skip to Main Content

راه های تقویت رایتینگ

راه های تقویت رایتینگ
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مهارت نوشتن یکی از مهارت‌های برجسته و ضروری در زندگی مدرن ماست. این مهارت، در زمان حال و آینده، در حوزه‌های تحصیلی، حرفه‌ای و اجتماعی بسیار ارزشمند است. برای کسب موفقیت در بسیاری از مسیرها، از جمله شرکت در آزمون آیلتس(IELTS)، توانایی نوشتن به صورت کامل و موثر، یکی از اساسی‌ترین ابزار‌ها است. این مقاله به بررسی راه‌های تقویت مهارت نوشتن برای آزمون آیلتس خواهد پرداخت تا شما را در مسیر بهبود این مهارت مهم و کسب نمره مناسب همراهی نماید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

آشنایی با بخش رایتینگ آیلتس

بخش Writing این آزمون شامل دو تسک اصلی به نام Task 1 و Task 2 است. Task 1 عمدتاً شامل توصیف یا تفسیر نمودارها، نمودارهای خطی، نمودارهای دایره‌ای یا جداول آماری است. در عین حال، Task 2 درخواست نوشتن یک مقاله آکادمیک یا نیمه‌آکادمیک در مورد یک موضوع خاص را دارد. در Task 1، داوطلبان باید توانایی تفسیر داده‌های معرفی شده در نمودارها و جداول را از خود نشان دهند. باید اطلاعات اصلی را استخراج کرده و توضیح دهند که چگونه این اطلاعات در طول زمان تغییر کرده یا با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

آشنایی با بخش رایتینگ آیلتس

در Task 2، داوطلبان باید یک مقاله آکادمیک با حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسند. در این مقاله، داوطلبان باید یک موضوع خاص را بررسی کرده، دیدگاه خود را ارائه دهند و به طور دقیق و منطقی دلایل و مثال‌های مورد نیاز را ارائه کنند. در Task 2 نمره‌دهی بر اساس دقت در استفاده از واژگان، ساختار جملات و توانایی توسعه دادن موضوع انجام می‌شود. در کلاس آنلاین آیلتس به طور دقیق با این تسک‌ها آشنا می‌شوید و با چندین و چند تمرین روبه‌رو خواهید شد.

راه های تقویت رایتینگ آیلتس

 همانند راه های تقویت ریدینگ آیلتس چندین و چند راه هم برای تقویت مهارت رایتینگ وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. در زیر تعدادی از این نکات را برای شما گردآوری کردیم:

معیارهای ارزیابی را مطالعه کنید

بهترین راه برای تحت تاثیر قرار دادن ممتحنین این است که بفهمید آن‌ها به دنبال چه هستند. منابعی را بخوانید که مهارت‌ها و رفتارهایی را که یک داوطلب باید برای هر نمره انجام دهد، مشخص می‌کند.

تقویت رایتینگ زبان انگلیسی

آشنایی با نمونه سوالات

قبل از آزمون، با نمونه سوالات آزمون آیلتس آشنا شوید و تمرین‌های متعددی روی آ‌ن‌ها انجام دهید تا بر روی تسک‌های آن تسلط لازم را کسب کنید. برای این کار می‌توانید از چند برنامه اموزش زبان هم استفاده کنید که سوالاتی مشابه سوالات آزمون آیلتس مطرح می‌کنند.

تمرین: Task 1 توصیف نمودار

منبع: یک نمودار خطی یا نمودار دایره‌ای از منابع آزمون آیلتس یا کتاب‌های مرجع.

    یک نمودار از منابع ذکر شده انتخاب کنید و توصیف کاملی از اطلاعات موجود در آن بنویسید.

    سعی کنید از واژگان متنوع و عبارات توصیفی استفاده کنید.

    به ترتیب و منطقی بودن جملات خود توجه کنید.

تمرین: Task 2 نوشتن مقاله

منبع: یک موضوع مرتبط با تاپیک‌های معمولی در آزمون آیلتس.

    مقاله‌ای با حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد موضوع داده شده بنویسید.

    واقعیت‌ها، دیدگاه‌ها و دلایل خود را ارائه دهید و آن‌ها را با مثال‌های معتبر توضیح دهید.

    از ساختار معمولی مقاله (مقدمه، بدنه، نتیجه‌گیری) استفاده کنید.

    در پایان مقاله، نقدها یا پیشنهادهای خود را ارائه دهید.

درخواست سوال را درک کنید

چه در حال رایتینگ برای آزمون آکادمیک یا جنرال باشید، چه در حال انجام تسک ۱ یا ۲ هستید، مطمئن شوید که دقیقاً متوجه شده‌اید که درخواست سوال از شما چیست. اگر در حال نوشتن نامه هستید، مطمئن شوید که می‌دانید باید رسمی بنویسید یا غیر رسمی و می‌دانید که چه احوالپرسی و چه پایانی قابل قبول است. اگر در حال نوشتن یک مقاله هستید، مطمئن شوید که می‌توانید هر دو طرف موضوع را شناسایی و درک کنید. اگر در حال توصیف نمودارها یا فرآیندها هستید، ابتدا آنچه را که نمودارها نشان می‌دهند مشخص کنید، سپس روندهای اصلی و ویژگی‌های مفید را برای مقایسه شناسایی کنید.

