skip to Main Content

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان چیست؟

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های مهم جهان است و به عنوان زبان رسمی در بیشتر کشورهای انگلیسی زبان استفاده می‌شود. همچنین، به عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی و زبان ارتباطات بین مردمان مختلف جهان، در تجارت، علم و فناوری و سایر حوزه‌ها شناخته می‌شود.

در این مطلب، بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان را بررسی می‌کنیم. برای این منظور، ابتدا به معرفی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان پرداخته و سپس به معرفی بعضی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان پرداخته خواهد شد. با مطالعه‌ی این مقاله، شما می‌توانید بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان را برای خود انتخاب کنید و به یادگیری زبان انگلیسی خود ادامه دهید. با ما در کلاس انلاین زبان اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

ویژگی‌های یک کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

برای انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان، باید به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کتاب آموزش زبان توجه کرد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

۱- محتوای مناسب: یک کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان باید محتوای مناسبی داشته باشد که به نیازهای واقعی زبان آموزان بپردازد و از موضوعات جذاب و مفیدی برای آنان استفاده کند.

۲- سطح مناسب: کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان باید با سطح زبان آموزان مناسب باشد و بتواند به آن‌ها کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشند.

۳- روش آموزشی مناسب: روش آموزشی کتاب باید با سبک یادگیری زبان آموز مناسب باشد و بتواند به آن‌ها کمک کند تا بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کنند.

۴- فراهم کردن تمرین‌های متنوع: کتاب آموزش زبان باید تمرین‌های متنوعی را به زبان‌آموز ارائه دهد تا بتوانند مهارت‌های خود را در مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن ارتقا دهند.

۵- جذابیت: یک کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان باید جذابیت داشته باشد تا زبانآموز را به ادامه کار ترغیب کند.

پس اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، احتمالامنابع زیادی در دسترس شما خواهد بود که انتخاب بهترین آن‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد. شاید شما به دنبال یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه باشید و قبلاً تصمیم گرفته باشید که یک کتاب، انتخاب خوبی برای شماست (و اشتباه نمی‌کنید!). ما تعدادی از بهترین کتاب ها را برای یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند برای شما مفید باشد. مهم نیست که سطح یا اهداف زبانی شما چیست و به چه طریق و در کجا می‌خواهید به مطالعه زبان بپردازید، مطمئناً در این لیست چیزی را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب باشد. کتاب‌هایی که معرفی خواهیم کرد هم به صورت خودخوان قابل استفاد خواهند بود و هم می‌توانید با کمک معلم زبان خصوصی اوتیچر، به مطالعه آن‌ها بپردازید و بهترین نتیجه را در کمترین زمان بگیرید.

Speak Out

Speak Out یکی از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان است که توسط سازمان آموزشی Pearson با همکاری BBC Learning English تولید شده است. این کتاب با تمرکز بر مکالمه، به زبان آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های مکالمه‌شان را ارتقا دهند و به راحتی در ارتباط با دیگران در موقعیت‌های مختلف صحبت کنند. Speak Out  شامل بخش‌های مختلفی مانند مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن است.

یادگیری زبان انگلیسی با مجموعه Speak Out

این کتاب همچنین دارای فایل صوتی است که به زبان آموزان کمک می‌کند تا مهارت شنیداری خود را تقویت کنند.کتاب آموزش زبان انگلیسی  Speak Out، شامل تمامی سطوح زبانی است. سطوح کتاب  عبارتند از:

سطح شروع کننده (Starter)

سطح ابتدایی (Elementary)

سطح پیش متوسط (Pre-Intermediate)

سطح متوسط (Intermediate)

سطح متوسط به بالا (Upper-Intermediate)

سطح پیشرفته (Advanced)

هر کدام از سطوح شامل ۱۰ درس بوده و هر درس در قالب ۵ بخش، موقعیت‌های مختلف از جمله مصاحبه کاری، سفر، ارتباط با دوستان و خانواده و غیره را آموزش می‌دهد. بنابراین، این کتاب می‌تواند به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان محسوب شود.

