skip to Main Content

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

یادگیری زبان انگلیسی برای ارتباط بین‌المللی و داشتن فرصت‌های شغلی بیشتر، بسیار مهم است، با این حال، شروع یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند برای بسیاری از افراد دشوار و پیچیده باشد. یادگیری زبان انگلیسی اساساً به معنای برگشت به دوران بچگی است که شامل یادگیری صداهای جدید (شاید حتی یک الفبای کاملاً جدید) و یادگیری کلمات جدید. بنابراین بیایید بررسی کنیم که مبتدیان برای یادگیری زبان باید از کجا شروع کنند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

سطح مبتدی انگلیسی چیست؟

برای سیستماتیک کردن یادگیری زبان، شورای اروپا چارچوب مشترک اروپایی برای زبان‌ها را ارائه کرد. این چارچوب که به اختصار (Common European Framework of Reference)CEFR  نامیده می‌شود، روشی مفید برای تعیین سطح زبان شما به عنوان فردی است که به دنبال شروع یادگیری زبان است. البته افرادی که به دنبال کلاس‌های آیلتس و کلاس آنلاین تافل هستند هم می‌توانند از این شیوه تعیین سطح استفاده کنند. درمورد این روش تعیین سطح باید بدانید که در مجموع، شش سطح CEFR وجود دارد.

کاربر پایه: سطوح A1 و A2

کاربر متوسط: سطوح B1 و B2

کاربر پیشرفته: سطوح C1 و C2

 اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک مبتدی هستید، روی سطوح A1 و A2 تمرکز کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

نحوه یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان

مسیری که برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک مبتدی طی می‌کنید به عوامل زیادی بستگی دارد. انگیزه، اهداف و منابع، به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزی و چگونه مطالعه کنید.

انگیزه خود را بشناسید

اول از همه از خود بپرسید که چرا می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید. آیا برای سفر یاد می‌گیرید؟ برای کار؟تحصیل؟ به دلایل خانوادگی یا شخصی؟

آموزش یادگیری زبان انگلیسی از صفر

این یک سوال مهم است. نحوه یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک مبتدی به این بستگی دارد که آیا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا شغل بهتری پیدا کنید، به عنوان یک گردشگر بگردید یا به دانشگاه‌های خارج از کشور بروید.

اهداف خود را تعیین کنید

اهداف یادگیری را برای خود تعیین کنید. اهداف شما به چند عامل بستگی دارد:

     آنچه می‌خواهید یاد بگیرید

     چقدر زمان برای مطالعه دارید

     زمانی که می‌خواهید به هدف خود برسید

     چگونه می‌خواهید یاد بگیرید

     چگونه می‌توانید آنچه را که یاد گرفته‌اید آزمایش کنید

فرض کنید شش ماه دیگر به خارج از کشور سفر می‌کنید. شما قرار است با دوستان‌تان در کالیفرنیا ملاقات کنید و دوستان شما در حال برنامه‌ریزی یک مهمانی به افتخار شما هستند. شما می‌خواهید به راحتی با هرکسی که در مهمانی ملاقات می‌کنید صحبت کنید. بنابراین، شما چارچوب زمانی خود و آنچه را که می‌خواهید یاد بگیرید را می‌دانید:

شما شش ماه فرصت دارید تا مکالمه اولیه انگلیسی آمریکایی را یاد بگیرید و از آنجایی که شما تمام وقت کار می‌کنید، فقط یک ساعت در روز فرصت مطالعه دارید و فرصت کلاس رفتن هم ندارید در نتیجه به دنبال آموزش زبان انگلیسی در خانه هستید. همچنین باید بدانید که می‌توانید یادگیری خود را با صحبت تلفنی با دوست خود که در خارج از کشور در حال تحصیل است و به زبان مادری شما هم مسلط است، آزمایش کنید.

