skip to Main Content

تاثیر شگفت انگیز یادگیری زبان با نوشتن !

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فهرست بخش ها

آیا تا به حال به یادگیری زبان با نوشتن فکر کرده اید؟

این یک واقعیت شناخته شده است که تمامی زبان آموزان می توانند از نوشتن خلاق در راستای  پیشرفت مهارت های زبانی خود بهره ببرند و بدون شک، یادگیری زبان با نوشتن امری امکان پذیر است. نوشتن خلاق همانطور که بخش ذهنی و عاطفی مغز را درگیر می کند، راهی عالی برای یادگیری گرامر، املاء، واژگان و گفتمان یک زبان خارجی نیز هست.  اما سوال اینجاست:

  • نوشتن خلاق چیست ؟
  • تاثیر نوشتن خلاق در یادگیری زبان چیست؟

برای یافتن پاسخ تا انتهای این مقاله با ما باشید:

نوشتن خلاق چیست؟

نوشتن خلاق را می توان به عنوان فرآیند ایجاد متونی که نه تنها هدف عملی و آموزنده، بلکه هدف زیبایی شناختی نیز دارند، تعریف کنیم. بدون شک امکان یادگیری زبان با نوشتن یکی از بهترین شکل های ممکن برای یادگیری یک زبان خارجی است، زیرا صرفا به قواعد زبان محدود نمی شود و به زبان آموز اجازه می دهد تا به خروجی و نتیجه نهایی نیز فکر کند.

 

مزایای یادگیری زبان با نوشتن:

متأسفانه بسیاری از زبان آموزان مبتدی فکر می کنند که نوشتن تنها مختص یادگیری در مراحل پیشرفته است و از تاثیر یادگیری زبان با نوشتن غافل می مانند، ولی در حقیقت نوشتن می تواند یک ابزار عالی برای یادگیری و بهبود در همه سطوح یادگیری یک زبان خارجی باشد. الیور ترنر، نویسنده با تجربه، در مورد تاثیرنوشتن خلاق در یادگیری یک زبان اینطور نظر می دهد: «نوشتن خلاق می تواند مزایای مثبت زیادی برای زبان آموز داشته باشد. تمرین مکرر به آنها توانایی تمرکز بر روی زبان را آموزش می دهد، نحوه کارکرد آن را مجسم می کند و الگوهای مختلف زبان را با شیوه ای جالب و هیجان انگیز یاد می دهد که می تواند به بهبود زبان و استفاده از دستور زبان کمک کند. ”

نوشتن خلاق  از راه های متعددی بر یادگیرنده  تأثیر می گذارند، اما در اینجا فقط  به برخی از راه هایی که می توانید از آن بهره مند شوید، اشاره می شود.
نوشتن خلاق، نویسنده را قادر می سازد تا زبان را با شیوه ای غیرعادی به کار گیرد تا چیزی را بیان کند. این شما را در سطحی بسیار عمیق تر از پردازش یک زبان قرار می دهد که در نتیجه به شما نتایج بهتری می دهد.

همچنین یادگیری زبان با نوشتن، شما را قادر می سازد تا از یکنواختی هنگام یادگیری دور شوید. یادگیری با یک روش قدیمی تنها باعث ناامیدی زبان آموز در مسیر یادگیری می شود. تمرینات مختلف نوشتن خلاق به شما امکان می دهد که از محیط تکراری یادگیری زبان خارج شوید و دوره یادگیری را تحت کنترل خود در آورید.
زبان آموزان ترجیح می دهند یادگیری زبان به آرامی پیش رود و از آنجا که نوشتن خلاق یک پروسه زمان بر است، فشار کمتری به آنها وارد می شود. به این معنی که زبان آموزان قادر به تمرکز و تسلط بر شکل دادن کلمات، واژگان و استفاده از آنها هستند.

نوشتن خلاق شما را قادر می سازد تا بر روی استراتژی های شناختی خود نیز کار کنید و از طریق تجزیه و تحلیل و آزمایش راه های جدید، آن هارا بهبود بخشید. به این معنی که هر چه جلوتر می روید این واقعیت را قبول می کنید که یادگیری زبان با نوشتن فرایندی است که اشتباهات زیادی را شامل می شود. در مقاله ای نیز اخیرآ توضیح دادیم که چقدر اشتباه کردن در یادگیری زبان موثر است.

همچنین مطالعه شود:

یادگیری زبان انگلیسی چه تاثیری در حرفه ای دیده شدن ما دارد؟

نوشتن به طور منظم:

اما برای پیشرفت در یادگیری یک زبان، شما باید قادر و مایل به یادگیری زبان به طور همیشگی باشید. مهم نیست که  ازچه روش هایی استفاده می کنید، اگر یادگیری زبان با نوشتن به عنوان ابزار یادگیری مورد استفاده قرار گیرد باید به طور مداوم انجام شود.

خلاق باشید، یادگیری زبان با نوشتن را به عنوان یک بازی در نظر بگیرید. با آن بازی کنید و سعی کنید از کلماتی که میشناسید استفاده کنید، محدودیت های خود را کم کنید زیرا دایره لغات شما گسترش می یابد و شما می توانید وسیع تر فکر کنید.
از اشتباه کردن در یادگیری زبان نترسید. بخشی از یادگیری یک زبان خارجی، اشتباه کردن است.  این نباید باعث شود از نوشتن دلسرد شوید. به آن به عنوان یک پازل نگاه کنید  هرچند مشکل، ولی شما در نهایت باید آن را به پایان برسانید.
زمان مشخصی در هر هفته ا برای نوشتن انتخاب کنید. مهم نیست آخرهفته یا وقت آزاد خود را به آن تعلق دهید؛ فقط مطمئن شوید که از آن زمان خلاقانه و به طرز مفیدی استفاده می کنید.

وب سایت های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانند به شما در یافتن موضوعات کمک کنند از جمله اتیچر که با معلم زبان های مجرب خود برای شما یادگیری زبان در منزل را فراهم میکند.
یادگیری زبان با نوشتن می تواند یک روند دشوار و به همان اندازه سرگرم کننده باشد. اگر از منابع موجود خود نهایت بهره را ببرید، نوشتن خلاق یک منبع بسیار ارزشمند است که می تواند نقش موثری در یادگیری زبان داشته باشد

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search