برای این کتاب می‌توانید از معلم زبان خصوصی استفاده کنید، البته به صورت خود‌خوان هم می‌توان Speak Out را مطالعه کرد. از طرفی در حال حاضر به دلیل کیفیت بالا، در اکثر آموزشگاه‌های زبان هم از این کتاب استفاده می‌شود.

inside reading

Inside Reading  یک مجموعه پنج سطحی از کتاب‌های آکادمیک است که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است. این مجموعه برای کمک به دانش‌آموزان در توسعه مهارت خواندن برای مقاصد آکادمیک طراحی شده است، مانند تحصیل در دانشگاه یا شرکت در آزمون‌های استاندارد مانند تافل یا آیلتس. هر سطح از Inside Reading  شامل مجموعه‌ای از متون آکادمیک واقعی است، از جمله مقالات نویسندگان و گزارش‌ها، با تمرینات و فعالیت‌های همراه، برای کمک به دانش‌آموزان در فهم و درک بیشتر مطالب.

Inside Reading یکی از منابع آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

این مجموعه با سطح Inside Reading Intro شروع می‌شود. این کتاب دارای ۱۰ فصل با موضوعات مختلف است و هر فصل شامل دو متن با سوالات مربوطه می‌باشد. این کتاب با تمرین‌های متنوع و پر کاربرد، بهبود مهارت ریدینگ و افزایش دایره لغات زبان‌آموزان را هدف دارد.

کتاب Inside Reading Intro برای سطح B1 و بالاتر مناسب است و زبان‌آموزان می‌توانند از آن برای آمادگی پیش از آزمون‌های مانند IELTS ، PTE و TOEFL استفاده کنند. این کتاب شامل فایل های صوتی، پاسخنامه تمرینات کتاب، ورک شیت‌ها و ویدئوهای آموزشی است که به صورت رایگان در دسترس زبان‌آموزان قرار دارد.

Four corners

Four Corners یک دوره آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان و نوجوانان با چهار مهارت اصلی (شنیداری، گفتار، خواندن و نوشتن) است. این دوره در چهار سطح از مبتدی تا پیشرفته چاپ شده و با ارائه واژگان کاربردی در زندگی روزمره، برنامه درسی کامل گرامر و تمرین‌های منظم در هر بخش، ب

ه افزایش توانایی زبان‌آموزان در ارتباطات روزانه کمک می‌کند. هدف اصلی این دوره آموزش زبان، تقویت مهارت صحبت کردن زبان انگلیسی با اعتماد به نفس است. در پایان هر درس این دوره، فعالیت‌های اسپیکینگ با نتایج قابل‌ سنجش همراه می‌شود تا دانشجویان بتوانند پیشرفت خود را ببینند. با توجه به رعایت استاندارد‌های آموزشی اروپا و تنوع دروس در کنار روش راحت آموزش، این مجموعه را می‌توان یکی از اعضای لیست بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان، دانست، که هر کسی که به دنبال شروع یادگیری است، می‌تواند از آن استفاده کند.

Passages

مجموعه کتاب‌های Passages یک دوره آموزشی کامل زبان انگلیسی با لهجه امریکن برای زبان‌آموزان سطوح متوسط و پیشرفته است. این مجموعه دو سطحی و شامل کتاب‌های دانش‌آموزی، کتاب‌های کار، کتاب تمرین ویدیویی، فایل‌های صوتی و ویدیویی است.

منبعی قابل اعتماد برای بزرگسالانی که به دنبال یادگیری زبان هستند

این پکیج آموزشی به هر چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی Reading، Speaking، Listening و Writing می‌پردازد و زبان‌آموزان را برای حضور در موقعیت‌های مختلف آماده می‌کند. همچنین، با ارائه واژگان پرکاربرد و اصطلاحات مهم، زبان‌آموزان را در موضوعاتی مانند دوستان و خانواده، سفر و امور روزمره یاری می‌دهد.

