skip to Main Content

بدون داشتن پارتنر نیز تقویت مکالمه ممکن است!

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تا‌به‌حال این سوال برایتان پیش آمده که چگونه تقویت مکالمه برایتان امکان‌پذیر است؟ یا اینکه می‌توانید بدون کمک کسی به یک زبان خارجی مثل انگلیسی صحبت کنید؟‌

درست است که می‌توانید به آسانی مهارت‌های خواندن، نوشتن و شنیدن را به تنهایی تمرین کنید و برروی تقویت مکالمه تمرکز کنید.اما گاهی اوقات با وجود اینکه می‌توانید جملات زیبایی را بنویسید و هزاران واژه را حفظ کنید، اما به محض اینکه تصمیم می‌گیرید صحبت کنید، جمله ی مناسبی در ذهن شما شکل نمی‌گیرد و همه از چیز ذهن شما می‌رود.

فهرست بخش ها

چند روش برای بهبود صحبت کردن زبان خارجی بدون هم صحبت

حتما تجربه این را داشته‌اید که هرچقدر هم کتاب بخوانید یا از نرم افزار های آموزش زبان استفاده کنید، نمی‌توانید یادبگیرید که چگونه روان صحبت کنید. بنابراین بدیهی است که بهترین راه تقویت مکالمه، صحبت با یک فرد نیتیو است. اما اگر در اطرافمان چنین فردی وجود نداشته باشد باید چه کنیم؟‌ نگران نباشید، حتی بدون داشتن هم صحبت هم می‌توانید صحبت کردن‌تان را بهبود دهید.در این مقاله با روشهای برای بهبود تقویت مکالمه همراه ما باشید.

‌١-‌ به فرهنگ آن کشور توجه کرده و همانند افراد محلی فکر کنید

گاهی مشکل ما در مکالمه و برقراری ارتباط به یک زبان دیگر خود آن زبان نیست، بلکه نحوه تفکر ما درباره آن است.

اگر هر آنچه را که فکر می‌کنید به زبان انگلیسی بیان کنید، همیشه مجبور می‌شوید در ذهنتان ترجمه کنید. ترجمه ‌کردن کار راحتی نیست. حتی کسانی که دو یا چند زبان را به راحتی صحبت می‌کنند در تبدیل زبان‌ها مشکل دارند.

بنابراین باید همانند خود افراد نیتیو فکر کنیم.

می‌توانید این کار را در هر زمان و هر مکانی انجام دهید. وقتی راجع به اتفاقات روزتان فکر می‌کنید یا وقتی می‌خواهید غذا سفارش دهید،‌ سعی کنید  به انگلیسی فکر کنید. برای پیدا کردن کلمات از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. با این روش هرگز نیازی نیست از زبان مادریتان ترجمه انجام دهید. متوجه می‌شوید زمانی که انگلیسی فکر می‌کنید می‌توانید راحت تر انگلیسی صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:

راهکار های موثر تقویت مکالمه زبان انگلیسی در طولانی مدت

٢- با خودتان صحبت کنید

وقتی در خانه یا هر جای دیگری تنها هستید می‌توانید با خودتان به زبان خارجی صحبت کنید. سعی کنید با صدای بلند صحبت کنید و با صدای بلند بخوانید. اگر کسی نیست که اشتباهاتتان را اصلاح کنند، بلند صحبت کردن باعث می شود که احساس راحتی بیشتری کنید. و در تقویت مکالمه شما تاثیر بسزایی دارد.

٣- از آینه کمک برای تقویت مکالمه بگیرید

در طول روز هر وقت فرصت کردید جلوی آینه بایستید، موضوعی را انتخاب کرده، دو تا سه دقیقه زمان بگیرید و درباره آن صحبت کنید.

‌ کل زمان دو تا سه دقیقه را صحبت کنید. مکث کنید. اگر به کلمه ای رسیدید که معادلش را نمی‌دانید، منظورتان را به شکل دیگری برسانید. می‌توانید بعد از تمام شدن زمان درباره آن کلمه جستجو کنید. این راهکار به شما کمک می‌کند تا جملاتی را که در آنها مشکل دارید شناسایی کنید. استفاده از آیینه به شما کمک می‌کند بدون داشتن پارتنر سطح زبان خود را متوجه شوید و خود را تقویت کنید.

تقویت مکالمه

۴- بیشتر بر روان صحبت کردن تمرکز کنید تا دستور زبان

‌ هنگام صحبت کردن چند بار مکث می کنید؟ هرچه بیشتر مکث کنید، اعتماد به نفستان کمتر شده و  ناراحت‌تر می‌شوید. تمرین آینه را امتحان کنید اما سعی کنید در طول زمان مکث نکنید و بین کلمات فاصله نیندازید.

ممکن است جملاتتان از نظر گرامری کامل نباشد اما مشکلی نیست! اگر به جای درست صحبت کردن روی روان صحبت کردن تمرکز کنید، جملات بهتر به نظر می‌رسد و دیگران نیز منظورتان را به راحتی درک می‌کنند. هر چه روان تر صحبت کنید راحت تر می‌توانید مشکلات گرامری را اصلاح کنید.

۵-‌چند «زبان چرخان» را تمرین کنید

زبان چرخان ها (Tongue Twister) مجموعه ای از کلمات هستند که تکرار آنها پشت سر هم بسیار مشکل است. به عنوان یک مثال:

“The thirty-three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday.” ‌

سعی کنید این جمله را چند بار تکرار کنید. کار ساده ای نیست اما باعث تقویت مکالمه شما می‌شود.

بازی هایی مانند این کمک می‌کند که نحوه جایگذاری درست زبان در دهان‌تان را یاد گرفته و حتی نحوه تلفظ را بهبود بخشید.

لیستی از بهترین زبان چرخان ها که می توانید برای تمرین از آن ها استفاده کنید.

زبان چرخان ها در انگلیسی

۶-‌ گوش کنید و تکرار کنید

آیا برنامه‌های تلویزیونی و ویدیوهای یوتیوب به زبان خارجی را تماشا می‌کنید؟ از آن‌ها برای تقویت مکالمه استفاده کنید. بخش کوتاهی از برنامه را انتخاب کرده و خط به خط آن را تکرار کنید. سعی کنید تُن صدا صحبت و حتی لهجه را (اگر می توانید) مطابقت دهید.‌ اشکالی ندارد اگر چند کلمه را جا انداختید. نکته مهم این است که به صحبت کردن ادامه دهید. سعی کنید دقیقا مانند فردی که در برنامه صحبت می کند به نظر بیاید.

همچنین با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین زبان اتیچر می‌توانید به راحتی با رزرو جلسه آزمایشی استاد زبان های نیتیو هر چهار مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search