skip to Main Content

روزنامه های انگلیسی پر طرفدار برای تقویت زبان

روزنامه های انگلیسی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نگران آموزش زبان هستید؟ اهل خواندن روزنامه‌اید؟ طوری وب‌گردی می‌کنید که زمان را حس نمی‌کنید؟ راه‌حل شما اینجاست: خواندن روزنامه های انگلیسی. وقایع جهان امروز به گونه‌ای در هم گره خورده که کمتر کسی بی‌توجه به هر حادثه و اتفاقی گذر می‌کند. روزنامه‌های انگلیسی معتبرترین و آسان‌ترین مرجع برای دریافت تمام و کمال این اخبار هستند. در واقع شما وقتی روزنامه انگلیسی می‌خوانید، به‌روزترین اطلاعات را در کسری از ثانیه دریافت می‌کنید، در حالی که فراموش کرده‌اید هم‌زمان شما در حال تقویت زبان خود هستید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

روزنامه های انگلیسی و اهمیت آن برای تقویت زبان

خواندن روزنامه های انگلیسی از میان راه‌های بی‌شماری که پیش ‌پای زبان‌آموزان قرار می‌گیرد، از در دسترس‌ترین راه‌های یادگیری زبان به شیوه‌ای آسان، عمیق و کاربردی به شمار می‌روند. بالا و پایین کردن یک روزنامه انگلیسی برای تقویت زبان در کسری از ثانیه زبان‌آموزان را با موضوعات مختلف و دایره واژگان متنوعی مواجه می‌کند که شاید در هیچ کتاب یا مجموعه‌ای به این شکل جامع و کاربردی گردآوری نشده باشد. ما در این نوشته اُتیچر برای شما از اهمیت مطالعه روزنامه‌ های انگلیسی برای یادگیری و تقویت زبان خواهیم گفت.

بایدها و نبایدهای خواندن روزنامه انگلیسی برای تقویت زبان

مطالعه روزانه روزنامه انگلیسی

تصمیم گرفته‌اید که با خواندن روزنامه های انگلیسی، زبان خود را تقویت کنید؟ شروع این روش از یادگیری زبان انگلیسی نیز شامل نکاتی می‌شود، رعایت اصول آن به زبان‌آموز کمک می‌کند مهارت خود را در زمانی کوتاه اما مؤثر تقویت کند. با ما همراه باشید تا با بررسی نکاتی ساده این روش تقویت زبان را موثرتر و لذت بخش‌تر کنیم:
علایق خود را دنبال کنید: به اخبار ورزشی علاقه دارید یا برای شما مهم است رییس جمهور آمریکا در سخنرانی صبحگاهی خود چه رویکرد جدیدی داشته است، یا ممکن است آتش‌سوزی در جنگل‌های استرالیا و گرمایش زمین مهم‌ترین دغدغه شما باشد. برای یک مطالعۀ مؤثر در قدم اول ببینید باخبر‌شدن از کدام موضوع دغدغه اصلی شماست.
عنوان را با دقت بخوانید: فرض می‌کنیم شما تیتر موضوع مورد علاقه خود را در روزنامه های انگلیسی می‌خوانید. ابتدا عنوان را بخوانید، اگر مقاله عکس دارد به آن نگاه کنید و پیش بینی کنید که نویسنده قرار است شما را با چه چیزی آشنا کند. رعایت این رویکرد ذهن زبان‌آموز را برای یادگیری آماده‌تر می‌کند.
واژگان جدید را دسته‌بندی کنید: واژگان ناآشنا را با توجه به موضوع دسته‌بندی کنید، با رعایت این استراتژی و یادگیری طبقه‌بندی‌شده، ذهن شما واژگان مرتبط باهم را کاربردی‌تر یاد می‌گیرد. واژگان و اصطلاحات ورزشی، سیاسی، جنگی یا محاوره‌ای بهتر است در کنار هم و جدا تمرین و تکرار شوند.
به ساختار جمله دقت کنید: روزنامه‌نگارانْ دانش عمومی خوبی در انتخاب واژه‌ها و ساختارهای گرامری مناسب آن‌ها دارند. دقت به ساختار یک جمله به شما درک بهتری از جای‌گذاری مناسب واژه‌ها در جمله می‌دهد. خواندن روزنامه های انگلیسی زبان‌آموز را در امر نگارش و جمله‌بندی ماهرتر می‌کند و الگوی مناسبی برای نوشتن به روشی صحیح است.
اخبار را خلاصه و تکرار کنید: نکته‌ای طلایی که تأثیر مستقیمی بر توانایی مکالمه زبان‌آموز و درک او از روزنامه های انگلیسی دارد. خبر مورد علاقه خود را بخوانید، آن را خلاصه کنید و خلاصه خبر را با صدای بلند تکرار کنید. این کار نه تنها درک شما را از اخباری که می‌خوانید بهتر نشان می‌دهد، بلکه شما با خواندن روزنامه انگلیسی مهارت صحبت کردن خود را تقویت می‌کنید.
اگر اولین بار است که روزنامه های انگلیسی می‌خوانید، ناآشنایی با تعداد زیادی از واژگان شما را نگران نکند. خواندن روزنامه های انگلیسی را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا تأثیر آن را پس از مدتی در میزان اطلاعات خود ببینید. پیشنهاد می‌کنیم از یادداشت‌کردن تمامی واژگان ناآشنا بپرهیزید و یادگیری عمیق‌تر واژگان جدید مربوط به روزنامه انگلیسی برای تقویت زبانْ برای شما اولویت داشته باشد.