پیدا کردن منابع

منابعی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. به اهداف یادگیری خود فکر کنید و هر روز چقدر زمان برای مطالعه دارید. به عنوان مثال، اگر بیشتر به دنبال یادگیری مکالمه انگلیسی باشید، ممکن است نگران یادگیری زبان نوشتاری انگلیسی نباشید. یا اگر زمان زیادی برای مطالعه ندارید، می‌توانید به دنبال تمرینات کوتاهی باشید که می‌توانند در چند دقیقه انجام شوند. به این ترتیب، هر زمان که کمی وقت آزاد داشته باشید، می‌توانید روی زبان انگلیسی خود کار کنید.

پیدا کردن منابع مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

صرف نظر از اهداف شما، استفاده از منابع مختلف ایده خوبی است. اگر می‌خواهید انگلیسی را برای شغلی یاد بگیرید، از یک دوره یا کتاب درسی خوب استفاده کنید. آن را با صوت‌های مربوط به کتاب تمرین کنید تا لهجه خود را بهبود دهید. اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند یا لیست بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان  را امتحان کنید تا لغات و دستور زبان اولیه و مهم را بیاموزید.

با احوالپرسی و ابتدایی‌ترین کلمات شروع کنید – همان چیزی که در فرهنگ لغت‌های تصویری برای بچه‌ها مشاهده می‌کنید. با کلمات ساده‌تر شروع کنید و به آن‌ها تسبط یابید. این رویکرد اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند.

ایجاد برنامه مطالعه شخصی

از اهداف و منابع یادگیری خود برای ایجاد یک برنامه مطالعه استفاده کنید. این برنامه، به عنوان راهنمای شما در حین یادگیری زبان انگلیسی مبتدی، عمل خواهد کرد. برنامه مطالعه شما باید شامل یک برنامه زمانی باشد که به شما بگوید هر هفته چه چیزهایی را باید مطالعه کنید. همچنین مشخص می‌کند چقدر باید در هر روز مطالعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

مبتدیان چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنند

اکنون شما اهداف یادگیری و برنامه مطالعه خود را آماده کرده‌اید. شما شروع به تسلط بر اصول اولیه زبان انگلیسی برای مبتدیان کرده‌اید. چگونه می‌توانید یاد بگیرید که از اشتباهات رایج در زبان انگلیسی اجتناب کنید؟ چگونه می‌توانید از یادگیری اصول اولیه تا صحبت کردن مانند یک بومی پیشرفت کنید؟

گوش کن و تماشا کن

برای کمک به یادگیری زبان‌تان، به موسیقی انگلیسی، برنامه رادیویی و پادکست گوش دهید. زبان خود را با تماشای تلویزیون و فیلم انگلیسی تقویت کنید. سایت TED، بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان است که می‌تواند مکانی عالی برای یافتن ویدیوهای انگلیسی زبان در مورد موضوعی باشد که به آن علاقه دارید.

تقلید کنید

فقط به موسیقی، پادکست یا فیلم انگلیسی گوش نکنید، از آنچه می‌شنوید تقلید کنید. به کلمات و نحوه تلفظ آنها توسط افراد بومی گوش دهید. سعی کنید لحن صدای خود را شبیه صدای آن‌ها کنید.

کلمات را عوض کنید

یادگیری عبارات و کلمات مفیدی که با هم همراه هستند، بسیار مهم است. تمرین کنید که کلمات را در عبارات تعویض کنید. برای مثال، هنگامی که می‌خواهید بگویید ” Good morning”، می‌توانید سلام‌های دیگری مانند ” Good afternoon “، ” Good evening” یا ” Good day” را امتحان کنید.

الگوها را یاد بگیرید

به خاطر سپردن الگوها آسان‌تر از قوانین پیچیده است. برای مثال، ممکن است الگوهایی مانند این را برای اکثر افعال انگلیسی مشاهده کنید:

I/you/we/they see—but he/she/it sees.

I/you/we/they walk—but he/she/it walks.

I/you/we/they make—but he/she/it makes.