این مجموعه کتاب، به عنوان تکمیل‌کننده کتاب‌های آموزشی دیگر مانند Interchange و Four Corners مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از کتاب کار و فایل‌های صوتی و ویدیویی، مهارت‌های زبانی زبان‌آموزان را در سریع‌ترین زمان ممکن تقویت می‌کند.در نهایت، پیشنهاد می‌شود که پس از اتمام کتاب‌های Interchange، این مجموعه کتاب را مطالعه نمایید و با استفاده از ویدیوها و فایل‌های صوتی، مهارت‌های شنیداری خود را نیز تقویت کنید.

Speak Now

Speak Now برای آموزش مهارت‌های برقراری ارتباط و مکالمه طراحی شده است. این مجموعه یک دوره چهار سطحی آموزش Speaking زبان انگلیسی از انتشارات آکسفورد است که برای زبان‌آموزان سطح متوسط تا پیشرفته مناسب است. تمرینات و فعالیت‌های کتاب، اعتمادبه‌نفس لازم برای صحبت کردن مطمئن و موفق را در زبان‌آموز ایجاد می‌کند و با ویدئوهای همراه کتاب، زبان‌آموزان به زبان روزمره انگلیسی آشنا می‌شوند و محتوای کتاب در زندگی روزمره ملموس‌تر حس می‌شود. این کتاب در قالب داستان‌های کوتاه ارائه می‌شود که در آن‌ها از واژگان و اصطلاحات واقعی زبان انگلیسی استفاده شده است.

هر داستان شامل تمرین‌هایی برای تقویت مهارت‌های زبانی است که شامل سوالات چندگزینه‌ای، سوالات باز و تمرین‌های نوشتاری می‌شود. همچنین، این مجموعه به خاطر چند مهارتی بودن، تمام مهارت‌های زبانی شما را تقویت می‌کند.

مجموعه Speak Now برای بزرگسالانی که به دنبال تقویت مهارت های زبان هستند

 سری کتاب‌های Speak Now به دلیل نویسنده‌های برجسته و تمرکز خود بر بهبود مهارت‌های ارتباطی و مکالمه در کلاس یا خانه، یکی از برترین منابع آموزش زبان انگلیسی است. کافی است که سطح زبانی خود را بدانید و یکی از کتاب‌های این مجموعه را انتخاب کنید. اگر برای آزمون تعیین سطح، وقت رفتن به آموزشگاه ندارید، تعیین سطح زبان انگلیسی آنلاین انجام دهید و متناسب با سطح خود شروع به مطالعه یکی از کتاب‌های این مجموعه کنید تا بتواید توانایی صحبت کردن زبان انگلیسی خود را در موقعیت‌های مختلف از جمله مکالمات روزمره، مکالمات تجاری و مصاحبه‌های شغلی را تقویت کنید.

همچنین، این کتاب برای آموزش عبارات و اصطلاحات رایج زبان انگلیسی هم بسیار مناسب است. Speak Now از نظر محتوا و طراحی، یکی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان سطح متوسط تا پیشرفته است.

English Result

مجموعه English Result یکی از مجموعه های معتبر و پرطرفدار برای آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان بزرگسال است. این مجموعه شامل چهار سطح  Elementary، Pre-intermediate، Intermediate  و Upper-intermediate  است و برای تقویت چهار مهارت اصلی زبانی (Reading، Writing، Listening و Speaking) طراحی شده است.

علاوه بر این، مجموعه English Result به صورت یکپارچه و متمرکز بر روی توسعه همه جانبه زبان آموزان، شامل مهارت های گرامری، واژگان، تلفظ و مکالمه می باشد. هر سطح از مجموعه English Result شامل کتاب دانش آموزبه همراه فایل‌های صوتی آن‌ها، فایل ویدئویی مخصوص دانش آموزان ، فایل نرم افزار (MultiROM)، فایل کتاب منابع کمک آموزشی ، کتاب معلم و فایل ویدئویی مخصوص اساتید  است. همچنین، فیلم های آموزشی این مجموعه دارای زیرنویس انگلیسی جداگانه بوده که به زبان آموزان در درک بهتر مطالب کمک می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مجموعه  English Result، وجود Grammar Bank در انتهای کتاب است که شامل بانک سوالات گرامری طبقه بندی شده بوده و به زبان‌آموزان در تمرین و تقویت گرامر زبان انگلیسی کمک می‌کند.