از کجا روزنامه انگلیسی بخرم؟

شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که برای شروع، روزنامه انگلیسی از کجا بخرم. خوشبختانه امروزه در راستای پیشرفت تکنولوژی روزنامه های انگلیسی روز سراسر دنیا با کلیکی ساده و از طریق موبایل شما در دستانتان است. کافی است بعد از آشنایی با انواع روزنامه های انگلیسی اخبار مورد علاقه خود را روزانه از طریق آن‌ها پیگیری کنید. در زیر چند مورد از معروف‌ترین روزنامه های انگلیسی قابل مشاهده است. البته در بعضی دکه‌های روزنامه فروشی هم می‌توانید روزنامه انگلیسی پیدا کنید.
The New York Times: این روزنامه آمریکایی که در مرکز نیویورک و سراسر جهان چاپ و منتشر می‌شود نقش کلیدی در انتشار اخبار جهان دارد و از آن به‌عنوان «منبع ملی» ایالت متحده یاد می‌شود. گزینه‌ای خوب برای زبان‌آموزانی که علاقه به یادگیری زبان انگلیسی با ریشه امریکن دارند.
The Guardian: این روزنامه بریتانیایی در شهر منچستر به چاپ می‌رسد و در زمان لازم انتقادهایی را به دولت وارد می‌کند. این روزنامه انگلیسی مرجع خوبی برای یادگیری اصطلاحات و کاربرد کلمات انگلیسی با ریشه بریتیش است.
The Financial Times: این روزنامه بریتانیایی به‌طور اختصاصی مسائل اقتصادی را بررسی می‌کند و مجموعه‌ای غنی از واژگان و اصطلاحات مربوط به این حوزه به شمار می‌رود.
Toronto Star: یک روزنامه کانادایی که از مسائل سیاسی، سرگرمی، صنعت مد تا مسائل اقتصادی را در برمی‌گیرد. این روزنامه منبع مناسبی برای آشنایی با انگلیسی کانادایی است.
شرح و تفضیل روزنامه های انگلیسی متعددی که در سراسر دنیا به چاپ می‌رسد از موضوع این مقاله خارج است. با این وجود در کنار روزنامه های انگلیسی ذکر شده، The Independent، New York Post، The Wall Street Journal و The Washington Post از دیگر روزنامه‌های مطرح برای پیگیری اخبار روزانه هستند.

آشنایی با سایت خبری انگلیسی برای تقویت زبان

روزنامه های انگلیسی برای تقویت زبان

امروزه در کنار روزنامه های انگلیسی متعدد، وب سایت‌های خبری نقش ویژه‌ای در اطلاع‌رسانی بازی می‌کنند. پایگاه‌های خبری که تازه‌ترین اتفاقات سراسر دنیا را در کسری از ثانیه پوشش می‌دهند. مراجعه به سایت خبری انگلیسی برای تقویت زبان نه تنها شما را از به‌روزترین رویدادهای دنیا مطلع می‌کند، بلکه گنجینه‌ای با ارزش برای تقویت زبان به شمار می‌رود. چند مورد از این سایت های خبری انگلیسی را با هم مرور می‌کنیم.
• BBC News: از معتبرترین سایت‌های خبری در سراسر جهان به شمار می‌رود. بی بی سی موضوعات متنوعی از جمله سیاسی، ورزشی، فن‌آوری و سرگرمی را در بر می‌گیرد. این سایت خبری مجموعه‌ای کامل از به‌روزترین اخبار و مقالات است که آن را به سایتی پرطرفدار برای تقویت زبان تبدیل کرده است.
• The Debrief: یک سایت خبری که بر ارائه گزارش‌هایی معتبر در زمینه علم و فناوری و تجهیزات دفاعی متمرکز است.
• ABC News (Australia): یک سرویس خبری استرالیایی که موضاعاتی در زمینه اقتصاد، سیاست، ورزش، سلامتی، علم و هنر را در بر می‌گیرد.
سایت‌های خبری انگلیسی به‌طور پیوسته در حال به روز رسانی هستند و به‌طور گسترده‌ای دایره علاقه زبان‌آموزان را در بر می‌گیرند. شما با جست‌وجوی کلید واژه‌های مربوطه می‌توانید معروف‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌های خبری انگلیسی در زمینه علاقه‌مندی خود را پیدا کنید.
حرف آخر؛ روزنامه های انگلیسی یک منبع همه‌جانبه برای تقویت زبانند
به‌طورکلی، افراد روزانه به دنبال مؤثرترین و بهترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی برای افزایش مهارت‌های فردی خود هستند. با خواندن روزنامه های انگلیسی، زبان‌آموز در همان لحظه که خبر وقوع حادثه، ایجاد تغییر بزرگ یا دستاوردی را از سراسر جهان می‌خواند با دایره واژگان اختصاصی آن حوزه، اصطلاحات، بهترین شیوه نگارش و جمله‌بندی نیز آشنا می‌شود. نباید فراموش کنید که متن‌های خبری توسط افراد حرفه‌ای نوشته می‌شوند و شما را از زاویه‌ای متفاوت و نزدیک‌تر با فرهنگ واژگان و شیوه نگارش کاربردی در زبان انگلیسی آشنا می‌کنند. شما چه روزنامه های انگلیسی برای تقویت زبان می‌شناسید؟

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۴.۳/۵ - (۴۹ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. متن مفید ،مختصر و کاربردی هست و از توضیح اضافه پرهیز شده
    لینک روزنامه های معروف در دسترس هستند که خیلی خوبه
    ممنون

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search