skip to Main Content

چطور مدرس زبان شویم؟

چطور مدرس زبان شویم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آیا شما هم دوست دارید یک روز به عنوان به مدرس زبان در کلاس درس حاضر شوید؟ بسیاری از زبان‌آموزان علاقه دارند به تدریس به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شغل خود در آینده نگاه کنند اما برای تبدیل شدن به یک مدرس زبان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشیم؟

در این مقاله سعی می‌کنیم یک راهنمای کامل برای تبدیل شدن به یک مدرس زبان را بررسی کنیم.

فهرست بخش ها

علاقه؛ شرط اصلی ورود به آموزش زبان انگلیسی

علاقه به تدریس اولین و مهم‌ترین شرط تدریس است. اگر به این کار علاقه نداشته باشید خیلی زود باید آن را فراموش کنید.

تسلط بر زبان انگلیسی به معنی این نیست که فرد می‌تواند به یک مدرس خوب تبدیل شود. برای حضور در کلاس درس باید شور و شوق آموزش و یاددادن داشته باشید. بنابراین اگر به فقط به قصد درآمدزایی به حوزه آموزش زبان انگلیسی فکر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

سطح زبان خود را بهبود دهید

برای شروع تدریس زبان انگلیسی باید ابتدا سطح زبان خود را به سطح قابل قبولی بالاتر از B2 برسانید تا بتوانید تدریس را شروع کنید. بنابراین برای شروع تدریس زبان انگلیسی اصلاً عجله نکنید و سعی کنید بر روی تقویت مهارت‌های خود وقت بگذارید.

مهارت های مورد نیاز یک معلم زبان انگلیسی

دوره TTC را پشت سر بگذارید

دوره TTC یک دوره کاربردی برای مدرسان زبان انگلیسی است. Teacher Training Course یک دوره تخصصی برای آموزش مهارت‌های تدریس زبان انگلیسی است و در طول دوره و جلسه پایانی این فرصت را دارید تا در یک محیط آزمایشی به تدریس مباحث انگلیسی بپردازید و فیدبک سوپروایزرهای زبان انگلیسی را دریافت کنید. بنابراین اگر به صورت جدی به تدریس زبان انگلیسی فکر می‌کنید، حتماً در دوره های ترتیب مدرس زبان شرکت کنید.

از هر فرصتی برای تدریس استفاده کنید

در ابتدای مسیر شغلی خود نباید انتظار داشته باشید که در موسسات بزرگ زبان انگلیسی مشغول به کار شوید یا زبان‌آموزان زیادی داشته باشید.

برای اولین تدریس‌های زبان خود می‌توانید به دوستان یا خانواده خود پیشنهاد دهید و اولین شاگردان خود را از بین آشنایان خود پیدا کنید.

نکته دیگر این‌که از هر فرصتی برای تدریس استفاده کنید. در ابتدا کار نباید مسائل مالی را در اولویت داشته باشید، بلکه ساختن یک رزومه قوی در تدریس در آینده کمک بیش‌تری به شما می‌کند.

شایستگی های مدرس زبان انگلیسی

تجربه، تجربه و تجربه؛ مهم‌ترین اولویت برای یک مدرس زبان انگلیسی

اگر بخواهیم تنها به یک نکته در پاسخ به سوال چطور مدرس زبان شویم اشاره کنیم، توجه به تجربه است.

برای موفقیت در تدریس زبان انگلیسی باید تجربه زیادی داشته باشید. بنابراین سعی کنید از هر کلاس درس خودتان فیدبک بگیرید و مرتب خودتان را اصلاح کنید تا به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید.

عجله‌ای برای تدریس در کلاس آیلتس یا تافل نداشته باشید. در مرحله اول باید بتوانید در سطح عمومی تدریس قابل قبولی انجام دهید و به تدریج به سراغ تدریس مهارت‌ها و آزمون‌های تخصصی زبان انگلیسی بروید.

اُتیچر؛ همراه مدرسان زبان انگلیسی برای شروع تدریس

امیدواریم با نگارش این مقاله توانسته باشیم به سوال چطور مدرس زبان شویم پاسخ دهیم. اگر شیفته تدریس زبان هستید، اُتیچر در کنار شماست که بتوانید در این مسیر قدم بردارید.

پلتفرم اُتیچر به شما کمک می‌کند تا بتوانید زبان‌آموز جذب کنید، مهارت‌های خود را ارتقاء دهید و یک رزومه قوی برای پیشرفت بسازید.

از جمله خدمات اُتیچر برای مدرسان زبان انگلیسی می‌توان به دوره‌های تخصصی TTC اشاره کرد. برای دریافت این نوع خدمات کافی است همین حالا با اُتیچر تماس بگیرید.

۳.۱/۵ - (۱۶ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search