برای زمان حال ساده اکثر افعال انگلیسی، الگو به این صورت است که برای سوم شخص مفرد (he/she/it) یک -s اضافه می‌کنید. صیغه‌های (I/you/we/they) با یکدیگر یکسان هستند و -s نمی‌گیرند. بنابراین، به جای حفظ هفت صیغه مختلف برای هفت شخص مختلف، فقط باید دو صیغه را به خاطر بسپارید.به دنبال الگوهای دیگر در کلمات انگلیسی باشید. توجه و استفاده از الگوها یادگیری و صحبت کردن انگلیسی را آسان‌تر می‌کند.

شروع به خواندن متن‌های کوتاه کنید

خواندن به زبان انگلیسی را با چیزهای ساده شروع کنید، مانند کتاب‌های کودکان. زمانی که انگلیسی را به عنوان یک مبتدی یاد می‌گیرید، درک مقاله‌های خبری طولانی یا رمان‌های ۳۰۰ صفحه‌ای بسیار سخت خواهد بود. ممکن است ناامید شوید و بخواهید تسلیم شوید. وقتی با متون ساده و کوچک شروع می‌کنید، متوجه می‌شوید و اعتماد به نفس پیدا می‌کنید – و می‌خواهید بیشتر بیاموزید. برای مطالعه کامل هر متنی که می‌خوانید وقت بگذارید. با آشنا شدن با کلمات بیشتر، می‌توانید متن‌های طولانی‌تر و دشوارتر را بخوانید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

صحبت کنید

تا جایی که می‌توانید با زبان انگلیسی صحبت کنید. یک شریک زبان پیدا کنید یا یک معلم زبان انگلیسی در منزل یا به صورت مجازی، تا هر هفته حداقل یک مکالمه کوتاه به زبان انگلیسی داشته باشید.

برای یادگیری زبان انگلیسی چالش ایجاد کنید

خودتان را به چالش بکشید

حتی اگر کم تمرین می‌کنید، خود را به چالش بکشید تا هر کجا که می‌توانید از انگلیسی استفاده کنید. به وب‌سایت‌‌های انگلیسی زبان نگاه کنید. به گروه‌های بپیوندید که در رسانه‌های اجتماعی از انگلیسی استفاده می‌کند. یک مجله روزانه به زبان انگلیسی داشته باشید. از تلفن همراه خود برای ضبط صحبت‌های خود در مورد روزتان به زبان انگلیسی استفاده کنید. به طور مداوم و به روش‌های مختلف تمرین کنید.

عبارات و کلمات انگلیسی برای مبتدیان

هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید، کلمات اساسی خاصی وجود دارد که باید به آن‌ها مسلط شوید. این کلمات در اغلب موارد استفاده خواهند شد. تسلط بر آن‌ها به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر پیشرفت کنید.

چطور زبان انگلیسی را شروع کنیم

ابتدایی‌ترین کلمات انگلیسی که باید در آغاز کار یاد بگیرید را می‌توان به چند موضوع اصلی تقسیم کرد.

سلام و احوال‌پرسی

ساده شروع کنید، با سلام‌های رایج انگلیسی. شما همچنین باید یاد بگیرید که چگونه خانواده و دوستان خود و همچنین افرادی که با آنها کار می‌کنید را خطاب قرار دهید. پس از تسلط بر نحوه خطاب مردم، یاد بگیرید که چگونه خود را به زبان انگلیسی در موقعیت‌های رسمی و غیر رسمی معرفی کنید. وقتی با مردم ملاقات می‌کنید و با آن‌ها صحبت می‌کنید، به رایج‌ترین کلمات انگلیسی برای مکالمه نیاز دارید.

کلمات سوالی اساسی

یادگیری سوال پرسیدن به زبان انگلیسی به دو دلیل مهم است: اول از همه، برای به دست آوردن اطلاعات باید سوال بپرسید. ثانیا، پرسیدن سوالات به زبان انگلیسی مهارت‌های مکالمه شما را بهبود می‌بخشد. بیشتر مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. اگر می‌دانید چگونه سؤال بپرسید، می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد افراد، با آنها ارتباط برقرار کنید.

