skip to Main Content

یادگیری زبان انگلیسی چه تاثیری در حرفه ای دیده شدن ما دارد؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

فهرست بخش ها

با یادگیری زبان انگلیسی حرفه ای تر عمل کنید:

این روزها  استفاده از زبان انگلیسی در رشته های تخصصی روز به روز  در حال گسترش است. ما هم به‌عنوان عضوی از جهان امروزی و به منظور موفقیت بیشتر باید تلاش نماییم که هر چه بیشتر حرفه‌ای و همچنین مطلع به نظر رسیم. همانطور که در مقاله قبلی، با روش‌های متعددی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی آشنا شده‌اید. در مواجهه با دیگران، نحوه مکالمه به زبان انگلیسی و همچنین بیان نیازها می‌توانند به خوبی نشان دهنده نگرش و دید شما نسبت به مشتری‌ها و سایر افراد باشند. به همین دلیل نیاز است تا به منظور موفقیت در کار، اندکی بیشتر با شیوه استفاده از زبانِ انگلیسی تجاری آشنا شویم و در همین راستا با روش‌های مؤثرتر مکالمه نیز بیشتر آشنا خواهیم شد. اُتیچر نیز به عنوان یک استارتاپ ابرانی، شبکه ای از اساتید داخلی و خارجی را گرد هم آورده است تا به شما در یادگیری زبان عمومی و یا زبان انگلیسی تخصصی کمک کنند.

آشنایی با زبان انگلیسیِ تخصصی:

یکی از بهترین روش ها برای موفقیت سریع‌تر ، آشنایی با اصطلاحات و عبارات مورد استفاده در رشته های مختلف است. هر رشته متشکل از مجموعه‌ای از کلمات مخصوص به خود است. به همین دلیل، معمولاً افرادی که در رشته های خاصی مشغول هستند، از زبان انگلیسی تخصصی مربوط به آن رشته نیز استفاده میکنند. در صورتی که چنین عباراتی به گوش افراد عادی برسد، به احتمال زیاد قادر به درک معانی آنها نخواهند بود. به‌عنوان مثال افراد فعال در بازارهای جهانی از عباراتی تخصصی همانند CTA و یا AIDA برای بیان منظور خود استفاده می کنند و یا در گفتگوهای موجود در طراحان صفحات وب عباراتی مانند DNS به وفور یافت می‌شود. علاوه بر این، وکیل‌های دادگاه، مهندسین عمران، برق و سایر رشته ها از عبارات مختص به خود برای بیان منظورشان استفاده می کنند. به هر صورت، ممکن است در زبان مادری خود با دسته‌ای از این عبارات آشنا باشید. ولی در صورتی که با نمونه های شناخته شده بین المللی در این زمینه آشنایی ندارید، برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف بهتر است شروع به یادگیری این موارد کنید.

به احتمال زیاد اکثر کلمات زبان انگلیسی مورد استفاده در میان صنایع مختلف، به صورت رسمی است. با این حال و در صورتی که شما قصد فراگیری اصطلاحات عامیانه در چنین رشته‌هایی را دارید، می‌توانید به فُرُم ها و یا وبلاگ‌های مرتبط با چنین مباحثی مراجعه نمایید. زبان مورد استفاده در چنین قسمت‌هایی عموماً غیر رسمی و عامیانه است. با استفاده از این موارد می‌توانید به سادگی معادل‌های غیر رسمی اصطلاحات کتابی را به دست آورید.

هر چند باید همواره در نظر داشته باشید که ممکن است مخاطبین شما از کاربرد اصطلاحات و یا کلماتی که آنها اطلاعات کافی در موردشان ندارند، زیاد خشنود نشوند. به همین دلیل نیاز است تا در هنگام گفتگو با سایر افراد و بخصوص کسانی که آشنایی چندانی با حرفه تخصصی شما ندارند، چنین عباراتی را به صورت ساده و قابل فهم استفاده کنید.

ساده و خلاصه گویی در زبان انگلیسی:

همان‌طوری که گفته شد، پیشنهاد می‌شود تا با استفاده از اصطلاحات و عبارت رایج زبان انگلیسی در رشته تخصصی خود، در میان همکاران خود به خوبی مطرح شوید. در کنار این مورد، نکته‌ای که همواره باید به خاطر داشته باشید این است که در گفتگو با سایر افراد و بخصوص کسانی که اطلاعات چندانی از رشته تخصصی شما ندارند، باید گفته‌های خود را به صورت ساده و خلاصه بیان کنید. علاوه بر این، چنین گفته‌ای در هنگام گفتگو با مشتری‌ها و همچنین رئیس‌های مربوطه صدق می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های موجود، توانایی نشان دادن قابلیت‌های خود به ساده‌ترین صورت ممکن است، و علاوه بر این، باید توانایی مدیریت گفته‌های خود را نیز داشته باشید و سعی کنید تا کنترل چنین شرایطی را نیز در دست گیرید. این مهارت به قدری از اهمیت برخوردار است که گروهی از افراد همانند وکلاء و همچنین سیاست مداران، سال‌ها از عمر خود را صرف تقویت آن می کنند. در صورتی که قصد شروع فعالیت و یا تقویت مهارت‌های خود در این زمینه دارید، یکی از بهترین کارها تفکر قبل از شروع اقدامات مورد نظر است. برای این کار نیاز است تا از جملات قابل فهم و کوتاهی که در زبان انگلیسی وجود دارند، استفاده کنید. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که سایر افراد می‌توانند به سادگی گفته‌های شما را درک کنند و ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

