skip to Main Content

یادگیری زبان از دید چندزبانه های معروف

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فهرست بخش ها

یادگیری زبان دوم از دید افراد چندزبانه معروف:

بعضی از افراد مانند ویلیام جیمز سیدیس می‌توانند طی یک سال یادگیری زبان را به ظور کامل تجربه کنند! در حالی که برای بسیاری از ما حتی یادگیری یک زبان هم به چالش تبدیل می‌شود. عموم مردم بهانه ای که برای ترک یادگیری زبان جدید دارند این است که می‌گویند “استعداد ندارم”. از دیگر عوامل عدم یادگیری زبان، استفاده نکردن از منابع درست، نداشتن زمان برای یادگیری عمیق و پیدا نکردن استاد قوی و خوب در یادگیری زبان است.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

خوشبختانه ما در عصر تکنولوژی و توزیع سریع اطلاعات زندگی می کنیم. امروزه به آسانی می توان  یک مدرس زبان انگلیسی خوب در کمتر از یک ساعت پیدا کنیم و دانش جدیدی را بدست آوریم و حتی اتاق خود را ترک نکنیم. امروزه با استفاده از تمام ابزارها و برنامه های موجود، ما می‌توانیم مهارت های جدید و رقابتی تری در تمام حوزه ها از جمله یادگیری زبان ایجاد کنیم.
با این حال، لازم است که با چند تکنیک مطمئن توسط افرادی که شک و تردید در مورد توانایی های زبانی خود را با موفقیت به یقین تبدیل کردند، آشنا شوید.

ما تجربه افرادی را که حداقل به بیش از ده زبان مسلط  هستند را در این مقاله جمع آوری و لیستی از این افراد تهیه کرده ایم و  در اختیار شما قرار می‌دهیم.

چند زبانه ها

تیموتی دونر:

سن:۲۳ سال
اهل: ایالات متحده
مسلط به  ۲۰ زبان زنده دنیا
علت شروع ما با تیموتی دونر این است که او جوان ترین چند زبانه در لیست ما است. او ستاره شناخته شده یوتیوب است.

در ادامه تجربیات مفید تیموتی را برای یادگیری زبان می‌خوانیم.

– هدف خود از یادگیری زبان جدید را بطور روشن مشخص کنید و تمام تلاش خود را بکار گیرید.
– از طریق صحبت کردن با بومیان، به تمرین زبان بپردازید. با این حال، اگر شما نمی‌توانید یک بلیط ۹۰۰ دلاری برای رفتن به چین و تمرین زبان چینی تهیه کنید، می‌توانید در اُتیچر با چند کلیک ساده با معلم های خارجی در ارتباط باشید.

– بر حفظ  لغات ناآشنا از کتاب های درسی تمرکز نکنید و بهتر است که مکالمات را از فیلم ها، کتاب ها و مقالات حفظ کنید. دونر اشاره می کند: سعی کنید قطعه ای را انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد. ولی سعی نکنید با کتابهای کلاسیک دشوار مانند “آنا کارنینا” زبان روسی را بیاموزید. در مقاله ای که اخیرآ نیز نوشته ایم، نحوه یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم توضیح داده شده است.

– برای حفظ افعال، عبارات و اصطلاحات خاص، از روش مونومیک استفاده کنید.

زندگی در نیویورک با تجمع انواع زبان ها برای تیموتی، فرصتی برای برقراری ارتباط با افرادی که به زبان مادری شان صحبت می کنند و فضایی برای یادگیری زبان های مختلف را فراهم آورده است.

همچنین مطالعه شود:

۵ روش یادگیری زبان انگلیسی موثر در کوتاهترین زمان ممکن چیست؟

لوکا لامپاریلو:


سن: ۳۶ سال
اهل: ایتالیا
مسلط به ۱۱ زبان زنده دنیا
لوکا  نسبت به تیموتی به زبان های کمتری صحبت می کند، اما توانسته رویکرد خوبی از تمام زبان های تسلط یافته را نشان دهد. همچنین او هفت اصل را برای کمک به زبان آموزان زبان جدید، به کار گرفته است.
– مطالعه روزانه و روش های مختلف یادگیری.