بسیاری از سوالات در زبان انگلیسی با “پنج W” شروع می‌شوند:

  • Who?
  • Where?
  • When?
  • What?
  • Why?

تسلط به این سؤالات برای کسی که در ابتدای یادگیری زبان است، بسیار ضروری است.

کلمات شمارش و گفتن ساعت

دانستن نحوه شمارش به زبان انگلیسی و نحوه خواندن اعداد انگلیسی (مخصوصاً اعداد بزرگ!) همیشه مفید خواهد بود، به خصوص برای آدرس، شماره تلفن و خرید. پس از تسلط بر اعداد، کلمات رایج، کلمات پرسشی و تمامی این اصول انگلیسی، می‌توانید گام‌های بعدی خود را برای یادگیری زبان بردارید. شامل:

  • اشکال آدرس
  • کلمات آب و هوا
  • روزهای هفته، ماه‌ها و فصول
  • رنگ‌ها و اشکال

کلمات و عبارات جدید خود را در مکالمه با انگلیسی‌زبانان تمرین کنید. هرچه بیشتر گفتن این کلمات اساسی را تمرین کنید، بیشتر بخشی از گفتار روزمره شما خواهند شد.

گرامر انگلیسی برای مبتدیان

اگر کلمات واژگان انگلیسی آجرهایی هستند که “خانه” دانش انگلیسی زبان شما را می‌سازند، گرامر انگلیسی چارچوبی است که ساختار خانه را شکل می‌دهد. ممکن است به گرامر علاقه نداشته باشید، اما با درک کامل این اصول دستور زبان انگلیسی، متوجه خواهید شد که صحبت کردن، خواندن، نوشتن و درک انگلیسی بسیار آسان‌تر است:

  • الفبای انگلیسی و صداهای مصوت انگلیسی
  • افعال To be
  • بخش‌های گفتار (اسم، صفت، ضمیر، فعل، قید و غیره)
  • ساختار جمله و برخی جملات ساده انگلیسی

هنگامی که این اصول دستور زبان انگلیسی را یاد گرفتید، گام‌های بعدی شما مطالعه موضوعاتی مانند حروف اضافه، جنسیت، زمان فعل، حروف و افعال modal  خواهد بود.

با این پایه محکم دانش گرامر انگلیسی، به راحتی بر جملات ساده انگلیسی تسلط خواهید داشت و شروع به درک و استفاده از عبارات پیچیده‌تر خواهید کرد.

مهارت‌های انگلیسی برای مبتدیان

هنگامی که برای یادگیری کلمات و عبارات ضروری وقت گذاشتید – و فهمیدید که چگونه با گرامر کار می‌کنند – آماده تمرین مهارت‌های انگلیسی خود خواهید بود. اما مهارت‌های انگلیسی چیست؟ این مهارت‌ها در چهار دسته اصلی قرار می‌گیرند:

  • Listening
  • Speaking
  • Reading
  • Writing

گوش دادن و صحبت کردن با هم هستند. پس خواندن و نوشتن هم با هم هستند. گوش دادن به زبان انگلیسی بومی به شما یاد می‌دهد که چگونه انگلیسی را روان صحبت کنید و خواندن انواع متون انگلیسی زبان به شما یاد می‌دهد که چگونه به زبان انگلیسی درست بنویسید. به یاد داشته باشید، قبل از اینکه بتوانید صحبت کنید، باید گوش دهید. قبل از اینکه بتوانید بنویسید، باید بخوانید.

Listening and Speaking

منابعی را بیابید که از زبان انگلیسی بسیار ابتدایی استفاده می‌کنند، به آرامی و واضح صحبت می‌کنند. با مکالمات انگلیسی برای مبتدیان و گفتگوهای کوتاه درباره موضوعات ساده مانند احوالپرسی شروع کنید. به کلمات و عباراتی که برای سلام کردن، سوال پرسیدن و خداحافظی استفاده می‌شود دقت کنید.

برنامه برای تقویت Listening and Speaking

اول گوش کن بعد تکرار کن.