 

شیوه‌ ایجاد ارتباط مؤثر در گفتگوهای کاری:

محدود کردن کاربرد گروهی از کلماتی خاص:

این نکته هم ارتباط تقریباً نزدیکی با نکات قبلی دارد. همانطور که گفته شد باید سعی کنید تا حد توان واضح و قابل فهم صحبت کنید. یکی از مهم‌ترین اصول مورد نظر در زبان انگلیسی این است که خود شما اطلاعات کافی در زمینه مضامین مورد بحث داشته باشید. کاربرد گروهی از کلمات خاص می‌توانند تأثیرات منفی در این زمینه داشته باشند.

منظور از کلمات خاص، استفاده از گروهی از عبارات در زبان انگلیسی همانند “like” ، “Well” و یا “So” است. استفاده از این عبارات باعث به وجود آمدن مکث‌های کوتاه مدتی در حین مکالمه خواهد شد. با کاربرد این موارد، متکلم می تواند به افکار خود جهت دهی کند و آنها را به‌صورت منظم و درستی به کار ببرد. علاوه بر این، بتواند پاسخ‌های قانع کننده‌ای به سؤالات مطرح شده بدهد. هر چند چنین عباراتی می‌توانند در مکالمه‌های غیر رسمی بسیار معمول به نظر برسند، با این حال استفاده بیش از حد از این عبارات می‌توانند نشان دهنده عدم وجود توانایی در تسلط شخص بر زبان انگلیسی و کمبود اعتماد به نفس وی باشند.

با این حال، حتی متخصصین فن بیان نیز گاهی اوقات در استفاده از چنین مواردی دچار مشکلاتی خواهند شد. برای کمتر کردن تأثیر کاربرد چنین عباراتی، می توان از روش‌های خاصی استفاده کرد. در ابتدا باید تشخیص دهید که بیشتر از کدام کلمات در زبان انگلیسی استفاده می‌کنید. برای درک این موضوع می‌توانید در ابتدا از دوستان خود کمک بگیرید تا راهنمایی‌های مورد نظر را در این زمینه انجام دهند. علاوه بر این، می‌توانید با ضبط کردن صدای خود اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. در مرحله بعد، باید سعی کنید تا حد ممکن از اصطلاحات و عبارات طبیعی زبان انگلیسی استفاده کنید و تمامی کلمات مورد نظر را به درستی تشخیص دهید.

همچنین مطالعه شود:

مهم ترین تفاوت های بین زبان انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی

مرحله دشوار و سخت در این زمینه، توقف در استفاده از چنین کلماتی است. برای انجام این کار، سعی کنید قبل از بیان بعضی از عبارات همانند “like”،“well” و یا “umm” مکث کوتاهی کنید. در ابتدا کاربرد چنین شیوه‌ای ممکن است اندکی غیر طبیعی به نظر برسد، ولی در صورتی که از این روش استفاده کنید، در الگوهای زبانی مورد استفاده شما به صورت طبیعی تغییراتی به وجود خواهند آمد. توقف‌های گفته شده به مرور کاهش پیدا خواهند کرد و سخنان شما به مرور طبیعی‌تر به نظر خواهند رسید.

استفاده ی بهینه از کلمات در زبان انگلیسی

سخن پایانی:

منظور از سخنوران حرفه‌ای کسانی هستند که اطلاعات کاملی در زمینه موضوع مورد بحث داشته باشند، علاوه بر این، بتوانند به سادگی و همچنین روانی گفتگو کنند.

یکی از بهترین روش‌هایی که می توان قدرت سخنوری خود را به سایر افراد نشان داد، درک موضوعی است که قصد صحبت کردن در مورد آن را دارید. به همین دلیل نیاز است تا اطلاعات بیشتری در زمینه تخصصی خود به دست آورید و بتوانید افکار خود را با استفاده از شیوه‌هایی ساده و واضح منتقل کنید. با انجام چنین عملی می‌توانید مفاهیم را ساده‌تر و بهتر به سایرین منتقل نمایید و از مکث‌های بی مورد در آن جلوگیری نمایید.

به سخنان خود گوش دهید و سعی کنید تا در شیوه‌هایی که پیام خود را به دیگران منتقل می‌کنید، تغییراتی را به وجود آورید. با انجام این کار می‌توانید حرفه‌ای‌تر به نظر برسید و علاوه بر این، اعتماد به نفس خود را نیز افزایش دهید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search