skip to Main Content

فواید زبان انگلیسی

فواید زبان انگلیسی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در دنیای جهانی شده امروز دلایل زیادی برای یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد و به طور خاص مزایای زیادی برای مطالعه انگلیسی وجود دارد. در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیارد انگلیسی زبان در سراسر جهان وجود دارد که یک پنجم کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

انگلیسی در برخی از کشورهای با نفوذ اقتصادی و فرهنگی در سطح جهان صحبت می‌شود و در طول قرن‌ها نه تنها به زبان اصلی ارتباطات بین المللی، بلکه زبان اصلی در تجارت بین‌المللی، دانشگاه، پزشکی، علم، فناوری و حقوق هم تبدیل شده است.

وقتی این موضوع  را در نظر می‌گیرید، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم یادگیری زبان انگلیسی را به عنوان راهی برای بهبود زندگی و فرصت‌های موجود و همچنین تمرین مغز خود انتخاب می‌کنند!

در این مقاله، چند مورد از مزایای بسیاری را که یادگیری زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۳ به شما می‌دهد، بررسی خواهیم کرد.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

آشنایی با فواید زبان انگلیسی

بهبود و گسترش فرصت‌های شغلی

به عنوان اولین دلیل برای اینکه چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است، می‌توان گفت که به عنوان زبان اصلی ارتباطات در سراسر جهان، مهارت در زبان انگلیسی یک مهارت بسیار مورد توجه در محیط کار بین المللی است و یکی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی این است که فرصت‌های شغلی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

از نظر آماری ثابت شده که متقاضیان کار با تسلط به زبان انگلیسی در رزومه خود، پتانسیل استخدام بیشتری دارند. این مورد ممکن است به ویژه در سال ۲۰۲۳ مهم باشد زیرا بسیاری از کشورها با رکود اقتصادی و بیکاری مواجه می‌شوند که تا حدی در نتیجه همه‌گیری COVID-19 است.

همچنین به طور گسترده مشخص شده افرادی که به زبان دوم تسلط دارند، چه دو زبانه باشند و چه یک زبان خارجی خوانده باشند، به طور کلی می‌توانند انتظار حقوق بالاتر و باورنکردنی‌تری داشته باشند.

همچنین برخی از مشاغل جهانی نیاز خاصی به انگلیسی زبانان دارند، با توجه به اینکه زبان اصلی آن‌ها – و ارتباطات جهانی که در جوامع آن‌ها انجام می‌شود – انگلیسی است.

البته دنیای تجارت و تجارت بین‌الملل به دلیل استفاده از زبان انگلیسی شناخته شده است و برای مثال انگلیسی هم از اواسط قرن بیستم به زبان بین‌المللی علم و پزشکی تبدیل شده است.

انگلیسی زبان اصلی اینترنت نیز است. تخمین زده می‌شود که روزانه ۵۶۵ میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند و تخمین زده می‌شود که ۵۵.۵ درصد از وب‌سایت‌های پربازدید جهان به زبان انگلیسی نمایش داده می‌شوند.

شرکت‌های آمریکایی مانند آی‌بی‌ام، مایکروسافت و دیگر پیشگامان فناوری، کسانی بودند که اولین زبان‌های برنامه‌نویسی را اختراع کردند و انگلیسی همچنان پرکاربردترین و در نتیجه مهم‌ترین زبان در دنیای برنامه‌نویسی و کدنویسی است.

با یادگیری زبان انگلیسی در دنیا سفر کنید!

در جهان سفر کنید

جهان به تدریج کوچک‌تر می‌شود، به ویژه هنگامی که با سفرهای بین المللی به خارج از کشور سروکار داریم یا صرفاً برای اولین بار از یک کشور دیدن می‌کنیم.

امروزه بسیاری از افراد از کشورهای مختلف یکدیگر را ملاقات می‌کنند. سفر و کاوش در جهان مورد علاقه مردمان زیادی است. علاوه بر کشورهایی که انگلیسی زبان اصلی آن‌هاست، مانند انگلستان، ایالات متحده، کانادا، نیوزلند و استرالیا، تعداد زیادی از کشورهای مختلف وجود دارند که انگلیسی را نیز به عنوان زبان رسمی معرفی می‌کنند! این کشورها شامل مالزی، سنگاپور، کنیا، هنگ کنگ، هند، موریس و فیلیپین هستند.