حتی اگر در ابتدا به طور کامل تکرار نمی‌کنید، تمام سعی خود را بکنید که صدایی شبیه به صدای گوینده داشته باشید. توجه کنید که تلفظ کدام کلمات شما را به دردسر می‌اندازد و از استراتژی‌هایی برای یادگیری تلفظ صحیح انگلیسی استفاده کنید.

گوش دادن انگلیسی خود را فقط به دیالوگ‌ها محدود نکنید. رسانه‌های انگلیسی فراوان هستند – و هرچه گوش دادن شما متنوع‌تر باشد، بیشتر یاد خواهید گرفت. از تکنیک‌های مختلف برای تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی برای مبتدیان و منابع مختلف استفاده کنید. به آهنگ‌های آسان انگلیسی گوش دهید. با هم آواز بخوانید! تکرار اشعار، ترانه‌ها و گروه‌های کر به شما کمک می‌کند کلمات و عبارات جدید را به خاطر بسپارید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

برنامه‌های تلویزیونی کودکان، مانند کارتون را تماشا کنید. یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان بهانه خوبی برای تماشای «Looney Toons»، «SpongeBob SquarePants»، «The Simpsons» یا «Family Guy» است.

Reading and Writing

با خواندن منابع کوتاه و آسان انگلیسی شروع کنید. شما می‌خواهید بیشتر مطالبی را که می‌خوانید درک کنیدُ پس با منابع ساده شروع کنید. داستان‌های کوتاه آسان می‌تواند یک انتخاب عالی برای خوانندگان انگلیسی در سطح مبتدی باشد. اگر می‌خواهید متون طولانی‌تری بخوانید، با کتاب‌های انگلیسی کودکان و دیگر رمان‌های آسان‌خوان تمرین کنید. بعد از خواندن تمریناتی را انجام دهید که درک شما را آزمایش می‌کند، مانند پاسخ دادن به سؤالات چند گزینه‌ای در مورد آنچه خواندید.

چطور Reading and Writing را تقویت کنیم

هنگامی که مدتی به زبان انگلیسی مطالعه کردید، در مورد نوشتن احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد. شما ایده بهتری در مورد نحوه بیان خود به زبان انگلیسی نوشتاری خواهید داشت. چند نکته در نوشتن انگلیسی را بیاموزید و با نوشتن جملات و متون کوتاه آن‌ها را تمرین کنید.

در مورد هر چیزی که علاقه دارید، بنویسید. می‌توانید در مورد زندگی روزمره خود، درباره کتاب‌هایی که می خوانید یا در مورد برنامه‌های تلویزیونی که تماشا می‌کنید بنویسید. سعی کنید کسی را پیدا کنید که متن‌های شما را بخواند – کسی که انگلیسی را خوب بلد باشد و بتواند به شما نکاتی را برای بهبود نوشتارتان بدهد.

استمرار داشته باشید

ثبات کلید بهبود مهارت‌های انگلیسی شماست. هر روز کمی گوش دادن و صحبت کردن، خواندن و نوشتن را تمرین کنید. آنچه را که آموخته‌اید مرور کنید و آنچه را که می‌خواهید در آینده یاد بگیرید برنامه‌ریزی کنید تا در نهایت سطح زبان خود را از مبتدی به متوسط برسانید.

کلام آخر

در نهایت، همه چیز به شما بستگی دارد. با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند ابزاری مفید برای ارتقای سطح دانش زبان انگلیسی، افزایش فرصت‌های شغلی و تحصیلی، و گسترش دایره‌ی لغات و مهارت‌های گفتاری باشد. در این مطلب سعی کردیم تا مواردی که برای شروع یادگیری  نیاز دارید را برای شما توضیح دهیم. شروع مسیر با شماست. اگر علاقه مند به یادگیری زبان هستید می‌توانید مسیر آموزش خود را با شرکت در کلاس آنلاین زبان شروع کنید. 

۴.۸/۵ - (۱۳۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search