-برای حفظ اطلاعات از تمرینات مختلف استفاده کنید. محتوای جالبی را پیدا کنید تا یادگیری زبان جدید برایتان کسل کننده نباشد.
– منابعی را به عنوان راهنما های ضروری برای یادگیری انتخاب کنید.
– همیشه وقتی رویارویی با زبان جدید برای شما غیرممکن به نظر رسید، اهداف و دلایل خود را برای یادگیری مرور کنید.
– بجای تمرکز بر کلمات خارج از متن، بر روی جملات و عبارات و اصطلاحات و تکرر کاربرد آنها متمرکز شوید.
– یاد بگیرید چگونه با استفاده از رویکرد بالا به پایین صحبت کنید. به این صورت که ابتدا چگونگی ساخت جملات (مثبت، منفی و سوالی) را یاد بگیرید و پس از آن به واحدهای کوچکتر مانند صداها و تلفظ توجه کنید.

استیو کاوفمن:

سن:۷۹سال
اهل: سوئد، کانادا
مسلط به هفده زبان زنده دنیا
برخلاف  تیموتی، استیو کافمن مسن ترین چند زبانه در لیست ما است. از مقایسه این دو می توان به این نتیجه رسید که سن ملاکی برای یادگیری زبان نیست و هر زمانی که اراده کنیم می توانیم یادگیری زبان را شروع کنیم. در اینجا مفیدترین استراتژی های یادگیری استیو را بیان می کنیم.
– تمرکز خود را روی سه مهارت گوش کردن، خواندن و نوشتن زبان جدید بگذارید. از فایل های ضبط شده کوتاه که بیش از ۳۰ ثانیه نیست شروع کنید. باید به متن نوشتاری فایل صوتی هم دسترسی داشته باشید تا بتوانید نمایانگر بصری آنچه که می شنوید را هم ببینید.
– موارد مشابه را پیدا کرده و بارها آن را گوش کنید. حتی اگر خیلی خسته کننده باشد. قبل از این، شما باید کلمات جدید را از متن بازبینی کنید. در نتیجه این کار به شما کمک خواهد کرد که تمام قسمتهای گفتار را نه فقط در یک گفتگوی خاص بلکه در تمام متون تشخیص دهید.
– انگیزه یادگیری یک زبان جدید را با استفاده از کتاب های نویسندگان معروف حفظ کنید.
– یک دفترچه جداگانه برای نوشتن عباراتی که مکررا در متن های مختلف استفاده می شود در نظر بگیرید و با استفاده از آن به تمرین و تکرار بپردازید.

تکنیک و استراتژی به کارگرفته شده در یادگیری بسیار مهم تر از زمان و تلاشی است که شما برای یادگیری زبان صرف می کنید. در نهایت، فرمول یادگیری کارآمد را کاتو لومب به این صورت ارائه کرده است:

موانع/ (زمان سرمایه گذاری × انگیزه ) = نتیجه

او معتقد بود که ترس ناشی از به کارگیری یک زبان جدید (موانع) می‌تواند با انگیزه ای قوی تر و مقدار کافی از زمان سرمایه گذاری شده،کاهش یابد.

 علاوه بر افراد بالا، آقای پیرهانی که ایرانی الصل هستند، نیز از چندزبانه های ایران هستند.

نکته آخر:

تکنیک های توصیف شده را به عنوان تجربه شخصی این افراد چند زبانه معرفی کردیم. با تجزیه و تحلیل آن، شما می‌توانید شباهت های بسیاری را بین برخی از فعالیت ها و رویکردها مشاهده کنید. این نشان می دهد که برخی از تکنیک ها می‌توانند جهانی باشند و برای هر زبان آموز و یادگیرنده ای اعمال شود. با این حال، تفاوت در تکنیک ها می تواند به عنوان راه های جدید برای ارتقاء مهارت های زبان استفاده گردد.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search