skip to Main Content

راهنمای کامل رایتینگ آیلتس

رایتینگ آیلتس چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، آزمون آیلتس است. در آزمون آیلتس ۴ مهارت که شامل Listening، Reading، Writing و Speaking می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. معمولا بخش رایتینگ در قسمت پایانی آزمون آیلتس قرار دارد. زبان‌آموزان در این بخش باید سرعت بالایی داشته باشند و با استفاده از مهارت‌های گرامر و قدرت واژگان به سوالات تخصصی پاسخ دهند.

رایتینگ یکی از بخش‌های مهم آزمون آیلتس است. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با رایتینگ آیلتس صحبت کنیم و اشاره‌ای به سوالات بخش رایتینگ خواهیم داشت. اگر شما هم به زودی داوطلب شرکت در آزمون آیلتس هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک؛ ساختار ۲ آزمون آیلتس

درحالت‌کلی ۲ نوع آزمون آیلتس وجود دارد. آزمون آیلتس آکادمیک و آزمون آیلتس جنرال که این آزمون‌ها نوع کاربردشان با یکدیگر متفاوت است. آزمون آیلتس آکادمیک مختص افرادی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و آزمون آیلتس جنرال برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری دارند. در هر ۲ آزمون آیلتس ۴ مهارت اصلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هیچ تفاوتی بین ساختار اصلی آزمون وجود ندارد.

تنها تفاوت این ۲ آزمون با یکدیگر منابع سوالات بوده که متفاوت است. سوالات بخش رایتینگ آزمون آیلتس بر اساس ۲ تسک اجرایی وجود دارد. که سوالات بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک با سوالات قسمت آیلتس جنرال کمی با یکدیگر متفاوت است. توجه داشته باشید با در اختیار داشتن معلم زبان انگلیسی آنلاین با آمادگی کامل می‌توانید در آزمون‌های آیلتس شرکت کنید.

رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک؛ ساختار 2 آزمون آیلتس

ساختار اصلی بخش writing آزمون آیلتس آکادمیک

همان‌طور که عنوان کردیم سوالات رایتینگ آزمون آیلتس شامل ۲ تسک است. در اولین تسک آزمون آیلتس آکادمیک زبان‌آموزان باید اطلاعات یک جدول یا نمودار را به‌صورت خلاصه توضیح دهند. پاسخ‌های زبان‌آموزان باید شامل ۳ بخش مقدمه، نظریه کلی و ویژگی‌های کلیدی باشد. در ادامه هرکدام را به تفکیک بررسی می‌کنیم.

  • مقدمه: در بخش مقدمه زبان‌آموزان باید به ناظر در مورد مطلبی که می‌نویسند، اطلاعات دهند. این قسمت بازنویسی بخش سوالات است و باید به سوالات مختلف در این بخش پاسخ داد.
  • نظریه کلی: در این بخش باید در رابطه با تصاویر یک بررسی کلی انجام دهید. توجه داشته باشید با اعداد و آمار در این قسمت کاری ندارید و فقط باید نظریه کلی را یادداشت کنید.
  • ویژگی‌های کلیدی: در این قسمت باید با استفاده از داده‌هایی که در اختیارتان قرار گرفته است، ویژگی‌های کلیدی نمودار را شرح دهید.

در این بخش اولین تسک در قسمت رایتینگ آزمون آکادمیک آیلتس را بررسی کردیم. توجه داشته باشید برای کسب نتیجه مناسب در آزمون آیلتس باید کلیه مهارت‌هایتان را ارتقا دهید. به‌عنوان مثال برای تقویت اسپیکینگ آیلتس حتما باید دوره‌های مناسب را با اساتید زبان طی کنید.

تسک دوم در بخش رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک

در تسک دوم باید نسبت به یک مقدمه یا بیانیه، مقاله‌ای کوتاه بنویسید. توجه داشته باشید در این بخش باید اشراف کاملی به سوالات داشته باشید و به ناظر نشان دهید که سوال را به‌خوبی متوجه شده‌اید و برای پاسخ به سوال آمادگی کامل را دارید. در این بخش باید یک نتیجه مشخص را ارائه دهید و نتیجه‌گیری را طبق صحبت‌هایی که داشتید، باید یادداشت کنید. در ساختار مقاله پاراگراف اول را به‌عنوان مقدمه انتخاب کنید و در بخش‌های بعدی به ترتیب ایده‎هایتان را یادداشت کنید. بین هر پاراگراف فاصله درستی ایجاد کنید تا ناظر امتحان به‌خوبی پاراگراف‌ها را از یکدیگر تشخیص دهد.

رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک

در این بخش توجه کنید که طیف وسیعی از واژگان استفاده کنید. واژه‌هایی که ساختارهای متفاوتی دارند را در مقاله بگنجانید. در این بخش باید ۲۵۰ واژه درست قرار گرفته باشد. در نظر داشته باشید با استفاده از کلاس‌های زبان به‌درستی می‌توانید مهارت‌های زبان انگلیسی را ارتقا بخشید. به‌عنوان مثال با تقویت ریدینگ آیلتس می‌توانید به درستی سوالات این بخش را پاسخ دهید.

ساختار بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال

آزمون آیلتس جنرال نیز مانند آزمون آیلتس آکادمیک شامل ۲ تسک مجزا است. در اولین تسک بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال، باید نامه‌ای نگارش کنید که آغاز، جزئیات، اقدام و پایان مناسبی داشته باشد. در این بخش باید موقعیت، نوع و هدف نامه را به خوبی تعیین کنید. به‌عنوان نمونه نامه به مدیر یا استاد است یا به یکی از دوستان یا اعضای خانواده که در این بخش لحن نامه باید متفاوت در نظر گرفته شود.

نگارش نامه‌های رسمی و غیررسمی با یکدیگر متفاوت است و هدف نامه در هر ۲ بخش باید در قسمت آغازین نامه قرار گرفته باشد. توجه داشته باشید برای کسب بهترین نمره در آزمون آیلتس از کتاب‌ها و آموزش‌های مختلف استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای آشنایی با کتاب‌های مختلف برای آمادگی آزمون آیلتس، مقاله منتشر شده در بلاگ اُتیچر تحت عنوان منابع آیلتس را مطالعه کنید. در این مقاله تمام منابع آیلتس را در کنار یکدیگر قرار داده‌ایم.

رایتینگ آزمون آیلتس جنرال

دومین تسک در بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال

تسک دوم در بخش رایتینگ آیلتس جنرال مانند آزمون آیلتس آکادمیک است. در این بخش زبان‌آموزان باید یک دیدگاه، نظریه یا استدلال در مورد موضوعی بنویسند. مدت زمان این آزمون مانند رایتینگ آکادمیک ۶۰ دقیقه است که مدت زمان ۲۰ دقیقه برای تسک اول و مدت زمان ۴۰ دقیقه برای تسک دوم در نظر گرفته می‌شود.

در تسک دوم آزمون آیلتس جنرال باید ساختار مقاله را به‎‌خوبی حفظ کنید و مانند تسک دوم آزمون آکادمیک، مقاله‌تان را به پاراگراف‌های مختلف تقسیم کنید و در نهایت نتیجه‌گیری مشخصی را ارائه دهید. توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات کامل از آزمون آیلتس، مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر تحت عنوان آیلتس چیست را حتما مطالعه کنید. در این مقاله هر آن‌چه که باید از آزمون و مدرک آیلتس بدانید را به‌صورت کامل شرح داده‌ایم.

کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر؛ بهترین روش آمادگی برای آزمون‌های آیلتس

کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر؛ بهترین روش آمادگی برای آزمون‌های آیلتس

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با رایتینگ آیلتس صحبت کردیم و اشاره‌ای به تسک‌های مختلف آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال داشتیم. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، ساختار سوالات هر ۲ آزمون آیلتس مشابه یکدیگر هستند، اما منابع سوالات ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

توصیه می‌کنیم برای کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس از اساتید حرفه‌ای و با تجربه پلتفرم کلاس زبان انلاین اُتیچر کمک بگیرید. پلتفرم زبان اُتیچر در حال حاضر از ۱۲ زبان پشتیبانی می‌کند و تا این لحظه ۲۶ هزار زبان‌آموز از خدمات اُتیچر استفاده کرده‌اند. برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search