال یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که حاوی ۲ تا ۳ هزار کلمه است. در واقع این دفترچه دارای ۲ تا ۳ متن مجزا است؛ متن‌هایی که برای هر یک از آنها تعدادی پرسش طراحی شده است. از این ۳ متن ۴۰ پرسش استخراج شده که دواطلبان ۶۰ دقیقه برای جواب دادن به آنها فرصت دارند.
اما شاید بخواهید بدانید که این متن‌ها چه سطح و چه موضوعاتی دارند. متن اول درباره موضوعات و امور اجتماعی صحبت می‌کند. متن دوم عمدتا به موضوعاتی نظیر مسائل آموزشی و رفاهی می‌پردازد. و در نهایت باید به سراغ متن سوم که متنی طولانی‌تر است، بروید.

بخش خواندن در آیتلس جنرالاین نکته را به خاطر داشته باشید که زمان ۶۰ دقیقه شما هم برای پاسخگویی و هم وارد کردن جواب‌ها در پاسخنامه است و زمان جداگانه‌ای برای این کار اختصاص نخواهد یافت.

نوشتن یا Writing

سومین بخش در آزمون آیلتس جنرال، بخش نوشتن است. در اینجا است که توانایی شما در نوشتن متون زبان انگلیسی محک زده‌ می‌شود. طراحان آزمون آیلتس از شما می‌خواهند برای این بخش دو متن بنویسید، ۶۰ دقیقه هم زمان برای این بخش در نظرگرفته‌اند.
در اولین متن عموما از دواطلبان خواسته شده که درباره یک مشکل خاص، بنویسند. این متن باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد؛ در صورتی که تعداد کلمات شما کمتر از این عدد باشد، بخشی از نمره را از دست خواهید داد. بهتر است ۲۰ دقیقه از کل زمان این بخش را برای نوشتن متن اول کنار بگذارید.
در متن دوم، موضوعی مطرح شده و شما باید بگویید با آن موافق هستید و یا مخالف؛ سپس دلایل موافقت یا مخالفت خود را به طور مفصل تشریح کنید. البته برای این بخش از شما خواسته می‌شود که متن را در ۲۵۰ کلمه سر و سامان دهید. طبیعتا اگر متنتان کوتاهتر از این مقدار باشد، بخشی از نمره را نمی‌گیرید. ۴۰ دقیقه باقی‌مانده را هم برای نوشتن متن دوم در نظربگیرید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

مکالمه یا Speaking

بخش پایانی آزمون آیلتس جنرال، مکالمه یا Speaking است که در زمانی متفاوت از آزمون کتبی (قبل یا بعد از آن) و به شکل حضوری برگزار می‌شود. عموما زمانی حدود ۲۰ دقیقه به این بخش اختصاص پیدا می‌کند.
مکالمه آیلتس دارای سه بخش است. در بخش اول مصاحبه‌کنندگان با پیش کشیدن موضوعاتی نظیر زندگی شخصی، محل زندگی، شغل و… داوطلب را مورد آزمایش قرار می‌دهند. در بخش بعد، موضوعی مطرح می‌شود و داوطلب یک دقیقه برای فکر کردن درباره آن زمان دارد. سپس کمی درباره آن برای خودش می‌نویسد و به چند پرسش پاسخ می‌دهد.
و در نهایت مصاحبه‌کننده درباره همان موضوع بخش دوم با داوطلب گفتگو می‌کند. گفتگویی که می‌تواند معیار دقیق‌تری برای سنجش وی باشد. گفتنی است بخش سوم مکالمه عموما ۵ دقیقه زمان دارد.

برای موفقیت در آزمون آیلتس جنرال چه باید کرد؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که باید در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید، با رعایت برخی نکات، می‌توانید موفقیت و کسب نمره بالای خود را تضمین کنید. نخست آنکه، سعی کنید در یک دوره آیلتس معتبر شرکت کنید. اساتید آیلتس اتیچر با کارنامه‌ای درخشان، در کنار شما حضور دارند. با فرصتی که اتیچر فراهم کرده شما این امکان را دارید تا ۵ جلسه رایگان، با ۵ استاد مختلف، کلاس داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید بهترین استاد را برای خود انتخاب کنید و وارد مسیر آیلتس جنرال شوید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

علاوه بر این مطالعه منابع تاییدشده مختلف و پیگیری جدی تمرینات، شانس شما در موفقیت را افزایش خواهد داد.

۴.۸/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاه ها

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search