skip to Main Content

آزمون دولینگو چیست

آزمون دولینگو چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در حال حاضر آزمون‌های مختلفی برای دریافت مدرک زبان انگلیسی وجود دارد. یکی از همین آزمون‌های معتبر، آزمون دولینگو است. نام دولینگو شاید برای خیلی‌ها با برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی شناخته شود، اما در این مقاله قصد داریم در رابطه با آزمون دولینگو صحبت کنیم.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

از آزمون دولینگو به‌عنوان یکی از آزمون‌های مهم و شناخته‌شده زبان انگلیسی یاد می‌شود و افراد بسیاری در پی دریافت مدرک این آزمون هستند. آزمون دولینگو به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و برای افرادی که با آزمون حضوری زبان انگلیسی مشکل دارند، بهترین گزینه است. اگر شما هم قصد دریافت مدرک آزمون دولینگو را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست بخش ها

آزمون دولینگو؛ آزمونی آنلاین و تطبیقی

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل و آیلتس ۴ مهارت زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این آزمون مهارت‌های Listening، Speaking، reading و Writing زبان‌آموزان را بررسی می‌کند. این آزمون به‌صورت تطبیقی یا Adaptive برگزار می‌شود. تطبیقی بودن این آزمون به این معنا است که نوع سوال‌هایی که در آزمون وجود دارد، بر مبنای عملکردتان نسبت به سوال‌های قبلی که پاسخ داده‌اید، مطرح می‌شود؛ بنابراین هنگامی که سوال‌های ابتدایی را بهتر پاسخ دهید، سوال‌های بعدی سخت‌تر خواهد شد و معیار ارزیابی زبان‌‌آموزان بر این اساس طراحی می‌شود.

توجه داشته باشید شرایط برگزاری و سوالات آزمون دولینگو با آزمون msrt متفاوت است. آزمون msrt توسط سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود که و معمولا داوطلبان دکتری در این آزمون شرکت می‌کنند. در رابطه با این آزمون اگر اطلاعاتی ندارید، توصیه می‌کنیم مقاله «آزمون msrt» در مجله اُتیچر را مطالعه کنید. در این مقاله کلیه مزایا و ویژگی‌های این آزمون نوشته شده است.

همه چیز درباره آزمون دولینگو

مزایای شرکت در آزمون دولینگو؛ از زمان اعتبار تا نتیجه سریع آزمون

آزمون دولینگو در حال حاضر یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است و دانشگاه‌های بسیاری، افرادی که در این آزمون نمره مناسبی را کسب کرده‌اند، پذیرش می‌کنند. مزایای آزمون دولینگو به شرح زیر است:

  1.  به علت آنلاین بودن آزمون دولینگو، در هر زمانی می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.
  2. مدت زمان این آزمون نسبت به تافل و آیلتس کوتاه‌تر است.
  3. مدارک آزمون دولینگو تا ۲ سال اعتبار دارد.
  4. مبلغ پرداختی آزمون دولینگو نسبت به تافل و آیلتس بسیار کمتر است.
  5. محدودیتی از جانب تعداد دفعات شرکت در این آزمون را ندارید.
  6. نتیجه آزمون دولینگو، ۴۸ ساعت بعد از آزمون برایتان ارسال می‌شود.

طبق این اطلاعات آزمون دولینگو، آزمونی معتبر و محبوب است که زبان‌آموزان بسیاری در پی تلاش برای کسب مدرک این آزمون قرار دارند. آزمون‌های مختلفی برای پذیرش دانشگاه‌های معتبر وجود دارد. به‌عنوان نمونه آزمون ept یکی از همین آزمون‌ها است. در رابطه با این آزمون پیشنهاد می‌کنیم، مقاله تحت عنوان «آزمون ept» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید.

مزایای شرکت در آزمون دولینگو

شرایط شرکت در آزمون دولینگو

آزمون دولینگو به دلیل اینکه به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، شرایط بسیار محکم و سختی دارد. در این بخش برخی از شرایط شرکت در این آزمون را بررسی می‌کنیم.

  • از افزونه مرورگر غیر مجاز مانند Grammarly در این آزمون نیاید استفاده کرد.
  • برای شرکت در آزمون دولینگو، فقط با یک حساب کاربری دولینگو می‌توانید در آزمون شرکت کنید و اگر چند حساب دارید، باقی حساب‌های کاربریتان مسدود خواهد شد.
  • ارتباط چشمی ویژه‌ای باید با صفحه مانیتور و وبکم داشته باشید. ناظران آزمون نگاه شما را دنبال می‌کنند؛ بنابراین در این آزمون فقط برای تایپ کردن از مانیتور چشم بردارید. حواستان باشد به دفعات زیاد، به اطرافتان نگاه کنید.
  • امکان یادداشت‌برداری در آزمون دولینگو وجود ندارد.
  • استفاده از هدفون به هر شکلی در این آزمون ممنوع است. اگر هنگام برگزاری آزمون از هدفون استفاده کنید، نتیجه آزمون برایتان صادر نمی‌شود.
  • به هیچ وجه از موبایل، تبلت و هر وسیله الکترونیکی دیگری در زمان برگزاری آزمون دولینگو استفاده نکنید.