سری کتاب English Result از کتاب های پرطرفدار آموزش زبان ویژه بزرگسالان

همچنین، Worksheet های فایل‌های ویدئویی نیز در دسترس هستند که برای تمرین بیشتر بسیار مناسب هستند. مجموعه English Result توسط اساتید برجسته زبان،Mark Hancock و Annie McDonald تهیه شده است و در برخی از موسسات آموزش زبان در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته می‌توان گفتن که مجموعه  English Result  بهترین کتاب خودآموز برای آموزش زبان انگلیسی است که اگر تعیین سطح زبان انجام داده باشید می‌توانید بلافاصله با تهیه کتاب متناسب با سطح خود، شروع به یادگیری کنید، بدون اینکه به استاد زبان نیاز داشته باشید. به طور کلی، این مجموعه را می توان یکی از کامل‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی دانست.

Face2Face

مجموعه آموزش زبان Face2Face بسیار جامع، کاربردی و مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی است. این مجموعه شامل کتاب‌های کار و نرم‌افزار تمرین، سطح‌بندی شده در ۴ سطح مختلف از مبتدی تا پیشرفته است و تمرکز اصلی آن بر روی مکالمه و مهارت شنیداری است.

ویژگی‌های مثبت این مجموعه شامل آموزش کلمات پرکاربرد، ارائه صفحه خلاصه مطالب، نرم‌افزار  friendly user، تمرکز بر مهارت‌های شنوایی و صحبت کردن، درس‌های قابل استفاده در زندگی و دنیای واقعی، نوآوری در آموزش زبان انگلیسی و ساختار هدفمند کتاب است.

علاوه بر این، کتاب  face2face، یک کتاب قدرتمند در زمینه مکالمه است که شامل سی‌دی صوتی و کتاب‌کار برای تمارین بیشتر است. با مطالعه و تمرین با این کتاب، تلفظ و واژگان با لهجه بریتانیایی به کار برده می‌شود و مکالمات کلیدی و مهمی ارائه می‌شود.

در کل، این مجموعه به عنوان یکی از کاملترین دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی، تمامی مهارت‌های زبانی را آموزش می دهد و به خصوص در بخش‌های Listening و Speaking بسیار قوی عمل می‌کند. همچنین با توجه به سطح‌بندی شده بودن، مناسب برای افراد مختلفی از جمله نوجوانان و بزرگسالان است.

Viewpoint

ویوپوینت یک دوره دو سطحی آموزش زبان انگلیسی است که بر پایه corpus  طراحی شده، به این معنی که بعد از مشاهده و تجزیه و تحلیل انگلیسی واقعی در جوامع، نوشته شده است و تأکید بر تعامل و شخصی‌سازی دارد. هدف اصلی آن تمرین صحبت کردن دانش‌آموزان با یکدیگر و آموزش استراتژی‌های مکالمه است. این دوره به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت صحبت کردن خود را تقویت کرده و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند.

ویوپوینت؛ آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان از صفر تا صد

این دوره می‌تواند در اندازه کلاس‌های مختلف به کار برود و با توجه به نیاز دانش‌آموزان، می‌تواند به صورت جفت، گروه‌های کوچک، گروه‌های بزرگ یا تمام کلاس استفاده شود. همچنین ویوپوینت زبان انگلیسی را به صورت دوره‌ای آموزش می‌دهد، به این معنی که در هر درس مطالب قبلی همراه با مطالب جدید مرور می‌شوند.

جمع‌بندی

این مقاله به معرفی چندین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان پرداخته است. تمامی کتاب‌ها از بهترین متد آموزشی استفاده کرده‌اند و بر اساس کاربرد واقعی زبان در جوامع انگلیسی زبان طراحی شده‌اند. در هر صورت تعیین بهترین کتاب آموزش زبان برای بزرگسالان بستگی به نیازها و سطح زبانی فرد دارد، اما ما سعی کردیم چند کتاب معتبر و محبوب که در این زمینه وجود دارند را به شما معرفی کنیم.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search