دانش زبان انگلیسی شما را به ابزارهایی برای سفر و برقراری ارتباط مؤثرتر در بسیاری از نقاط جهان مجهز می‌کند، که به نوبه خود به شما امکان می‌دهد با اطمینان بیشتری کاوش و سفر کنید و در مورد کشورها و فرهنگ‌هایی که بازدید می‌کنید بیشتر بدانید.

بنابراین یادگیری زبان انگلیسی می تواند به شما اجازه دهد در هر کشوری که انگلیسی صحبت می کند مانند ایالات متحده (به عنوان مثال، فیلم های هالیوود) زندگی کنید.

به سیستم‌ها و مؤسسات آموزشی در سطح جهانی دسترسی داشته باشید

یکی دیگر از دلایل مطالعه زبان انگلیسی، دسترسی شما به برخی از بهترین سیستم‌ها و موسسات آموزشی در جهان است. بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان یا در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا واقع شده‌اند یا از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی برای دوره‌های خود استفاده می‌کنند، بنابراین مهارت‌های انگلیسی در هنگام درخواست مهم است.

دسترسی به منابع آموزشی و امکان تحصیل در دانشگاه های برتر یکی از فواید یادگیری زبان انگلیسی است

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های انگلیسی زبان، از جمله دانشگاه‌هایی مانند هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج یا MIT تحصیل کنید، با کلاس آیلتس به مهارت انگلیسی تسلط پیدا کنید و در بهترین دانشگاه‌ها با رنکینگ‌های برتر جهانی تحصیل کنید.

مزایای اجتماعی یادگیری زبان انگلیسی

تسلط بیشتر به زبان انگلیسی می‌تواند مسیر تعامل شما را با مردم کشورهای مختلف باز کند. شما می‌توانید با هزینه بسیار کم جلساتی داشته باشید یا از اسکایپ استفاده کنید یا تماس‌های تلفنی داشته باشید!

این مورد برای شما بسیار مفید خواهد بود، زیرا می‌توانید از نظر اجتماعی پیشرفت کنید و در عین حال یک حلقه دوستان اجتماعی دشته باشید و با آن‌ها صحبت کنید.

اگر به دنبال این هستید که چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم قطعا پیدا کردن دوست از فرهنگ بومی و صحبت کردن با آن‌ها بهترین راه است. همه دوست ندارند با دیگران با ریشه‌های مختلف ملاقات کنند، اما اگر این علاقه به دوستی ادامه یابد، هم می‌تواند به یادگیری زبان شما کمک کند و هم بعد از یادگیری انگلیسی، سفر بین کشور‌هایی مختلف که در آن‌ها دوستی دارید، راحت‌تر می‌شود.

دانش شما را گسترش می‌دهد

تجربه‌ای که هر کسی می تواند لذت آن را درک کند، کشف اطلاعات جدید است. از این رو با یادگیری زبان انگلیسی، فرد از این فرصت برای کشف دانش و علایق شخصی خود بیش از آنچه که در اصل تصور می‌کرد استفاده می‌کند. از طریق کتاب‌ها یا فیلم‌های تاریخ یا علم؛ زبان آموزان می‌توانند به حجم بالایی از اطلاعات  دسترسی داشته باشند.

توانایی شناختی خود را افزایش دهید (به قدرت مغز!)

ثابت شده که یادگیری زبان دوم یکی از بهترین راه‌ها برای به چالش کشیدن و فعال نگه داشتن مغز شماست. مطالعات نشان داده که مغز در حین یادگیری زبان دیگر در فعالیت‌های الکتریکی و حتی ساختار و اندازه تغییراتی می‌کند. تغییراتی که هنگام یادگیری هر نوع کار یا مهارت دیگری رخ نمی‌دهد.

مهم نیست از چه سنی شروع می‌کنید، یادگیری یک زبان جدید علاوه بر زبان مادری، مزایایی نیز دارد. اکنون مشخص شده است که افرادی که بیش از یک زبان را روان صحبت می‌کنند حافظه بهتری دارند و از نظر شناختی خلاق‌تر از افرادی هستند که این کار را نمی‌کنند، و علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که شروع زوال عقل و بیماری آلزایمر در افراد دوزبانه دیرتر از افراد تک زبانه تشخیص داده می‌شود ، به این معنی که دانش زبان دوم می تواند به ما کمک کند تا از نظر ذهنی برای مدت طولانی‌تری سالم بمانیم.