مواردی که در این بخش به‌آن‌ها اشاره کردیم، مهم‌ترین نکاتی هستند که در زمان برگزاری دولینگو باید به آن‌ها دقت کنید. توجه داشته باشید با کمک بهترین معلم زبان انگلیسی می‌توانید نتیجه مطلوب و مناسبی از این آزمون داشته باشد.

قوانین حضور در آزمون دولینگو

قوانین حضور در آزمون دولینگو

آزمون آنلاین دولینگو، قوانین ویژه‌ای نیز برای زبان‌آموزان در نظر گرفته است که باتوجه‌به این قوانین حق شرکت در آزمون را خواهید داشت. در این بخش برخی از این قوانین را بررسی می‌کنیم.

  1. توجه داشته باشید در اتاقی که نور کاملی دارد حضور داشته باشید تا ناظران آزمون به‌خوبی شما را مشاهده کنند.
  2. گوش‌هایتان کاملا قابل مشاهده باشد و هرگز از کلاه، کلاه گیس یا موهایتان برای پوشاندن گوش‌ها استفاده نکنید. هنگامی که گوش‌هایتان مشخص نباشد، ناظران گمان می‌کنند، در حال استفاده از هندزفری هستید.
  3. هرگز با کسی در حین آزمون دولینگو صحبت نکنید.
  4. به هیچ دلیلی صفحه آزمون مرورگر را نبندید و صفحه‌ای را اصلا جابه‌جا نکنید.
  5. توجه کنید که چهره‌تان به‎‌خوبی دیده شود و از عینک آفتابی یا سایر وسایل پوششی استفاده نکنید.

همان‌طور که عنوان کردیم، به دلیل اینکه آزمون دولینگو به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود، قوانین پیچیده‌ای برای آن در نظر می‌گیرند. اگر قوانین آزمون دولینگو را زیر پا بگذارید، دولینگو می‌تواند هزینه شما را بدون بازپرداخت دریافت کند و جلسه را قطع کند. اگر تخلفات شرکت‌کنندگان در آزمون‌های دولینگو بیشتر باشد، شخص مورد نظر برای همیشه از آزمون دولینگو محروم خواهد شد. برای تقویت و آموزش زبان انگلیسی توصیه می‌کنیم از کلاس‌های آنلاین زبان کمک بگیرید تا در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جوبی کنید.

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

آزمون دولینگو با آزمون‌های تافل و آیلتس در بخش‌های ساختار، مدت زمان و هزینه تفاوت‌های بزرگی دارد. هزینه دولینگو بسیار پایین‌تر از آزمون‌های آیلتس و تافل است و در مقابل این آزمون‌ها، آزمونی ارزان‌قیمت شناخته می‌شود.

همچنین نوع سوالات و تعداد سوالات در آزمون دولینگو، کمتر از آزمون‌های تافل و آیلتس است. مدت زمان برگزاری آزمون دولینگو نیز از مهم‌ترین تفاوت‌های این آزمون با سایر آزمون‌ها است که در زمانی که کمتر از ۱ ساعت طول می‌کشد. توجه داشته باشید با شرکت در کلاس آنلاین زبان انگلیسی، نتیجه خوب و مناسبی در آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی می‌گیرید.

کسب بهترین نمره در آزمون دولینگو؛ با شرکت در کلاس‌های پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با آزمون دولینگو صحبت کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها و مزایای آزمون دولینگو داشتیم. در اصل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون‌های انگلیسی است که برای موفقیت در آزمون دولینگو، باید آمادگی مناسبی داشته باشد. بهترین راهکار برای کسب آمادگی و حضور در آزمون دولینگو، کمک گرفتن از اساتید پلتفرم زبان اُتیچر است. در موسسه اُتیچر بیشتر از ۵۰۰ استاد فعالیت می‌کنند که علاوه‌بر زبان انگلیسی، زبان‌های چینی، اسپانیایی، ترکی، ایتالیایی و بسیاری از زبان‌های خارجی تدریس می‌شود. برای مشاهده کلیه خدمات پلتفرم زبان اُتیچر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search