skip to Main Content

چند نکته مهم جهت آمادگی برای آزمون های شفاهی زبان

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فهرست بخش ها

کسب آمادگی برای آزمون های شفاهی زبان

آزمون‌های شفاهی می‌توانند برای زبان آموزان بسیار ترسناک باشند. این نوع آزمون‌ها به دلیل ماهیت ذاتی خود،  نیاز به اقدامات سریع و دقیقی در پاسخ دهی به سوالات دارند. علاوه بر این، در چنین آزمون‌هایی ممکن است زبان آموزان با سؤالات نا آشنایی مواجه شوند. به همین دلیل، نیاز است تا اقدامات مورد نیاز جهت کسب آمادگی برای آزمون های شفاهی زبان، انجام شوند.

نکته مهمی که باید در کسب آمادگی لازم برای آزمون‌های شفاهی مورد توجه قرار گیرد، دشواری بیشتر آزمون‌های شفاهی در مقایسه با نمونه‌های کتبی است. دلیل این موضوع هم، ماهیت آزمون‌های شفاهی و تفاوت آن‌ها با آزمون های کتبی است. آزمون‌های کتبی از قبل برنامه ریزی شده‌اند و زبان آموزان زمان کافی برای تفکر و پاسخ دادن در مورد آن‌ها را در اختیار دارند. در حالی که، آزمون‌های شفاهی پویاتر هستند و شخص آزمونگر می‌تواند از میان سؤالات موجود، در همان لحظه نمونه دلخواه را انتخاب کند. با این حال پاسخ‌های موجود در نمونه شفاهی ممکن است راجع به نظریات خود فرد داوطلب باشند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

نیاز است تا داوطلبین و زبان آموزان، علاوه بر تقویت مهارت های مکالمه خود، اقداماتی را قبل از برگزاری آزمون‌های مختلف انجام دهند تا بتوانند نمره مناسب‌تری را در این نوع آزمون‌ها کسب کنند.

همچنین مطالعه شود

راهکار های موثر تقویت مکالمه زبان انگلیسی در طولانی مدت

موسیقی، ترفندی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

شناخت نوع آزمون

اولین مرحله‌ در کسب آمادگی برای آزمون های شفاهی زبان، آشنایی با ساختار کلی این آزمون ها می باشد. پس قبل از شرکت در آزمون های شفاهی زبان، اطلاعات لازم در این باره را به دست آورید. از موارد مهمی که در این بخش باید با آن ها  آشنا شوید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • مراحل آزمون
  • جنبه‌های مختلف آزمون
  •  منابع معتبر برای آمادگی آزمون

آمادگی برای آزمون های شفاهی زبان

به منظور کسب آمادگی لازم در آزمون های شفاهی و اخذ نمره حداکثری ، رعایت نکات زیر پیشنهاد می شوند:

۱- شناخت درست قوانین و موضوعات آزمون و بارم بندی سوالات

قوانین موجود در آزمون را به درستی بدانید و سعی کنید تا با خواسته‌های موجود در آزمون به‌ خوبی آشنا شوید. اطمینان حاصل نمایید که سطح آزمون را به‌خوبی شناسایی کرده‌اید. به سر فصل‌های موجود نگاه کنید و سعی کنید با اهداف مورد نظر آزمون آشنا شوید. همچنین با مواردی که قرار است در آزمون مطرح شوند، آشنا باشید. بهتر است از نحوه بارم بندی سوالات نیز اطلاع داشته باشید. تلاش کنید که پاسخ تمامی سؤالات خود را در زمینه ساختار آزمون، قبل از شروع آزمون اصلی به دست آورید و تمامی ابهامات خود را در این زمینه را بر طرف سازید.

