skip to Main Content

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

فیلم‌ها منبعی مهم برای سرگرمی هستند، اما اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند یک ابزار آموزشی عالی هم باشند. کودکان چگونه زبان یاد می‌گیرند؟ با مشاهده و تقلید از دیگران. همین امر برای بزرگسالان هم صادق است، اگرچه طی کردن این روند برای آن‌ها به این سادگی نیست.

 در عصر دیجیتال، یادگیری یک زبان جدید می‌تواند فرصت‌های کاری بهتری فراهم کند، به مسافرت رفتن شما کمک کند یا مهارت‌های ارتباطی شما را بهبود بخشد. یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم کاملا امکان‌پذیر است.

اکثر مردم در حال حاضر به طور منظم از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند، پس چرا در حین انجام آن، چند چیز را یاد نگیرند؟ در این مطلب لیستی از ۱۰ فیلم شگفت‌انگیز برای یادگیری زبان انگلیسی را برای شما آورده‌ایم. با ما در آموزش آنلاین زبان اُتیچر همراه باشید. 

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

فهرست بخش ها

راهنمای گام به گام یادگیری انگلیسی از طریق فیلم

در ادامه می‌خواهیم نحوه یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم را بررسی کنیم:

یک فیلم مناسب را انتخاب کنید

به این مرحله واقعا باید توجه کنید. آیا ژانر فیلم، مورد علاقه شماست؟ آیا در سطح انگلیسی شماست؟ سعی کنید از فیلم‌های پلتفرم‌های استریم مثل نتفیکس استفاده کنید چون یکی از سایت‌های پیشرو پخش فیلم است و مهمتر از آن، یادگیری زبان انگلیسی برای شما راحت‌تر خواهد بود. اگر مبتدی یا سطح پایین‌تری هستید، بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که قبلاً تماشا کرده‌اید.

از آنجایی که شما قبلاً موضوع فیلم را می‌دانید، می‌توانید صرفاً روی جنبه زبانی آن تمرکز کنید. اگر فیلم مناسب انتخاب کنید هر کدام از شخصیت‌ها می‌توانند در حد یک معلم زبان انگلیسی آنلاین برای شما مفید باشند.

فیلم را با زیرنویس دو زبانه تماشا کنید

 در این مرحله باید فیلم را با زیرنویس دو زبانه یا انگلیسی تماشا کنید نه زیرنویس زبان مادری خود به تنهایی. هدف این است که شما به راحتی بتوانید کلمات جدید انگلیسی را بشنوید کنید و بلافاصله آن را در زیرنویس جستجو کنید. زیرنویس‌ها زمانی که برای درک آنچه در حال وقوع است به کمک نیاز دارید، عالی هستند.

با صحنه‌های مورد علاقه خود تمرین کنید

 هنگامی که ایده اصلی فیلم را فهمیدید، می‌توانید آن را به کلیپ‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید که حاوی صحنه‌های مورد علاقه شماست. هنگامی که از فیلم برای تمرین انگلیسی استفاده می‌کنید، همیشه با یک کلیپ ویدیویی کوتاه که بیش از سه دقیقه نباشد کار کنید.

بارها و بارها صحنه را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید و کلمات و عبارات جدید را در دفترچه یادداشت خود بنویسید و با دیدن ویدیو گوش دادن را تمرین کنید. اگر هم از سریال برای تقویت زبان انگلیسی مبتدی خود استفاده می‌کنید حتما باید آن را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید، حتی سریال‌ها کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای مثل فرندز هم باید به قسمت‌های کوچکتر تبدیل شوند.

تمرین مطالب نوشته شده در دفترچه یادداشت

مطالب، لغات و اصطلاحاتی که هنگام مشاهد فیلم در دفترچه خود نوشتید را مرور کنید و بعد از آن،فیلم را دوباره، یکی دو بار یا حتی بیشتر تماشا کنید. این کار برای بررسی یادگیری شما است. ببینید آیا می‌توانید از تماشای فیلم با زیرنویس دو زبانه به زیرنویس انگلیسی و در نهایت بدون زیرنویس پیشرفت کنید یا خیر. این مراحل برای یادگیری موثر انگلیسی از طریق فیلم بسیار مهم است.

گوش بدهید و تکرار کنید

اگر قسمتی وجود دارد که متوجه نشدید، آن را به عقب برگردانید، دوباره به آن گوش دهید و سعی کنید آنچه گفته شده را تکرار کنید. این به شما کمک می‌کند موقعیت را درک کنید و تلفظ خود را تمرین کنید.

 فیلم‌هایی را تماشا کنید که از آن‌ها لذت می‌برید

به معنای واقعی کلمه هزاران و هزاران فیلم وجود دارد و برای ذائقه همه فیلم داریم. فیلم‌هایی را انتخاب کنید که از آن‌ها لذت می‌برید، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که چیزی را از آن  یاد بگیرید.