تقویت رایتینگ زبان انگلیسی

همیشه یک طرح کلی ایجاد کنید

قبل از شروع نوشتن، باید یک طرح کلی ایجاد کنید. دانش‌آموزان گاهی اوقات استدلال می‌کنند که چون این یک آزمون زمان‌بندی‌شده است، نباید دقایق گرانبهایی را برای ایجاد طرح کلی صرف کنند. اما یان کار درست نیست! یک طرح کلی با متمرکز نگه داشتن شما در حین نوشتن، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند تا از موضوع منحرف نشوید. طرح کلی همچنین به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را سازماندهی کنید و آن‌ها را در بهترین نظم، قبل از شروع نوشتن قرار دهید. مهمتر از همه، داشتن یک طرح کلی خوب به این معنی است که می‌توانید به جای ایده‌هایی که ارائه می‌کنید، روی زبانی که استفاده می‌کنید (واژگان و ساختار جمله) تمرکز کنید.

بهترین قدمت را جلو بگذار

هنگام سازماندهی مقاله مربوط به نظر داوطلب، در مرحله طرح کلی، ترتیب ارائه ایده‌های خود را تعیین کنید. قوی‌ترین پاراگراف بدنه شما باید اول باشد، زیرا اولین و مهم‌ترین برداشت خواننده شما را ایجاد می‌کند. اگر سه پاراگراف بدنه دارید، ابتدا بهترین پاراگراف، پس از آن ضعیف‌ترین پاراگراف را در وسط قرار دهید و در آخر دومین پاراگراف قوی را قرار دهید. به این ترتیب خواننده شما تأثیر خوبی از مقاله شما خواهد گرفت.

چطور رایتینگ را تقویت کنیم

ایده خود را ساده نگه دارید

مهم است که به یاد داشته باشید که وظایف رایتینگ آیلتس میزان آگاهی شما از موضوع یا میزان باهوشی شما را بررسی نمی‌کند. آن‌ها توانایی شما را در ارائه ایده‌ها به طور واضح و منسجم به زبان انگلیسی ارزیابی می‌کنند. بنابراین، ساختار‌بندی پاراگراف‌ها و جملات به گونه‌ای مهم است که در هر جمله یک ایده و در هر پاراگراف یک ایده کنترل‌کننده ارائه دهند. استدلال‌های خود را با شواهد (مثال یا توضیح) پشتیبانی کنید، سپس پاراگراف خود را با پیوند دادن استدلال‌های پشتیبان‌کننده به موضوع خود به پایان برسانید.

روی دانش زبانی تمرکز کنید نه طول رایتینگ

در راه های تقویت اسپیکینگ آیلتس  گفتیم که سعی کنید پاسخ خود را به صورت طولانی بیان کنید، اما برخلاف اسپیکینگ، رایتینگ آیلتس نیازی به طولانی بودن ندارد، اگرچه باید حداقل به اندازه تعداد کلمات مورد نیاز (۱۵۰ و ۲۵۰ کلمه) بنویسید. مقاله‌های Task 2 فقط باید دو پاراگراف قوی داشته باشند، البته اگر بتوانید آن را مدیریت کنید، مطمئناً سه پاراگراف هم مثبت است. شما برای استفاده از ساختار جملات پیچیده و واژگان قوی به طور دقیق و طبیعی امتیاز کسب می‌کنید. به جای اینکه نگران طولانی بودن مقاله خود باشید، برای گنجاندن واژگان جالب وقت بگذارید و از تکرار کلمات خودداری کنید.

تقویت رایتینگ زبان انگلیسی

 همانطور که برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید، باید در تلاش باشید تا دایره لغات خود را برای موضوعات مختلف گسترش دهید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید مترادف‌ها یا کلمات مرتبط را با هم در فلش کارت‌ها گروه‌بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند مترادف‌های مناسبی را برای استفاده در حین رایتینگ به یاد بیاورید. همچنین مطمئن شوید که با کلمات و عبارات منسجم آشنا هستید و به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنید. شما خواننده را با ارائه استدلال های واضح، مختصر و منسجم تحت تاثیر قرار خواهید داد، بنابراین در هنگام نوشتن باید تمرکز شما بر این موضوع باشد.

بازبینی و تصحیح را فراموش نکنید!

درهر کلاس آموزش زبان انگلیسی که شرکت کرده‌اید، قطعا یاد گرفته‌اید که همیشه زمانی را برای بازبینی جواب‌های خود در نظر بگیرید. این نکته می‌تواند برای آزمون‌های زمان‌بندی شده چالش‌برانگیز باشد، اما قطعا ضروری است که چند دقیقه بعد از هر تسک رایتینگ برای تصحیح، وقت بگذارید. شما باید به دنبال اشتباهات کوچک در املا و دستور زبان باشید. اکنون زمان آن نیست که تصمیم بگیرید که استدلال شما مؤثر نیست و یک پاراگراف جدید بنویسید (طرح کلی شما برای همین است!). مقاله خود را بخوانید و از منسجم بودن آن اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز جملات یا عباراتی اضافه کنید تا پیوندهای قوی‌تری بین ایده‌ها ایجاد کنید.

تقویت رایتینگ با اتیچر

مهارت نوشتن در آزمون آیلتس یکی از اجزای مهم برای موفقیت در این آزمون است. می‌توانید با استفاده از خدمات آموزشی کلاس زبان اتیچر، مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید. معلمان و منابع آموزشی اتیچر به شما کمک خواهد کرد تا با تمرین‌های عملی، مشاوره تخصصی، و نکات مفید به رایتینگ بهتری دست پیدا کنید. به اتیچر بپیوندید و در راه بهبود مهارت نوشتن خود در آزمون آیلتس قدم بردارید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه ها

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search