۲- آمادگی جامع برای آزمون

پس از اینکه توانستید اطلاعات کاملی در مورد نحوه برگزاری آزمون و انتظارات موجود در آن به دست آورید، می‌توانید برای شرکت در آزمون، آماده شوید. هر یک از دانش آموزان می‌توانند روش مختص به خود را برای پاسخ دادن به سؤالات انتخاب کنند. با این حال، از هر روشی که برای پاسخ دهی به سؤالات استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • برنامه‌ای برای مطالعه خود اختصاص دهید و سعی کنید تا حد ممکن به آن پایبند بمانید.
  • سعی کنید مطالب درسی خود را هر چند وقت یک‌بار مرور کنید و موضوعاتی که احتمال مطرح شدن آن‌ها بیشتر است را بیشتر تمرین کنید.
  • ارتباط بین موارد مطرح شده در سؤالات به دست آورید.

علاوه بر انجام موارد بالا، سعی کنید سؤالاتی را که ممکن است از شما در طول آزمون پرسیده شوند، پیش بینی نمایید و به آن‌ها پاسخ دهید. می توانید برای شبیه سازی بهتر وضعیت آزمون، از آینه‌ برای تمرین کردن استفاده کنید. تا بتوانید اشتباهات و عادت‌های بد خود را شناسایی کنید.

۳- آمادگی های لازم در شب قبل از آزمون

امکان اینکه شب قبل از آزمون دچار استرس شوید و دنبال آن به بی خوابی مبتلا شوید زیاد است. نخوابیدن در شب قبل از امتحان ممکن است باعث خستگی در روز آزمون و پایین آمدن بهره وری عملکرد شما شود. پس نیاز است که برای کسب آمادگی لازم در آزمون های شفاهی زبان، در شب قبل از آزمون استرس خود را کاهش دهید.

به منظور کاهش استرس و خواب راحت تر، موارد زیر را رعایت کنید:

  • بار دیگر پاسخ‌های خود را مرور کنید. و سعی کنید کلمات کلیدی موجود را قبل از رفتن به تخت خواب مجدداً تکرار کنید.
  • در مورد لباس مورد نظر در جلسه امتحان و همچنین شیوه رفتن به محل آزمون تصمیم گیری کنید.
  • سعی کنید در حدود نیم ساعت، ذهن خود را فارغ از هر گونه دغدغه‌ای نمایید و سپس به رخت خواب بروید.
  • سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید تا بتوانید ذهن خود را قبل از شرکت در آزمون کاملاً آماده سازید.
  • قبل از خواب، دمنوش های آرامش بخش میل کنید.
مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

 ۴-آمادگی های لازم در روز آزمون

به احتمال زیاد دلهره و اضطراب فراوانی در صبح آزمون خواهید داشت. با این حال می‌توانید با انجام چند کار آسان، این اضطراب و پریشانی را به حداقل برسانید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید کارایی خود را در جلسه آزمون به میزان بسیار بالایی افزایش دهید. در روز آزمون و قبل از شروع آن، در مورد موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • به اندازه کافی غذا میل کنید و سعی کنید صبحانه سبکی میل نمایید.
  • سعی کنید مثبت فکر کنید و به توانایی‌ها و همچنین تلاش‌هایتان اطمینان داشته باشید.
  • سعی کنید زودتر از زمان مورد نظر در محل آزمون حضور داشته باشید. تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، زمان کافی برای رفع کردن آن داشته باشید.
  • هنگام رسیدن به محل آزمون و تا قبل از شروع آن، با اطرافیان خود زیاد صحبت نکنید چون امکان دارد آن ها با صحبت هایشان، آرامش شما را از بین ببرند و استرسشان را به شما منتقل کنند.

موارد ذکر شده در بالا به منظور کسب آمادگی برای آزمون های شفاهی زبان، کافی نیستند. اهمیت تسلط بر زبان، بر کسی پوشیده نیست. و این موارد فقط در صورتی کمک کننده هستند که شما تسلط اولیه و لازم را بر روی مطالب داشته باشید. در خصوص یادگیری زبان انگلیسی، می توانید اتیچر را امتحان کنید. اتیچر این امکان را برایتان فراهم می کند که با استاد زبان دلخواهتان، کلاس آزمایشی رایگان برگزار کنید و در صورت تمایل، اقدام به ثبت نام در کلاس ها کنید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد
۴.۵/۵ - (۱۱۵ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search