فیلم‌های مناسب برای تقویت زبان مبتدیان

در زیر به سراغ ۱۰  فیلم جالب به زبان انگلیسی رفتیم که برای مبتدیان عالی هستند:

Toy Story (1995)

بازیگران: Tom Hanks, Tim Allen, Annie Potts, Don Rickles

مخاطب هدف فیلم‌های انیمیشن معمولا کودکان هستند و همانطور که همه می‌دانیم، آن‌ها ممکن است کلمات و اصطلاحات پیچیده را درک نکنن.  علاوه بر اینکه فیلم‌های انیمیشنی سرگرم‌کننده و مناسب خانواده هستند، داستان‌ها و دیالوگ‌های ساده‌ای دارند که این مکالمات و دیالوگ‌ها را در بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان هم خواهید یافت.

در واقع در این کتاب‌ها و فیلم‌های مبتدی مکالمات به راحتی برای همه قابل درک است. بهترین‌ انیمیشن‌ها متعلق به دیزنی و پیکسار است که می‌توانند به بهبود مهارت زبانی شما کمک زیادی کنند. اگر به دنبال یک فیلم انیمیشن خوب برای شروع هستید، داستان اسباب بازی را امتحان کنید.

 این فیلم به زندگی مخفیانه اسباب‌بازی‌های کودکانه می‌پردازد که وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌شود، به ماجراجویی‌های خودشان دست می‌زنند. داستان اسباب‌بازی موفقیت بزرگی از نظر منتقدان و تجاری بود و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌ها شناخته می‌شود.

Avengers فیلم متفاوت آموزش زبان انگلیسی

The Avengers (2012)

بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Chris Evans

فیلم‌های ابرقهرمانی امروزه در سراسر جهان به محبوبیت رسیدند و مانند انیمیشن، فیلمسازان دیالوگ‌ها و منابعی را انتخاب می‌کنند که برای همه، صرف نظر از نژاد، فرهنگ یا زبان، به راحتی قابل درک باشد.

شروع فیلم‌های ابرقهرمانی به دهه ۱۹۶۰ بازمی‌گردند، اما دنیای سینمایی مارول مدرن احتمالاً بهترین فرانچایز ابرقهرمانی موجود است. وقتی همه فیلم‌های انفرادی این فرانچایز را تماشا کردید، سعی کنید به فیلم‌های گروهی مانند The Avengers توجه بیشتری داشته باشید.

در این فیلم ها بازیگران متعددی با پیشینه ها و لهجه های مختلف حضور دارند که می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید باشد.

سخنرانی پادشاه یک فیلم دراماتیک و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

The King’s Speech (2010)

بازیگران: Colin Firth, Geoffrey Rush, Helena Bonham Carter, Guy Pearce

سخنرانی پادشاه احتمالاً برای کسانی که دارای اضطراب اجتماعی یا اختلالات گفتاری هستند مانند یک فیلم ترسناک خواهد بود. این فیلم بر اساس داستان واقعی جورج ششم پادشاه انگلستان است که در طول زندگی خود از یک مشکل لکنت زبان رنج می‌برد.

سخنرانی پادشاه درست قبل از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و شاهزاده آلبرت (بعداً جرج ششم) در همان زمان به تاج و تخت نشست.

آلبرت برای اینکه رهبر خوبی باشد و الهام‌بخش کشورش باشد، تصمیم می‌گیرد با کمک یک گفتاردرمانگر عجیب و غریب بر رنج خود غلبه کند. The King’s Speech یک فیلم عالی برای یادگیری چند ترفند برای صحبت کردن در جمع و بهبود زبان انگلیسی است. The King’s Speech برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد هم شد.

Before Sunrise (1995)

بازیگران: Ethan Hawke, Julie Delpy

Before Sunrise  یک فیلم عاشقانه دیالوگ محور است که در طول یک عصر سرنوشت ساز در وین اتفاق می‌افتد. ریچارد لینکلیتر فیلم Before Sunrise و دو دنباله بعدی آن را کارگردانی کرد. این فیلم حول محور دو غریبه می‌چرخد که در قطاری در اروپا با هم آشنا می‌شوند و بلافاصله ارتباط عمیقی برقرار می‌کنند. این فیلم دارای مکالمات متعدد و متفکرانه‌ای است که قطعا برای افرادی که به دنبال آموزش زبان انگلیسی، هستند مفید خواهد بود.

Thank You for Smoking (2005)

بازیگران: Aaron Eckhart, Katie Holmes, J.K. Simmons

طنز یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن تسلط بر هر زبانی است و Aaron Eckhart, Katie Holmes, J.K. Simmons  بدون شک بهترین فیلم طنز مدرن در هالیوود است.

معرفی فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

Thank You for Smoking روی Big Tobacco  متمرکز است که تنها کارش متقاعد کردن همه است که تنباکو مضر نیست و باید حتی بیشتر مصرف شود. جالب اینجاست که این فیلم حتی یک شات از یک سیگار هم ندارد. Thank You for Smoking  می‌تواند در مورد ریاکاری در سیاست و رسانه‌ها و تاکتیک‌های چرخشی که برای فریب دادن مردم استفاده می‌کنند چیزهای زیادی به شما یاد دهد.