زندگی را در یک کشور انگلیسی زبان شروع کنید

شاید فکر کنید که یادگرفتن زبان خیلی سخت است و به راحتی نمی‌توانید یاد بگیرید و در نهایت به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کرده و درآن‌جا زندگی کنید. اما شما باید بدانید که یادگیری زبان فقط نیاز به استمرار و پشتکار دارد و با تلاش می‌توانید حتی با کمک معلم زبان انگلیسی در منزل خودتان هم، به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید.

یادگیری و تسلط زبان انگلیسی می‌تواند به شما فرصت مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را بدهد. اغلب، برای تبدیل شدن به یک شهروند در یک کشور انگلیسی زبان، باید به سطح مشخصی از مهارت انگلیسی دست پیدا کنید. صحبت کردن و درک زبان انگلیسی همچنین شانس شما را برای یافتن شغل افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با اطرافیان خود – چه در سوپرمارکت، پزشکان یا با دوستان و همسایگان جدید – مکالمه و ارتباط برقرار کنید. پس هر چه زودتر آموزش خود را شروع کنید.

فواید یادگیری زبان انگلیسی؛ امکان ارتباط با انسان های مختلف در سراسر جهان

مهارت‌های ارتباطی را بهبود بخشید

هنگامی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرید، روش‌های جدیدی برای تفکر و بیان خود چه به صورت شفاهی و چه از طریق کلام نوشتاری یاد می‌گیرید.

یادگیری زبان‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا با نحوه کار خود زبان و نحوه استفاده از آن برای برقراری ارتباط با دیگران در انواع محیط‌های اجتماعی، آموزشی و حرفه‌ای، واضح‌تر با هر زبانی ارتباط برقرار کنید.

دنیایی از سرگرمی و فرهنگ عامه را باز کنید

بسیاری از نمادین‌ترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی جهان به زبان انگلیسی تولید شده‌اند، بیشتر آن‌ها در هالیوود تولید شدند. تسلط به زبان انگلیسی به شما این فرصت را می‌دهد که از آن‌ها به شکل اصلی‌شان و بدون زیرنویس لذت ببرید.

همین امر در مورد ادبیات نیز صدق می‌کند، و با بسیاری از آثار مشهور جهانی که در اصل به زبان انگلیسی تولید شده‌اند، گزینه‌های بی پایانی برای لذت بردن خواهید داشت. از جی کی رولینگ گرفته تا شکسپیر، چیزی برای همه سلیقه‌ها وجود دارد!

یکی از فواید یادگیری زبان انگلیسی لذت تماشای فیلم و سریال ها به زبان اصلی است

تماشا و خواندن رسانه‌های انگلیسی زبان نیز مهارت‌های زبانی شما، به‌ویژه مهارت‌های شنیداری و مهارت‌های خواندن را افزایش می‌دهد. آشنایی با این نوع از فرهنگ جهان، زمانی که به تمرین مهارت‌های گفتاری خود برسید موضوعات بی‌پایانی را برای گفتگو باز می‌کند.

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

بدون توجه به انگیزه شما برای یاد گرفتن زبان انگلیسی، توانایی صحبت کردن به یک زبان خارجی یک مهارت مورد توجه و تحسین‌برانگیز است.

بنابراین، آخرین مزیت یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری، غرور و اعتماد به نفسی است که با دانستن مهارت‌های زبانی شما به وجود می‌آید که می‌تواند به شما کمک کند تا در نقاط مختلف دنیا کار و سفر کنید و با مردم از انواع فرهنگ‌ها ارتباط برقرار کنید.

کلام آخر

در دنیای امروز، تسلط به بیش از یک زبان مهم است. دلایل متعددی برای این مورد وجود دارد که به بخشی از آن‌ها در این مطلب اشاره کردیم، از ایجاد شبکه‌ای از ارتباطات گرفته تا افزایش دانش شما.

در اُتیچر ما تمامی منابعی که برای یادگرفتن زبان انگلیسی نیاز دارید را برای شما تهیه کردیم و به راحتی می‌توانید در منزل خود بنشینید و به صورت آنلاین زبان یاد بگیرید و در نهایت از مزایای تسلط به انگلیسی، بهره‌مند شوید. برای ثبت نام کلاس زبان آنلاین به صفحه اصلی اُتیچر مراجعه کنید. 

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search