۱۲ Angary Men

بازیگران: Henry Fonda, Lee J. Cobb, Joseph Sweeney

۱۲ مرد خشمگین یک فیلم ضروری است که هر فردی باید حداقل یک بار در زندگی خود آن را تماشا کند. این فیلم سیدنی لومت در اتاقی اتفاق می‌افتد که در آن ۱۲ هیئت منصفه درباره محکومیت یا تبرئه یک نوجوان متهم به قتل بحث می‌کنند.

12 مرد خشمگین یکی از شاهکارهای دنیای سینما که در کنار آموزش زبان شما را میخکوب میکند.

۱۲ مرد خشمگین فیلمی شگفت‌انگیز است که به مسائل نژادپرستی و کلیشه‌ای به بهترین شکل ممکن می‌پردازد و از آنجایی که تمام شخصیت‌های فیلم بی‌نام می‌مانند، بینندگان می‌توانند جنبه‌هایی از شخصیت خود را در آن‌ها ببینند. ۱۲ مرد خشمگین یک فیلم دیالوگ محور است، بنابراین باید کمی توجه کنید، اما درک آن بسیار آسان است.

Jurassic Park (1993)

بازیگران: Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum

پارک ژوراسیک استیون اسپیلبرگ یکی دیگر از فیلم‌های ضروری است که همه باید ببینند. پارک ژوراسیک بر روی یک میلیاردر متمرکز است که یک پارک موضوعی را افتتاح می‌کند که جاذبه اصلی آن دایناسورها هستند.

اما زمانی که T. Rex فرار می‌کند همه چیز به هم می‌ریزد. پارک ژوراسیک موضوعات علمی و اصطلاحات تخصصی را با زبانی ساده توضیح می‌دهد و فیلمی مناسب برای همه گروه‌های سنی است. اگر به دنبال دیالوگ‌‌های انگلیسی عالی و همچنین یک اکشن حماسی هستید، پارک ژوراسیک باید در لیست تماشای شما باشد.

Pulp Fiction (1994)

بازیگران: John Travolta, Samuel L. Jackson, Uma Thurman, Bruce Willis

وقتی صحبت از دیالوگ‌ها می شود، کوئنتین تارانتینو یکی از بهترین نویسندگانی است که در هالیوود بهترین دیالوگ‌ها را می‌نویسد.

تارانتینو همچنین کارگردانی ماهر است که شاید بهترین اثرش Pulp Fiction باشد. پالپ فیکشن از چهار روایت به هم پیوسته تشکیل شده است و هر کدام از دیگری نامعقول‌تر هستند.

در حالی که Pulp Fiction دارای دیالوگ‌های غنی و جذابی است، اما برای همه مناسب نیست. پالپ فیکشن دارای ابتذال و خشونت است، اما بدون توجه به آن فیلمی برجسته و دیدنی است.

Gosford Park (2001)

بازیگران: Maggie Smith, Helen Mirren, Michael Gambon, Clive Owen

ژانر تاریخی هم یک راه عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است. دوره ویکتوریا هیچ گونه زبان عامیانه نداشت و انگلیسی که صحبت می‌شد کاملاً خالص و شفاف بود.

پارک گاسفورد نمونه بارز این موضوع است. پارک گاسفورد یک فیلم معمایی تاریخی به کارگردانی رابرت آلتمن و نویسندگی جولیان فلوز است.

داستان فیلم درباره گروهی از بریتانیایی‌های ثروتمند و خدمتکاران آن‌ها است که پس از یک مهمانی شام درگیر تحقیقات قتل می‌شوند.

گاسفورد پارک برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شد و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم شناخته می‌شود.

با فیلم شبکه اجتماعی می‌توانید ماجرای شکل گیری فیسبوک را ببینید و زبان یاد بگیرید

The Social Network (2010)

بازیگران: Jesse Eisenberg, Andrew Garfield, Armie Hammer, Justin Timberlake

در نهایت، The Social Network  را داریم که یکی از بهترین فیلم‌های قرن است. شبکه اجتماعی به نویسندگی آرون سورکین و کارگردانی دیوید فینچر، داستان ایجاد فیس‌بوک و شکایت‌های بعدی علیه، مارک زاکربرگ، را روایت می‌کند.

صحنه آغازین شبکه اجتماعی برای پرت‌کردن حواس حتی ماهرترین انگلیسی زبان‌ها به خوبی عمل می‌کند. جای تعجب نیست که فیلم در نهایت برای فیلمنامه‌اش برنده جایزه اسکار شد. شبکه اجتماعی فیلمی پیچیده است که توجه کامل بیننده را می‌طلبد. بنابراین، فقط زمانی آن را تماشا کنید که تمام فیلم‌های قبلی را با روشی که گفته شد، دیده باشید.

کلام آخر

فیلم‌ها می‌توانند در مورد رفتار و لحن گوینده به شما آموزش دهند، اما در مورد گرامر خیلی کمک کننده نیستند. با این حال، یک راه حل کوتاه مدت عالی برای یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی در کنار سرگرمی است. امیدواریم لیست ۱۰ فیلم شگفت انگیز ما برای یادگیری زبان انگلیسی را دوست داشته باشید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۴/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search